ابراز نگرانی شدید رئیس ناسا از آزمایش موشک ضدماهواره هند-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ابراز نگرانی شدید رئیس ناسا از آزمایش موشک ضدماهواره هند

رئیس ناسا به بهانه ورود ذرات سرگردان خطرناک به جوّ زمین، از آزمایش موشک ضدماهواره توسط هند شدیدا انتقاد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۳۰ - ۱۳ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 02
کد خبر: ۷۷۳۴
به گزارش راهبرد معاصر ، ریاست اداره کل فضا و هوانوردی آمریکا «ناسا» گفت آزمایش موشک ضدماهواره توسط هند موجب ورود حداقل ۴۰۰ قطعه سرگردان به مدار زمین شده و ایستگاه فضایی بین‌المللی و فضانوردان آن را به خطر انداخته است.

به نوشته وبگاه شبکه «سی‌ان‌ان»، «جیم برایدنستین» رئیس ناسا روز دوشنبه با انتقاد از آزمایش موشک ضدماهواره توسط هند به بهانه ورود قطعات سرگردان به جوّ زمین، اظهار داشت که تنها ۶۰ قطعه سرگردان ناشی از این مشک به قدری بزرگ بودند که قابل ردیابی بودند.

وی با ادعای اینکه ۲۴ عدد از این ذرات سرگردان از بالای مدار ایستگاه فضایی بین‌المللی عبور کردند، گفت: «ایجاد رویدادی که منجر به انتقال قطعات سرگردان به مداری شود که ایستگاه فضایی بین‌المللی در آن قرار دارد بسیار بسیار وحشتناک است».

وزیر امور خارجه هند پیش‌تر گفته بود این آزمایش در لایه‌های پایینی جوّ زمین انجام شد تا از عدم ایجاد قطعات سرگردان در فضا اطمینان حاصل شود. هر قطعه سرگردانی که به‌وجود آمده باشد ظرف چند هفته از بین رفته یا به زمین برخواهد گشت.

اما این مقام آمریکایی مدعی است که این آزمایش هند احتمال برخورد قطعات سرگردان به ایستگاه فضایی بین‌المللی را تا ۴۰ درصد افزایش داده است.

ناسا ادعا می‌کند که یک‌سوم تمامی قطعات سرگردانی که در مدار زمین قرار دارند و توسط این سازمان شناسایی شده‌اند، از آزمایش موشک ضدماهواره توسط چین در سال ۲۰۰۷ و برخورد دو ماهواره ارتباطی آمریکا و روسیه در سال ۲۰۰۹، نشأت گرفته‌اند.
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده