ظریف: دولت بایدن هنوز به جمع‌بندی نرسیده است-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ظریف: دولت بایدن هنوز به جمع‌بندی نرسیده است

«محمدجواد ظریف» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: دولت آقای بایدن هنوز درخصوص سیاست‌هایش به جمع بندی نرسیده اما سیاست های ایران کاملا شفاف و قاطع است و برمبنای این سیاست ها تنها درصورت اقدامات عملی آمریکا و لغو تحریم ها، تهران به تعهداتش دربرجام پایبند خواهد بود.
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۲ - ۲۴ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 12
کد خبر: ۷۷۲۱۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ ظریف در گفت وگوی اختصاصی با شبکه خبری فونیکس چین اظهار داشت: در خصوص مسائل اخیر مربوط به برجام با دولت جدید ایالات متحده، ایران گام نخست را برنخواهد داشت، این آمریکاست که ابتدا باید پایبندی خود به برجام نشان دهد.



وزیر امور خارجه ایران خاطرنشان کرد: آمریکایی ها پیش از اتخاذ هر گونه تدبیری درباره برجام باید نسبت به واکنش های ایران نسبت به اقداماتشان هشیار باشند.



ظریف در پاسخ به پرسش این سوال خبرنگار فونیکس، بایدن گفته است واشنگتن گام اول در پایبندی به برجام را برنخواهد داشت، موضع تهران چیست؟، گفت: همچنان معتقدم آمریکایی ها هنوز سیاست هایشان را جمع بندی و نهایی نکرده اند و به همین خاطرکاخ سفید ناگزیر از اصلاح چندین باره مواضع بایدن خواهد بود.



وی تاکید کرد: کاملا روشن است ایالات متحده از برجام خارج شده و قاعدتا همین کشور باید روند اتخاذ سیاست های ناقض توافق هسته ای را متوقف کرده و سیاست های تحریمی را لغو نماید.



وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به سئوالی درباره احتمال ایجاد بن بست در روند مذاکرات برجام در صورت پافشاری دو طرف بر مواضع خود گفت: در این خصوص ایران به هیچ وجه امتیازی را به طرف مقابل نخواهد داد و البته به اعتقاد من بن بستی در این رابطه وجود ندارد.



ظریف افزود:به باور من در زمان حاضر دولتمردان آمریکایی درحال بررسی سیاست هایشان هستند و انتخابی مشخص در برابر آن ها وجود دارد، آقای بایدن معتقدند که سیاست های ترامپ اشتباه بوده و به همین خاطر تصمیم به خروج از این وضعیت گرفته اند و خروج از این وضعیت به معنای لغو تحریم هاست و در چنین فضایی نیازی به اقدام یا اعطای امتیاز از سوی ایران وجود ندارد./ خبرآنلاین

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده