رفع ایراد شورای نگهبان از طرح مالیات بر خانه‌های خالی-راهبرد معاصر
برنامه هفتم منابع مناسبی برای بالندگی دانشگاه‌ها فراهم کرده است خطیب: امنیت و قدرت ایران مورد اعتراف دوست و دشمن است رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه

رفع ایراد شورای نگهبان از طرح مالیات بر خانه‌های خالی

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی و اصلاح این مصوبه در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۱ - ۱۱ آبان ۱۳۹۹ - 2020 November 01
کد خبر: ۶۵۲۱۳

به گزارش راهبرد معاصر مهدی طغیانی با اشاره به جلسه بعدازظهر امروز (یکشنبه) کمیسیون اقتصادی گفت: لایحه توسعه منطقه آزاد اقتصادی انزلی اعاده شده از سوی شورای نگهبان که پیش از این هم یک بار به مجمع تشخیص مصلحت ارسال شده بود، در این نشست با حضور بانک دبیر شورای عالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و طحان نظیف عضو حقوقدان شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی افزود: این لایحه به صورت منفصل است و باید قطعات مختلفی به منطقه اصلی الحاق شود که این موضوع جای بحث دارد. مجمع تشخیص مصلحت دو ایراد نسبت به این لایحه مطرح کرد و شورای نگهبان هم با استناد به مغایرت برخی قسمت‌های این لایحه با سیاست‌های کلی نظام از آن ایراد گرفت که در این جلسه نمایندگان نظرات موافق و مخالف خود را مطرح و مقرر شد، تصمیم‌گیری نهایی درباره آن در جلسه بعدی کمیسیون انجام شود.

طغیانی با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به مصوبه اخذ مالیات از خانه‌های خالی گفت: شورای نگهبان طی نامه‌ای به مجلس ۵ ایراد نسبت به این مصوبه مطرح کرده بود که در این نشست اصلاح شد.

وی یادآور شد: یکی از ایرادات در مورد افرادی بود که تصمیم به فروش یا اجاره خانه دارند، اما منازلشان فروش یا اجاره نمی‌رود بنابراین براساس اصلاحات قرار شد، این املاک با قیمت کارشناسی در سامانه املاک و اسکان ثبت شود و باز هم در صورت عدم فروش یا اجاره با آن قیمت، مالکان این منازل از قانون اخذ مالیات از خانه‌های خالی معاف شوند که گزارش این مصوبه هم به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

تابناک

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده