قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 اعلام شد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۹ - ۳۰ مهر ۱۳۹۹ - 2020 October 21
کد خبر: ۶۳۸۶۹
تعداد نظرات: ۲ نظر

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز  چهارشنبه 30 مهر 99 اعلام شد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 + جدول

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار چهارشنبه 30 مهر

بازار امروز شاهد افزایش قیمت طلا و سکه است، در مقابل دلار ثبات قیمت را تجربه کرد و ۲۸,۸۰۰ (بیست و هشت هزار و هشتصد ) تومان نرخ گذاری شدقیمت طلا و سکه در حالی امروز بالا رفت که بازار شاهد ثبات قیمت دلار است.

 

 به‌روزرسانی30 مهر 99
نوع قیمت(تومان)
دلار 27.500
یورو 32.800
پوند 35.700
سکه بهار آزادی 12.999.000
 سکه طرح جدید 13.647.000
نیم سکه 7.600.000
ربع سکه 5.000.000
سکه گرمی 2.600.000
گرم طلای 18 عیار 1.200.000

 

هر اونس طلا، امروز به ۱,۹۱۸ (یک هزار و نهصد و هجده ) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۹۳ درصدی داشته است.

قیمت طلا امروز بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار با رشد ۱.۷۲ درصدی، از ۱,۲۴۸,۸۹۸ (یک میلیون و دویست و چهل و هشت هزار و هشتصد و نود و هشت ) تومان به ۱,۲۷۰,۸۲۸ (یک میلیون و دویست و هفتاد هزار و هشتصد و بیست و هشت ) تومان رسید.

قیمت دلار امروز به ۲۸,۸۰۰ (بیست و هشت هزار و هشتصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، بدون تغییر است.

یورو امروز با کاهش ۳.۰۹ درصدی، از ۳۴,۰۶۴ (سی و چهار هزار و شصت و چهار ) تومان به ۳۳,۰۴۶ (سی و سه هزار و چهل و شش ) تومان رسید.

پوند، امروز به ۳۶,۴۰۰ (سی و شش هزار و چهارصد ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۲.۴۹ درصدی داشته است.

در بازار امروز درهم امارات(حواله) نسبت به روز قبل ، با ۶۵ تومان افزایش، ۸,۰۰۰ (هشت هزار) تومان نرخ گذاری شد.

لیر ترکیه امروز با افزایش ۲.۳۴ درصدی، از ۳,۷۱۴ (سه هزار و هفتصد و چهارده ) تومان به ۳,۸۰۳ (سه هزار و هشتصد و سه ) تومان رسید.

همچنین دلار کانادا با کاهش ۳.۰۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲۱,۲۵۸ (بیست و یک هزار و دویست و پنجاه و هشت ) تومان معامله شد.

دلار استرالیا امروز با افزایش ۲.۶۵ درصدی، از ۲۰,۴۴۵ (بیست هزار و چهارصد و چهل و پنج ) تومان به ۲۱,۰۰۲ (بیست و یک هزار و دو ) تومان رسید.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 + جدول

 

قیمت سکه امروز به 14,100,000 (چهارده میلیون و یکصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش 2.83 درصدی داشته است.

نیم سکه، امروز به ۷,۶۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و ششصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۰.۶۶ درصدی داشته است.

ربع سکه امروز با کاهش ۶.۲۵ درصدی، از ۵,۱۰۰,۰۰۰ (پنج میلیون و یکصد هزار) تومان به ۴,۸۰۰,۰۰۰ (چهار میلیون و هشتصد هزار) تومان رسید.

همچنین هر سکه گرمی با کاهش ۳.۸۴ درصدی نسبت به روز قبل ، ۲,۶۰۰,۰۰۰ (دو میلیون و ششصد هزار) تومان معامله شد.

 

تقلای بی‌حاصل سفته‌بازان شکست‌خورده در بازار ارز

در پی اظهارات متعدد کارشناسان اقتصادی مبنی‌بر شکننده‌بودن نرخ ارز در هفته‌های گذشته، بازار ارز در روزهای گذشته با ریزش قابل‌توجهی مواجه شده؛ به‌گونه‌ای که نرخ اسکناس آمریکایی در بازار تهران از ۳۲ هزار و ۲۰۰ تومان در ابتدای هفته به زیر ۲۸ هزار تومان کشیده شده است. به تبع افت قیمت ارز، بازار طلا نیز دچار ریزش حدوداً ۱۵ درصدی ظرف ۳ روز کاری گذشته شده است.

 

گزارش‌های میدانی حاکی است، در پی تقویت طرف عرضه در سامانه نیما و عرضه سنگین اسکناس از سوی بانک مرکزی در بازار متشکل ارزی، سوداگران این بازار به کمک بازوان رسانه‌ای خود به دنبال برهم زدن روند ریزشی و تقویت ارزش ریال هستند.

