پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن-راهبرد معاصر

پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن

طی روزهای اخیر قیمت دلار دچار نوساناتی شد. قیمت دلار به صورت روزانه تغییر میکند و کارشناسان حوزه بازار به پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن روز آوردند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۱ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 08
کد خبر: ۷۶۸۶۰

به گزارش راهبرد معاصر نوسانات بازار ارز و قیمت دلار موجب تغییراتی در معاملات شده است. قیمت دلار برای کارشناسان حوزه بازار حائز اهمیت است.قیمت دلار به صورت روزانه تغییر میکند و همین امر موجب شد تا راهبر معاصر به بررسی و پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن بپردازد.

پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن

پیش بینی قیمت دلار فردا

دلار معاملات امروز را درحالی آغاز کرد که نسبت به آخرین نرخ روز گذشته‌ کاهش یافته بود ولی در ادامه روز تحت تاثیر صحبت‌هایی که پیرامون برجام مطرح شده، باز هم در مسیر صعودی قرار گرفت و تا ۲۴۷۰۰تومان پیش رفت.

روز گذشته دلار تا معاملات بعد از ظهر در قیمت ۲۴۲۰۰تومان ثابت ماند و معامله‌گران در انتظار واکنش آمریکا به بیانات مقام معظم رهبری درمورد برجام دست نگه داشته بودند تا اینکه در ساعات پایانی روز با انتشار مصاحبه بایدن که صراحتا اعلام کرده بود تحریم‌ها را برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره لغو نمی‌کند و ابتدا ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را قطع کند، قیمت دلار تا ۲۴۷۰۰تومان افزایش یافت.

بعد از بسته شدن بازار نقدی، معامله‌گران نرخ اسکناس آمریکا را شبانه در معاملات پشت خطی تا ۲۴۸۰۰تومان بالا بردند و بسیاری از آن‌ها با فروش ارز در این قیمت و جبران زیان افت چند روزه از بازار خارج شدند؛ در راستای این روند افزایشی انتظارات تورمی برای صعود دلار به کانال ۲۵هزار تومان در بازار امروز قوت بیشتری گرفت.

پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن

در مقابل انتظارات افزایشی، برخی تحلیلگران هم معتقد بودند که رشد هیجانی دلار به روز بعد سرایت نخواهد کرد و بازار ارز مسیر نزولی در پیش خواهد گرفت که با شروع کار معاملات امروز و کاهش قیمت دلار به ۲۴۵۰۰تومان، این پیش‌بینی محقق شد.


حرکت دلار پابه‌پای اخبار برجام

اما این کاهش قیمت هم دوام چندانی نداشت و بازار ارز مجددا تحت تاثیر خبرهای مربوط به برجام در مسیر افزایشی قرار گرفت و دلار به ۲۴۷۰۰تومان رسید؛ حالا وزیر امور خارجه کشور در پاسخ به بایدن اعلام کرده که یا باید سیاست شکست خورده ترامپ را متوقف و یا روی شکست های او چیزی بنا کنید.

حالا با ادامه کشمکش‌ بین ایران و آمریکا و موضع‌گیری‌های منفی دو طرف، بازار ارز با موج گسترده‌ای از انتظارات افزایشی و ناامیدی به بهبود روابط دیپلماسی طرف‌های برجامی روبه‌رو است؛ البته در این میان بازارساز سعی کرده با بی‌توجهی به این اخبار و ثابت نگه‌داشتن دلار در قیمت ۲۳۷۰۰تومان التهاب بازار ارز را کاهش دهد اما در چنین شرایطی مقابله با رشد قیمت دلار کار دشواری خواهد بود.

ضمن اینکه امروز نرخ درهم با رشد ۱۵۰تومانی به ۶۸۵۰تومان رسیده و این عامل هم در کنار اخبار سیاسی منفی، به افزایش قیمت دلار در بازار داخلی دامن زده؛ حالا بالارفتن سطح انتظارات تورمی معامله‌گران باعث شده بعد از حدود یک ماه قیمت دلار در معاملات پشت خطی به ۲۴۹۵۰تومان صعود کند که این زنگ خطری برای بازار ارز است زیرا با ادامه‌دار شدن افزایش نرخ درهم، این بار نمی‌توان به شکست نوسان‌گیران در رساندن دلار به قله ۲۵هزار تومان چندان امیدوار بود.

پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن

دومین شکست دلار برای صعود به قله ۲۵هزار تومان

روز گذشته دلار تا معاملات عصر در قیمت ۲۴۲۰۰تومان ثابت مانده بود ولی بعد از بیانات مقام معظم رهبری درمورد برجام، معاملات بازار ارز در انتظار واکنش آمریکا به حالت تعلیق درآمد و حجم خرید کاهش یافت تا اینکه مصاحبه‌ای از رییس جمهور آمریکا که روز جمعه توسط سی‌بی‌اس ضبط شده بود منتشر شد و قیمت دلار در پی آن تا ۲۴۷۰۰تومان افزایش یافت.

