کالابرگ ۲ میلیون تومانی کودکان شارژ شد جزییات ممنوعیت عرضه مرغ دو کیلویی سکه امامی به قیمت ۲۵۱ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید بیمه رانندگان تاکسی اینترنتی تعیین تکلیف شد+ جزییات و شرایط یارانه سه‌برابری فرزندان خانوار‌های دهک اول تا چهارم پرداخت شد؟ قیمت طلا، سکه و دلار امروز ۱۹ آبان ۱۴۰۵؛ بازار در سراشیبی کاهش/ سکه امامی کانال ۲۵۰ میلیون را از دست داد پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۵ پیش بینی قیمت طلا و سکه چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۵ / طلا برای برگشت به کانال ۲۴ میلیون تومانی آماده شد سخنگوی کمیسیون اجتماعی: افزایش حقوق‌ها در حال بررسی است/ افزایش ۵۰۰ هزار تومانی اعتبار کالابرگ به تنهایی کافی نیست چند درصد جامعه مشمول حذف کالابرگ می‌شوند؟ / معیار‌های بررسی وسع خانوار و دهک بندی پیش بینی مهم قیمت دلار سه شنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۵ افزایش حقوق کارمندان ۱۴۰۶ مشخص شد؟ جزئیات تصمیم جدید دولت زمان واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۵ | مبلغ و آخرین اخبار اعتبار کالابرگ برای برخی مشمولان واریز نشد؛ ماجرا چیست؟ آخرین قیمت سکه امروز ۱۸ آبان ۱۴۰۵ / ربع سکه به قیمت ۷۲ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان فروخته شد قیمت منطقی هر کیلو گوشت گوساله به ۲ میلیون تومان رسید

ابلاغ بخشنامه دستمزد ۹۸

پس از مصوبه جلسه ۲۸۲ شورایعالی کار ؛ شریعتمداری ، بخشنامه مزد سال ۹۸ را ابلاغ کرد.
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 March 26
کد خبر: ۷۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ "محمد شریعتمداری " وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی پس از مصوبه دویست و هشتاد و دومین نشست شورایعالی کار ، بخشنامه حداقل مزد سال 1398 رابه واحدهای مشمول قانون کار ابلاغ کرد .

 

متن این بخشنامه به شرح زیر است :

شورایعالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت ،کارفرمایان و کارگران ) در جلسه مورخ 1397.12.27پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال 1398، در اجرای ماده (41) قانون کار با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هر چه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و هم چنین با توجه به مقتضیات بنگاه های تولیدی وکارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه موارد زیر را به اجماع و اتفاق آرا مورد تصویب قرار داد.

 

1- از اول سال 1398حداقل مزد روزانه با نرخ یکسان برای کلیه کارگران مشمول قانون کار (اعم از قرارداد دائم یا موقت) مبلغ 505627 ریال (پانصد و پنج هزار و ششصد و بیست و هفت ریال) تعیین می گردد. همچنین از اول سال 1398 سایر سطوح مزدی نیز روزانه 13 درصد مزد ثابت یا مزد مبنا (موضوع ماده 36 قانون کار) به اضافه روزانه 87049 ریال به نسبت آخرین مزد در سال 1397 افزایش می یابد.

 

 تبصره: با اعمال افزایش این بند مزد شغل کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نیز مزد ثابت سایر کارگران نباید از مبلغ 505627 ریال (پانصد و پنج هزار و ششصد و بیست و هفت ریال) بند (1) کمتر شود.

 

2- به کارگرانی که در سال 1398 دارای یک سال سابقه کار شده یا یک سال از دریافت آخرین پایه سنواتی آنان گذشته باشد، روزانه مبلغ 23333 ریال نیز به عنوان پایه (سنوات) پرداخت خواهد شد.

 

تبصره 1: پرداخت مبلغ مربوط به پایه سنواتی کارگران مشمول طرح های طبقه بندی مشاغل مصوب وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با در نظر گرفتن رقم فوق الذکر برای گروه یک با توجه به دستورالعمل و جدول اعلامی توسط اداره کل روابط کار و جبران خدمت صورت می گیرد.

 

تبصره2 : به کارگران فصلی به نسبت مدت کارکردشان در سال 1397، میزان مقرر در این بند یا تبصره یک آن حسب مورد تعلق خواهد گرفت.

 

تبصره3 : بر اساس مصوبه مورخ 1397.12.27شورای عالی کار و در راستای تقویت مهارت محوری و   بهره مندی تمامی کارگران و در نتیجه رضایتمندی کارگران با سابقه، از ابتدای سال 1398 همه کارگران دارای قرارداد دائم و موقت مشمول قانون کار که دارای یک سال سابقه کار شده و یا یک سال از دریافت آخرین پایه (سنوات) آنان در همان کارگاه گذشته باشد، اعم از اینکه حق سنوات یا مزایای پایان کار خود را تسویه حساب کرده باشند یا خیر، مشمول دریافت پایه (سنوات) خواهند بود.

 

3- بر اساس مصوبه مورخ 1387.07.21شورای عالی کار و در جهت افزایش رضایتمندی کارگران و کارفرمایان و به منظور تثبیت و تسری به تمامی کارگران، اعم از دائم و موقت مقرر شد از ابتدای سال 1398 کمک هزینه اقلام مصرفی خانوار به عنوان مزایای رفاهی و انگیزه ای موضوع تبصره 3 ماده 36 قانون کار بابت هر کارگر (اعم از متاهل یا مجرد) ماهانه مبلغ 1900000 ریال از سوی کارفرمایان به آنان پرداخت گردد.

 

4- ضوابط مربوط به چگونگی نحوه اعمال افزایش مقرر در بند (1) و تبصره یک بند (2) در کارگاه هایی که دارای طرح طبقه بندی مشاغل می باشند و نیز در مورد کارگران کارمزدی و هم چنین چگونگی ارتقاء طبقه شغلی به موجب دستورالعمل های اداره کل روابط کار و جبران خدمت خواهد بود.

 

5- مقررات این مصوبه شامل حال دانش آموزان و دانشجویانی که در ایام تعطیلات تابستانی در سال 1398 به طور موقت در کارگاه ها اشتغال می یابند نخواهد شد.

 

6- واحدهای مشمول قانون کار به منظور ایجاد رابطه هر چه بیشتر مزد و مزایا با بهره وری و تولید و ایجاد انگیزه بیشتر در بین کارکنان خود، علاوه بر اجرای این مصوبه می توانند نسبت به افزایش و برقراری مزد و مزایا در قالب موافقت نامه های کارگاهی و پیمان های دسته جمعی و پس از تائید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اقدام نمایند.

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار