نظرسنجی ها منتخب نهایی ریاست جمهوری آمریکا را تعیین نمی کند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه
امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با راهبرد معاصر مطرح کرد:

نظرسنجی ها منتخب نهایی ریاست جمهوری آمریکا را تعیین نمی کند

ابوالفتح: در نظر سنجی های براساس رای مردمی و هم برآورد براساس رای الکترال به نظر می رسد آقای جو بایدن جلوتر از رقیب خویش است، اما نظر سنجی ها نمی تواند فاکتور تعیین کننده ای برای نشان دادن منتخب نهایی ریاست جمهوری آمریکا در حال حاضر باشد، چرا که اصولا در انتخابات آمریکا همه چیزمی تواند در آخرین لحظه  تغییر کند، مثل سال 2016 که خانم هیلاری کلینتون 3 میلیون رای بیشتر از آقای ترامپ داشت.
امیرعلی ابوالفتح؛ کارشناس مسائل آمریکا
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۹ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 01
کد خبر: ۶۵۰۸۵

رکود مشارکت در انتخابات ۲۰۲۰ می شکند؟

 

امیر علی ابوالفتح کارشناس مسائل آمریکا در گفت و گو با راهبرد معاصر با اشاره به وضعیت انتخاباتی در آمریکا و پیشتازی رقبای انتخاباتی ریاست جمهوری گفت: در نظر سنجی های براساس رای مردمی و هم برآورد براساس رای الکترال به نظر می رسد آقای جو بایدن جلوتر از رقیب خویش است، اما نظر سنجی ها نمی تواند فاکتور تعیین کننده ای برای نشان دادن منتخب نهایی ریاست جمهوری آمریکا در حال حاضر باشد، چرا که اصولا در انتخابات آمریکا همه چیزمی تواند در آخرین لحظه  تغییر کند، مثل سال 2016 که خانم هیلاری کلینتون 3 میلیون رای بیشتر از آقای ترامپ داشت.

 

وی در این باره افزود: بنابراین ممکن است شاهد اتفاقی شبیه به انتخابات سال 2016 در این دوره هم باشیم. حتی ممکن است هیچ کدام از این دو نفر نامزد ریاست جمهوری آمریکا حد نصاب لازم آرا را به دست نیاورند، در این صورت کار به مجلس نمایندگان می رسد و با شکایتی که توسط  کمپین ها صورت می گیرد برای بازشماری درخواست آرا، امکان اینکه شکایت به دیوان عالی فدرال بکشد وجود دارد.

 

کارشناس مسائل آمریکا توضیح داد: در حکمی که توسط دیوان فدرال آمریکا عنوان می شود قطعا به نفع یکی و به ضرر دیگری تمام شود، از این جهت انتخابات آمریکا پیچیدگی های زیادی دارد لذا نمی توان از هم اکنون عنوان کرد که وضعیت انتخابات چگونه و قاطعانه به نفع چه کسی به پایان می رسد.

 

امیر علی ابوالفتح در خصوص نگرانی های آقای ترامپ از وقوع تقلب در انتخابات گفت: آقای ترامپ نسبت به رشد شدید انتخابات زود هنگام آن هم به شکل پستی بسیار ناراضی است و آن را نشانه تقلب می داند، لذا از هواداران خود خواسته حتما پای صندوق های رای حاضر شوند، حتی اگر به دلیل بیماری کرونا نتوانستند حضوری رای دهند حتما به صورت پستی شرکت کنند و دوباره مطمئن شوند آرای آنها خوانده می شود.

 

وی دراین باره تصریح نمود: ترامپ دائما مردم و هواداران خود را تشویق می کند که درانتخابات شرکت کند، جوبایدن هم به هواداران خود چنین توصیه هایی دارد. به نظر می رسد  مشارکت سیاسی در انتخابات سال 2020 به شدت بالا رفته و قبل از روز نهایی اعلام رای بیشتر از کل مجموع آرای انتخابات سال 2016 مردم رای خود را به کاندیدای مورد نظرشان داده اند. از  این جهت به نظر می رسد که رکود رای دهی در آمریکا دراین دوره شکسته شود ولی نتیجه چه می شود مشخص نیست، چرا که آقای ترامپ انتخابات پستی را تقلب می داند اما اینکه بعدا بخواهد نتیجه انتخابات را زیر سوال ببرد مشخص نیست که در آینده ای نه چندان دور چه موضع گیری هایی خواهد داشت.

 

این کارشناس مسائل آمریکا درباره سرانجام انتخابات هم گفت: در حال حاضر نمی توان هیچ پیش بینی ارائه داد، این موضوع فقط بستگی به نوع برنده شدن آقای جوبایدن دارد. اگر سونامی آبی رخ دهد، ایالت های زیادی را در بر می گیرد مثلا اگر آقای بایدن ایالت هایی مثل فلوریدا یا پنسیوانیا را ببرد فاصله به قدری زیاد است که طرح موضوع تقلب خیلی نمی تواند سرنوشت انتخابات را تغییر دهد، اما اگر فاصله زیاد شود حتما به دادگاه شکایت می کنند،هر دو طرف هم آقای ترامپ و هم آقای بایدن، این دو حتما درخواست بازشماری آرا را خواهند داد لذا بازشماری آرا ممکن است سرنوشت انتخابات را تغییر دهد.

 

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده