قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول

جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 اعلام شد. با توجه به تعطیلی بازار طلا قیمت طلا ثابت ماند اما قیمت دلار نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۷ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 27
کد خبر: ۷۱۹۹۳

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 اعلام شد.با توجه به تعطیلی بازار طلا امروز یکشنبه 7 دی قیمت طلا ثابت ماند اما قیمت دلار نسبت به روز گذشته افزایش اندکی داشت.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار یکشنبه 7 دی

قیمت طلا امروز با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی تغییری نداشت و در رقم 1879 دلار در هر اونس ثابت ماند.

 

قیمت دلار در بازار آزاد امروز یکشنبه 7 دی ساعت 19، با 24 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 25،735 تومان‌ معامله شد.

 

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

 

صرافی‌های بانک‌ها امروز یکشنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم 25 هزار و 740 تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت 24 هزار و 740 تومان خریداری می‌کنند.

 

قیمت یورو در بازار آزاد امروز یکشنبه 7 دی ساعت 19، با 6 تومان افزایش نسبت به روز گذشته 31،301 تومان معامله شد.

 

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

 

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، 31 هزار و 300 تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها 30 هزار و 300 تومان است.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت 19، قیمت سکه تمام طرح قدیم یازده میلیون و 398 هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید یازده میلیون و 902 هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت انواع سکه نسبت به روز گذشته کاهش یافته است.

 

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و 146 هزار و 500 تومان قیمت دارد.

 

نیم‌سکه، 6 میلیون و 250 هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب 4 میلیون و 215 هزار تومان و دو میلیون و 355 هزار تومان است.

 

قیمت طلا به ۲۳۰۰دلار می‌رسد؟

در حال حاضر تحلیلگران بر این باورند، با توجه به اینکه روزهای آخر دسامبر و روزهای آغازین ماه ژانویه از نظر فصلی روزهای خوبی برای طلا محسوب می‌شود، فلز زرد توانایی عبور از مرز ۱۹۰۰ دلاری تا پایان سال‌جاری را دارد. توجه بیشتر مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری در روزهای پایانی سال به دارایی‌های با ریسک پایین‌تر با هدف حفظ سود هفته‌های قبل می‌تواند در این روزها سبب جریان سرمایه از بازارهای سهام به سوی بازارهایی با ریسک پایین‌تر مانند طلا باشد.

 

از سوی دیگر گروهی از تحلیلگران بر این باورند که طلا در سال آینده نیز توانایی ادامه روند صعودی خود را دارد. با توجه به وخامت اوضاع پاندمی، اقدامات بیشتر انبساطی در نیمه اول سال ۲۰۲۰، امری محتمل به نظر می‌رسد. از سوی دیگر فدرال رزرو نیز همچنان سطح نرخ بهره را در محدوده صفر درصد ثابت نگه داشته و متعهد شده است تا زمانی که اقتصاد آمریکا به شرایط نرمال بازنگردد، به اقدامات حمایتی خود ادامه دهد. نرخ‌های بازده حقیقی در محدوده منفی نیز به عنوان پشتیبان دیگر طلا در افق کوتاه‌مدت می‌تواند قیمت این فلز ارزشمند را افزایش دهد. همین عوامل سبب شده است تا برخی از کارشناسان استدلال کنند که فارغ از هر اتفاقی که در روند واکسیناسیون در کشورهای مختلف رخ دهد، طلا می‌تواند در سال آینده تا قیمت ۲۳۰۰ دلاری رشد کند.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول

روز آرام دلار

در اقدامی که می تواند به عنوان سیگنالی مثبت از طرف چین برای کاستن از تنش های تجاری با آمریکا ارزیابی کرد، وزارت دارایی چین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که معافیت شش محصول وارداتی خود از آمریکا که مشمول تعرفه نمی شوند را تمدید می کند. این معافیت طبق اعلام طرف چینی به مدت ۱۲ ماه اعتبار خواهد داشت و در راستای عمل به تعدات این کشور در فاز نخست توافق تجاری با آمریکا انجام می شود. چین در قالب فاز نخست توافق تجاری خود با آمریکا متعهد به افزایش واردات خود از این کشور با هدف کاستن از مازاد تراز حساب تجاری خود است.

 

سال ۲۰۲۰ برای دلار در شرایطی به پایان می رسد که آسیب گسترده کرونا به اقتصاد این کشور و وادار شدن بانک مرکزی به چاپ گسترده پول، دلار را زیر فشار شدیدی قرار داد. ارزش دلار مقابل ارزهای معتبر جهانی در سال ۲۰۲۰ به طور متوسط شش درصد کاهش را تجربه کرد تا بدین ترتیب یکی از بدترین سال های دلار در طول یک دهه اخیر به ثبت برسد. بسیاری از کارشناسان ارزی معتقدند استقراض سنگین کسب و کارهای آمریکایی و کاهش توان مالی مصرف کنندگان این کشور باعث خواهد شد دلار در ماه های نخست سال ۲۰۲۱ نیز کماکان تحت فشار باقی بماند و کار دشواری را در برابر رقای اصلی خود داشته باشد.

 

تاکنون بیش از ۸۰ میلیون و ۴۵۳ هزار و ۴۶۲ مورد ابتلا به کرونا گزارش شده است که در این بین یک میلیون و ۷۶۱ هزار و ۶۱۲ نفر جان خود را از دست داده‌اند. در بین کشورهای مختلف، بالاترین تلفات مربوط به آمریکا با ۳۳۸ هزار و ۵۰۹ نفر، برزیل با ۱۹۰ هزار و ۵۱۵ نفر، هند با ۱۴۷ هزار و ۶۵۹ نفر، مکزیک با ۱۲۱ هزار و ۸۳۷ نفر و ایتالیا با ۷۱ هزار و ۶۲۰ نفر بوده است.

 

شدت گرفتن سرعت شیوع کرونا باعث شده است تا شاهد رقم خوردن رکوردهای جدید از مرگ و میر روزانه ویروس کرونا باشیم تا جایی که روز هفدهم دسامبر با ثبت از ۱۳ هزار و ۷۰۲ فوتی در یک شبانه روز رکورد قبلی را که مربوط به روز شانزدهم دسامبر با ثبت از ۱۳ هزار و ۵۵۸ فوتی بود، شکست.  

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.  

 

شاخص دلار

 شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز بدون تغییر نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۵ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

 

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۰۳ درصد کاهش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۴۸ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۴ درصد بالا رفت و با ورود به کانال ۱.۲۲ به ۱.۲۲۰ دلار رسید.

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز یکشنبه 7 دی 99 + جدول

ارزهای آسیایی

 در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۰۲ درصد افزایش به ۱۰۳.۵۱۱  ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۳۱۶ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۵۴۲ یوان چین اعلام شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده