استقبال فعالان بازار بورس از شرکت‌های کوچک-راهبرد معاصر

استقبال فعالان بازار بورس از شرکت‌های کوچک

رضانژاد، کارشناس بازار سرمایه گفت: رشد شاخص هم وزن بیانگر استقبال فعالان بازار از شرکت‌های کوچک بورسی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۶ - ۰۴ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 24
کد خبر: ۷۱۶۵۱

به گزارش راهبرد معاصر محمد رضا نژاد در این هفته پرداخت و گفت: در معاملات این هفته رشد شاخص کل هم وزن بیش از شاخص کل بود این موضوع بیانگر اقبال فعالان بازار به سهام شرکت‌های کوچکتر عمدتا داخلی است.

وی افزود: سهام شرکت‌های صادراتی و کامودیتی علی رغم رشد چشم گیر قیمت‌های جهانی، همچنان روند فرسایشی را دنبال می‌کردند. همچنین اکثر کالاها در بازار جهانی رشد ۲۵ تا ۵۰ درصدی قیمتی را تجربه کرده اند که این موضوع می‌تواند به بهبود قابل توجه سود شرکت‌های مربوطه از جمله پالایشگاهها، پتروشیمی ها، فلزی و معدنی‌ها کمک کند.

کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نمادهای بانکی و خودرویی نیز عمدتا با کاهش قیمتی همراه شدند که با رسیدن نمادهای مذکور به سطوح حمایتی، انتظار بهبود روند معاملات این گروه دور از انتظار نیست.

رضا نژاد ادامه داد: ارزش معاملات خرد در آخرین روز معاملات هفتگی به حدودا ۱۶.۵ هزار میلیارد تومان و در پایان هفته به ۱۵.۸ هزار میلیارد تومان رسید.

وی افزود: در حالی که هفته گذشته حدودا ۵ هزار میلیارد تومان پول اشخاص حقیقی از بازار خارج شده بود در این هفته شاهد ورود ۲.۵ هزار میلیارد تومانی به بازار بودیم.

صدای بورس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده