ارزش صندوق etf دارا یکم امروز جمعه 28 آذر 99-راهبرد معاصر
سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات لحظه اعلام خبر شهادت یحیی السنوار در کرانه باختری + فیلم

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز جمعه 28 آذر 99

ارزش دارا یکم در پایان معاملات این هفته منتهی به جمعه 28 آذر 99 روند نزولی را تجربه کرد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۲۸ آذر ۱۳۹۹ - 2020 December 18
کد خبر: ۷۰۹۲۵

به گزارش راهبرد معاصر ارزش دارا یکم در پایان معاملات این هفته کاهش یافت و قیمت هر واحد دارا یکم به 17 هزار و 788 توان رسید. بر این اساس ارزش 200 واحد صندوق دارا یکم به 3 میلیون و 557 هزار تومان رسید.

این قیمت پایین تر از قیمت عرضه هر واحد این صندوق است.

ارزش صندوق etf دارا یکم امروز جمعه 28 آذر 99

اختصاص ۲۹۵میلیارد تومان برای بازارگردانی دارایکم

محمد بختیار نصر آبادی مدیر صندوق دارایکم در رابطه با بازارگردانی سهام  صندوق دارایکم اظهار کرد: اشخاصی که معتقد هستند که بازار گردانی در دارایکم به درستی اجرا نمی‌شود اول مستندات خود را ارائه دهند و بعد از آن به سوالاتی  از قبیل آنکه چه کسی وظیفه  بازارگردانی را دارد  و رکن و منابعی که در اختیار دارد به چه میزان پاسخ دهند.

او افزود: کارشناسان بازار سرمایه و سایر سهامداران می‌توانند با مراجعه به امیدنامه، اساسنامه و اطلاعیه صندوق به اطلاعاتی از قبیل بازارگردانی، شناوری و سایر به سوالات خود  دست پیدا کنند.

 

مدیر صندوق دارایکم تصریح کرد: صندوق دارایکم مانند سایر صندوق‌های ETF رکن بازار گردان ندارد، اما نکته حایز اهمیت آن است که در تمامی صندوق‌های ETF وجود بازار گردانی اجبار است.

بختیار نصر آبادی در رابطه با عدم رکن بازار گردانی در صندوق‌های ETF , اظهار کرد: نبود رکن در اصل به معنای نبود، نهاد مستقل مورد تائید سازمان بورس  به عنوان یک نهاد نظارتی نیست  تا بازارگردانی را به درستی و در قبال دریافت کارمزد انجام دهد.

ارزش صندوق دارا یکم

او بیان کرد: در اساسنامه صندوق دارایکم قرار بود ۵ درصد از منابع جمع آوری شده در زمان پذیره نویسی به امر بازار گردانی تخصیص داده شود،  به گونه ای که باید از مبلغ ۶ هزار میلیارد تومان،  ۲۹۵ میلیارد تومان به مسئله بازار گردانی اختصاص یافته است.

 

مدیر صندوق دارایکم گفت: شما در صندوق‌های دارایکم و پالایش یکم با نمادهای بورسی مواجه هستید که برخلاف نمادهای دیگر صدرصد شناور هستند، یعنی اگر بازارگردانی بخواهد در این صندوق‌ها انجام شود مانند دیگر سهام ها به نسبت  ۷۰ به ۳۰ نیست بلکه تمام آن را در برمی گیرد.

 

بختیار نصرآبادی در رابطه با تفاوت پالایش یکم و دارایکم گفت: زمانی که دارایکم پذیره نویسی شد ارزش سهام آن  ۶  هزار میلیارد تومان بود که باید پنج درصد آن به بازارگردانی اختصاص می یافت، اما ۱/۷ دهم آن را  به امر بازارگردانی اختصاص دادند  درحالی که در  پالایش یکم مسئله بازارگردانی مطابق اساسنامه انجام شد.

ارزش سهام دارا یکم

او افزود:در حال حاضر خود صندوق دارا یکم کار بازار گردانی را در دست گرفته است، در حالی که به دلیل حجم زیاد معاملات در این صندوق  باید چند شرکت بیایند و بازار گردانی دارایکم یا پالایش یکم را در دست بگیرند.

 

مدیر صندوق دارایکم اظهار کرد: دولت در مرحله نخست باید عرضه‌های شرکت‌های دولتی را به طور کامل انجام دهد به طور مثال وقتی نصف سهام را با تخفیف سی درصد به مردم عرضه می‌کند مابقی آن را با تخفیف ۱۰ درصد در اختیار حقوقی‌ها بگذارد و از آن‌ها تعهد بازارگردانی دریافت کند، دوم دولت باید میزان مبلغ اختصاص یافته شده به بورس را ارتقا دهد.

 

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ بی‌میلی به پالایش همچنان ادامه دارد

صندوق پالایشی یکم (پالایش) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

 

حقیقی‌ها معادل ۱۱۸میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (۳۸درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق پالایشی یکم را به ارزش ۱۴۶میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (۳۶درصد معاملات).

قیمت صندوق etf دارایکم

هیچ یک از صندوق‌های سرمایه گذاری در سهام رشد دارایی خود را ثبت نکردند ولی صندوق آوای معیار (آوا) با زیان حدود ۹درصدی بیشترین افت این نوع از صندوق‌ها را ثبت کرد. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (۱۴.۲درصد) در رابطه با صندوق امین تدبیرگران فردا (الماس) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم ۴۰درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین ۱۶۱میلیارد تومان خروج پول حقیقی داشتند.

 

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و ۷۴۴میلیارد تومان رسید و ورود پول حقیقی ۴۵میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود هشت هزار میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی دو هزار و ۷۰۰میلیارد تومان بوده است.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار