فوران نفت در سروستان شیراز-راهبرد معاصر

فوران نفت در سروستان شیراز

ماجرای فوران نفت در سروستان شیراز و واکنش فر ماندار این شهرستان را در ادامه این خبر با هم می خواینم.
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۵ - ۰۹ دی ۱۳۹۹ - 2020 December 29
کد خبر: ۷۲۱۷۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

به گزارش راهبرد معاصر؛ ماجرای ویدیو فوران نفت در رودخانه های سروستان شیراز چیست؟ فرماندار شهرستان فرماندار به انتشار یک فیلم در فضای مجازی در خصوص جاری شدن نفت واکنش نشان داد. 

 

نفت یکی از نایاب ترین و ارزشمندترین میعانات و ماده های انرژی زا در جهان می باشد. کشور ما ایران نیز یکی از کشور های با اهمیت و نفت خیز در جهان و در خاورمیانه می باشد. به همین دلیل در کشور ما پالایشگاه های زیادی وجود دارد که در حال تصفیه و تولید مشتقات نفتی هستند. گه گداری شاهد اتفاقات و حوادثی هستیم که در نتیجه آن نفت و سایر میعانات در اطراف لوله های انتقال آن جاری می شود. اخیرا در فضای مجازی یک ویدیو منتشر شده است که ادعا می کند مایع سیاه رنگی شبیه به نفت در یکی از رودخانه های شهرستان سروستان در شیراز فوران کرده و جاری شده است. اما فرماندار سروستان نسبت به این ویدیو و موضوع فوران نفت در سروستان شیراز واکنش نشان داده و توضیحاتی نیز ارائه کرده است. در ادامه با ما همراه باشید.


همانطور که اشاره کردیم اخیرا در شبکه ‌های مجازی فیلمی منتشر شده که در آن نشان می‌ دهد در یک رودخانه خشک مایع سیاه رنگی مانند نفت به آرامی در جریان است که محل وقوع این اتفاق را به سروستان شیراز نسبت داده ‌اند. اما فرماندار شهرستان سروستان شیراز به این ویدیو واکنش نشان داده است.

 

فرماندار شهرستان سروستان استان فارس در خصوص ویدیو فوران نفت در سروستان شیراز گفت: فیلم انتشار یافته در شبکه ‌های اجتماعی که جاری شدن نفت در یک رودخانه خشک را نشان می‌ دهد مربوط به این شهرستان نیست. محسن پور زارعی با اعلام این مطلب افزود: در شهرستان سروستان تاسیسات نفتی وجود دارد اما به گونه ‌ای نیست که نفت آن در جایی جاری باشد. اخیرا در شبکه ‌های مجازی فیلمی منتشر شده که در آن نشان می ‌دهد در یک رودخانه خشک مایع سیاه رنگی مانند نفت به آرامی در جریان است که محل وقوع این اتفاق را به سروستان نسبت داده ‌اند که فرماندار این شهرستان وجود چنین چیزی را تکذیب کرد.

 

توضیحات فرماندار شهرستان سروستان در خصوص فوران نفت

فرماندار شهرستان سروستان استان فارس گفت: فیلم انتشار یافته در شبکه‌های اجتماعی که جاری شدن نفت در یک رودخانه خشک را نشان می‌دهد مربوط به این شهرستان نیست.

 

محسن پورزارعی افزود: در شهرستان سروستان تاسیسات نفتی وجود دارد اما به گونه‌ای نیست که نفت آن در جایی جاری باشد.


اخیرا در شبکه‌های مجازی فیلمی منتشر شده که در آن نشان می‌دهد در یک رودخانه خشک مایع سیاه رنگی مانند نفت به آرامی در جریان است که محل وقوع این اتفاق را به سروستان نسبت داده‌اند که فرماندار این شهرستان وجود چنین چیزی را تکذیب کرد.
میدان‎های نفتی سروستان و سعادت آباد که در مجاورت شهرستان سروستان واقع شده‎اند، دارای تاسیسات سر چاهی، خطوط لوله جریانی، واحد بهره‌برداری، نمک زدایی، ایستگاه تقویت فشار گازهای همراه نفت، سیستم پمپاژ نفت به پالایشگاه شیراز و سیستم شیرین سازی و تثبیت فشار بخار نفت هستند.


در این ۲ میدان نفتی که در سال ۱۳۹۱ به بهره‌برداری رسیده‌اند، ۱۲ حلقه چاه فعال است و ظرفیت تولید نفت خام این میدان‎ها بیش از هشت هزار بشکه در روز است که به پالایشگاه شیراز ارسال می‌شود.


به گزارش ایرنا؛ شهرستان سروستان در فاصله ۸۰ کیلومتری شرق شیراز واقع شده است.

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
علي
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۱۸
0
0
شما را به خدا، خودتان برويد يك بار اين خبر را بخوانيد و ببينيد كل خبر كه نهايتا ده سطر مي شد چرا مدام تكرار شده است و شده سي و چند سطر؟ اين زياده گويي يعني چه؟ آيا تعمدي در كار است و يا دليل ديگري دارد
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار