کشتار مسلمانان در نیوزلند/ قاتل عاشق ترامپ بود-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

کشتار مسلمانان در نیوزلند/ قاتل عاشق ترامپ بود

امروز نیوزلند شاهد اقدام تروریستی علیه مسلمانان این کشور بود. برنتون تارانت، عامل این کشتار وحشیانه در صفحه شخصی خود در توئیتر به ترامپ ابراز علاقه کرده بود.
تاریخ انتشار: ۱۵:۰۵ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۷ - 2019 March 15
کد خبر: ۶۷۳۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ امروز نیوزلند شاهد اقدام تروریستی یک اسلام ستیز علیه مسلمانان این کشور بود. نخست وزیر اعلام کرد در این حمله تروریستی حداقل 40 نفر کشته و 20 نفر مجروح شدند تعداد دقیق مهاجمان هنوز مشخص نیست ولی به دو مسجد به صورت همزمان حمله شده است.

 

نخست‌وزیر نیوزلند با محکوم کردن حمله تروریستی به مسلمانان، گفت این یکی از سیاه‌ترین روزهای این کشور بود.نخست‌وزیر استرالیا نیز اعلام کرد یکی از ضاربان این حمله تررویستی، استرالیایی بوده است. پلیس نیوزلند از بازداشت 4 مظنون مرتبط با این حمله تروریستی خبر داد که 3 نفر از آنها مرد و یک نفر زن است. پلیس می‌گوید که چندین خودروی بمب‌گذاری‌شده را در نزدیک دو مسجد یافته که مشغول خنثی‌سازی آنهاست.

 

بعد از اعلام وضعیت منع آمد و شد در شهر کریستچرچ، ساختمان‌های نزدیک به محل‌های حادثه تخلیه شد. حدود دویست نفر در حال ادای نماز جمعه در این دو مسجد بودند که تروریست‌ها به سمت آنها آتش گشودند.

 

علاقه قاتل مسلمانان مسجد نیوزیلند به ترامپ و قاتل نروژی

 

"برنتون تارانت" که بعدازظهر جمعه با حمله به مسجد نور نیوزیلند ده‌ها مسلمان را به قتل رساند مانیفستی در توئیتر منتشر کرده که نشان می‌دهد از آندرس برویک نروژی که در سال 2011 میلادی 77 نفر را در اسلو قتل عام کرد الهام گرفته و در ضمن علاقه شدیدی به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا دارد.وی که عقایدی نژادپرستانه و اسلام‌ستیزانه دارد تاکید کرده از مسلمانان و کسانی که به دین اسلام گرویده‌اند بیزار است.

 

به گفته این قاتل استرالیایی وی این حمله را از دو سال قبل طراحی کرده بود و تصمیم به حمله به مسجد نور را سه ماه قبل گرفت.تارانت همچنین تاکید کرده از حامیان دونالد ترامپ به عنوان "نماد بازیابی هویت سفیدپوستان" است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده