هوش مصنوعی روزانه چند بشکه نفت مصرف می‌کند؟ ثبت تردد ۶۰ هزار خودرو در آزادراه تهران ـ شمال / پیش‌بینی موج سنگین ترافیک در آخر هفته تالاب قره قشلاق چهاربرج بعد از ۱۵ سال جانی دوباره گرفت هواشناسی استان تهران اطلاعیه داد تعویق یک هفته‌ای امتحانات پایان‌ترم این دانشگاه/ غیبت در امتحانات باعث حذف درس می‌شود؟ گام تازه ایلان ماسک به سوی شبکه اینترنت تمام‌فضایی کاهش نسبی دما از فردا در بسیاری از استان‌ها / هشدار سیلاب در شمال و گردوخاک در شرق کشور ترافیک سنگین در محور‌های شمالی/ این مسیر‌ها تا اطلاع بعدی مسدود است عاشورا و تاسوعا کدام مراکز خدمات‌رسان تهران تعطیل است؟ خبر خوش معاون رئیس قوه قضائیه برای دانش‌آموختگان حقوق جاده چالوس دوطرفه شد آموزش و پرورش: امتحانات نهایی بدون تغییر برگزار می‌شود محدودیت‌های ترافیکی تاسوعا و عاشورا در قم آنفلوآنزای تابستانی از راه رسید/ این استان‎‌ها بالاتر از آستانه هشدار محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال اعمال می‌شود اختلال همزمان در ایتا، بله و سروش پلاس

استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی برای مقابله با کرونا

استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی برای مقابله با کرونا معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای به معاونان درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور، مواردی را برای اجرایی‌شدن استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی و مکمل در کنار طب رایج برای مقابله با ویروس کرونا ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 12
کد خبر: ۷۰۲۱۳

به گزارش راهبرد معاصر در نامه قاسم جان بابایی با اشاره به شرایط بحرانی کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا، بر استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت قوای نظام سلامت تاکید و بهره‌گیری از حضور پزشکان عمومی دوره‌دیده و یا متخصص طب ایرانی در کلینیک‌های تنفسی بیمارستان و استفاده از سلامتکده‌های طب ایرانی برای خدمات سرپایی بیماران کرونایی با رعایت پروتکل‌های علمی ابلاغی کمیته کشوری، تاکید شده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

«معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی، با توجه به شرایط بحرانی کشور در مقابله با همه‌گیری کرونا، بی‌شک استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای تقویت قوای نظام سلامت می‌بایست مد نظر قرار گیرد؛ لذا با عنایت به تاکید مقام محترم وزارت مبنی بر استفاده از ظرفیت‌های طب ایرانی و مکمل در کنار طب رایج برای مقابله با ویروس کرونا و ورود متخصصان طب ایرانی و پزشکان عمومی دوره‌دیده  این حوزه به مراکز درمانی و حسب درخواست مدیر کل دفتر طب ایرانی و مکمل وزارت بهداشت مبنی بر مشارکت این گروه از متخصصان برای درمان بیماران کرونایی و استفاده از آموزه‌های طب ایرانی برای کمک به کاهش تعداد بستری‌ها و ورودی بیماران به بیمارستان‌ها، خواهشمند است دستور فرمایید موارد زیر اجرایی شود:

1- در کلینیک‌های تنفسی بیمارستان از پزشکان عمومی دوره‌دیده و یا متخصص طب ایرانی می‌توان استفاده کرد.

2- در صورت لزوم می‌توان از سلامتکده‌های طب ایرانی به‌شرط رعایت پروتکل‌های علمی ابلاغی کمیته کشوری، برای خدمات سرپایی بیماران کرونایی استفاده کرد.

بدیهی است، در نظر داشتن ابلاغیه‌ها و بخشنامه‌های مرتبط با اموردرمان، به‌ویژه پروتکل‌های علمی مربوطه برای تمامی متخصصان و ارائه‌دهندگان خدمات درمان، از جمله این گروه، مورد تاکید است.

ایسنا

مطالب مرتبط
ارسال نظر
captcha
پرطرفدارترین اخبار
آخرین اخبار