 

دلالان و سوداگرانی که برای تهییج بازار ارز از پروپاگاندای رسانه‌ای تا شدت بخشیدن به معاملات شبانه و فردایی، همه را به کار بسته بودند؛ در مواجهه با ریزش اخیر نرخ ارز تغییر موضع دادند و برای تثبیت جایگاهشان در بازار ارز، با تمرکز بر اقدامات بازارساز قصد برهم‌زدن جو کاهشی بازار را دارند.

 

بررسی تحرکات دلالان ارزی در فضای مجازی حاکی است، به دنبال تحمیل زیان ناشی از کاهش پلکانی نرخ ارز، حالا به دنبال جلب توجهات به نرخ‌گذاری بانک مرکزی در صرافی ملی هستند تا از این طریق به القای تمایل بانک مرکزی برای پیشگیری از کاهش بیشتر نرخ ارز بپردازند؛ اما واقعیت چیست؟

 

بانک مرکزی در راستای پیشگیری از نوسان‌گیری سوداگران از ذخایر اسکناس ارزی، در روزهای گذشته نرخ فروش اسکناس در صرافی ملی را مطابق نوسانات نرخ آزاد ارز جابه‌جا کرده تا دست برتر را در میدان داشته باشد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 + جدول

 

از طرفی بررسی نرخ‌های صرافی ملی در روز چهارشنبه ۳۰ مهرماه نشان می‌دهد، نه تنها ساکنان ساختمان شیشه‌ای مانع تجمع آربیتراژگیران در مقابل صرافی‌ها شده‌اند، بلکه با شکاف قابل توجهی اقدام به خرید ارز می‌کند تا میل کاهشی بازارساز و سمت و سوی آینده بازار شفاف شود.

 

گفتنی است، در تابلوی صرافی ملی نرخ فروش هر دلار آمریکا در روز جاری ۲۷ هزار و ۵۸۰ تومان و نرخ خرید آن ۲۵ هزار و ۴۷۰ تومان ثبت شده است.

 

کاهش نرخ ارز ادامه دارد؟

یک فعال بازار ارز ضمن مثبت خواندن تاثیر اقدامات اخیر بر بازار ارز، وضعیت این بازار در روزهای آتی را کاهشی پیش بینی می‌کرد.

 

یک صراف، گفت: اقداماتی چون افزایش سقف خرید در بازار متشکل ارزی، عرضه روزانه ۵۰ میلیون دلار در این بازار، سفر رئیس کل بانک مرکزی کشور به عراق برای آزادسازی منابع، شنیده شدن اخبار مثبت درباره آزادسازی منابع کشور در کره جنوبی و افزایش ساعت کاری در صرافی‌های بانکی و بازار متشکل ارزی سینگال‌های مثبتی به بازار ارز منتقل کردند.

 

وی افزود: در حال حاضر در صرافی‌ها بیشتر فروش ارز صورت می‌گیرد و تقاضایی برای خرید آن وجود ندارد. همچنین، عرضه در بازار ارز بسیار مناسب است‌. دلیل اینکه مردم تمایلی برای خرید ارز ندارند این است که سرمایه‌گذاری در این بازار را پرریسک می‌دانند.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 30 مهر 99 + جدول

 

این فعال بازار ارز در ادامه پیش‌ بینی کرد که در روزهای آینده بازار روند کاهشی پیدا می‌کند، زیرا میزان بیشتری از ارزهای صادراتی برگشته و عرضه در سامانه نیما و بازار اسکناس مناسب است. در روز گذشته و امروز روند بازار کاهشی بوده اما در این که تمام صرافی‌ها کاهش قیمت داشته‌اند، برخی از صرافی‌های بانکی چون صرافی بانک ملی قیمت‌های بالاتری را درج کرده است که این امر سینگال افزایش قیمت به بازار منتقل می‌کند و نمی‌گذارد روند کاهشی ادامه پیدا کند.

 

وی در پایان در پاسخ به اینکه چرا با وجود اینکه تقاضایی برای عرضه‌هایی که بانک مرکزی در بازار انجام می‌دهد و تقاضایی برای آن وجود ندارد، همچنان این عرضه‌ها ادامه دارد؟ گفت: از آنجا که در سایر بازارها چون بازار کالاها و خدمات حتی اگر تقاضایی در این بازارها وجود نداشته باشد، عرضه صورت می‌گیرد، عرضه ارزهای بانک مرکزی به عنوان بازارساز ادامه می‌یابد. زیرا، این حجم از عرضه نشان دهنده وضعیت مناسب و مطلوب منابع ارزی در کشور است که سیگنال مثبتی به بازار منتقل می‌کند.

 

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علی سهرابی
Iran (Islamic Republic of)
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
اگر قیمت دلار ثبات بماند همی اجناس درست میشود این شاالا
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۳۰
0
0
عااالیه انشاالله که همینجورقیمت دلاروطلاو.....بیااادپایین
انشاالله
تحلیل های برگزیده