بایدن در این مصاحبه صراحتا اعلام کرده که تحریم‌ها را برای بازگرداندن ایران به میز مذاکره لغو نمی‌کند و ابتدا ایران باید غنی‌سازی اورانیوم را قطع کند؛ این موضع‌گیری نسبتا شفاف ایران و امریکا درمورد برجام باعث شد تا انتظارات افزایشی مجددا در بازار ارز شدت گرفته و معامله‌گران با قطع امید نسبت به بهبود روابط دیپلماسی دو کشور قیمت دلار نقدی را با رشد ۵۰۰تومانی تا ۲۴۷۰۰ و در معاملات پشت خطی نرخ این ارز را تا ۲۴۸۰۰تومان افزایش دهند.

در این میان عده‌ای معتقد بودند که افزایش هیجانی شبانه قیمت دلار به بازار فردا سرایت نخواهد کرد و به همین دلیل بسیاری از معامله‌گرانی که طی این مدت منتظر فرصتی برای جبران زیان بودند، شب گذشته به سمت فروش ارز هجوم بردند و در سطح ۲۴۷۰۰تومان از بازار ارز خارج شدند.

تحلیلگران فنی پیش‌بینی کرده بودند که اگر امروز دلار بتواند کانال ۲۵هزار تومان را فتح کند، روند صعودی آن با قدرت بیشتری ادامه‌دار خواهد بود؛ اما بازار امروز برخلاف انتظار برخی از معامله‌گران کار خود را آغاز کرد و در این میان بازارساز هم توانست با بی‌توجهی به اظهارات بایدن سطح انتظارات را پایین بیاورد، به این ترتیب امروز قیمت دلار در بازار آزاد به ۲۴۵۵۰تومان کاهش یافت و در صرافی‌ملی هم نرخ در همان سطح ۲۳۷۰۰تومان ثابت ماند.

پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن

اما با توجه به اینکه نرخ درهم با حدود ۷۰تومان افزایش در مقایسه با روز گذشته به ۶۸۰۰تومان رسیده می‌تواند در افزایش سطح انتظارات و رشد قیمت دلار تاثیرگذار باشد، همچنین از شب گذشته قیمت دلار سلیمانیه هم به ۲۵هزار تومان افزایش یافته و در سطح بالاتری نسبت به دلار تهران قرار گرفته که این عامل هم می‌تواند روند صعودی بازار ارز داخلی را تقویت کند.

از طرف دیگر از آنجا که دلار باز هم موفق نشد کانال ۲۵هزار تومان را بشکند این سیگنال به بازار ارز داده شده که اوج واکنش نرخ اسکناس آمریکا به اخبار منفی تا سطح ۲۴۸۰۰تومان و به اخبار مثبت تا ۲۳۹۰۰تومان است، بنابراین تا اقدام عملی صورت نگیرد صعود دلار به کانال ۲۵هزار تومان و یا کاهش آن به کمتر از ۲۳۸۰۰تومان چندان راحت نخواهد بود.

 

نرخ رسمی ۱۶ ارز کاهش یافت

امروز هر دلار آمریکا ۴۲ هزار ریال، پوند انگلیس ۵۷ هزار و ۶۸۵ ریال و یورو ۵۰ هزار و ۵۶۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

همچنین هر فرانک سوئیس ۴۶ هزار و ۶۸۴ ریال، کرون سوئد پنج هزار و ۱۳ ریال، کرون نروژ چهار هزار و ۹۲۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۸۰۱ ریال، روپیه هند ۵۷۸ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۶۵۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۲۶ هزار و ۲۱۴ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۸۲۰ ریال، دلار هنگ‌کنگ پنج هزار و ۴۱۸ ریال و هر ریال عمان ۱۰۹ هزار ۲۳۳ ریال قیمت‌گذاری شد.

امروز در تابلوی بانک مرکزی، هر دلار کانادا ۳۲ هزار و ۹۰۹ریال، دلار نیوزیلند ۳۰ هزار و ۲۴۳ ریال، راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۲۲ ریال، لیر ترکیه پنج هزار و ۹۴۹ ریال، روبل روسیه ۵۶۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق دو هزار و ۸۷۹ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۳۲ هزار و ۲۴۸ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۰ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۲ ریال، دلار سنگاپور ۳۱ هزار و ۵۰۰ ریال، یکصد تاکای بنگلادش ۴۹ هزار و ۷۹۹ ریال، ۱۰ روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۱۸۲ ریال، کیات میانمار (برمه) ۳۲ ریال، یکصد روپیه نپال ۳۵ هزار و ۹۱۹ ریال، یکصد درام ارمنستان هشت هزار و ۹۳ ریال و دینار لیبی ۹ هزار و ۴۲۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

پیش بینی قیمت دلار فردا 21 بهمن

همچنین هر یوان چین ۶ هزار و ۵۰۳ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۹ هزار و ۸۴۷ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۳۴۱ ریال، یک‌هزار وون کره‌جنوبی ۳۷ هزار و ۵۵۸ ریال، دینار اردن ۵۹ هزار و ۲۳۸ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۹ هزار و ۹۹۵ ریال، لاری گرجستان ۱۲ هزار و ۶۴۷ ریال، یک‌هزار روپیه اندونزی ۳ هزار ریال، افغانی افغانستان ۵۴۴ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۶ هزار و ۳۳ ریال، منات جمهوری آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۲۱ ریال، یکصد پزوی فیلیپین ۸۷ هزار و ۴۱۳ ریال، سامانی تاجیکستان سه هزار و ۷۰۵ ریال، بولیوار جدید ونزوئلا چهار هزار و ۲۰۶ ریال و منات جدید ترکمنستان ۱۲ هزار و ۲۳ریال قیمت خورد.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار