جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 28 بهمن-راهبرد معاصر
داروی جدید در آزمایش‌ها، ممکن است روند پیشرفت بیماری پارکینسون را کند کند قاضی پرونده چای دبش: پاسخ بانک‌های شاکی به استعلام‌ها متناظر با سوالات دادگاه تنظیم نشده است خبر جدید وزیر ارشاد درباره هنرمندان ممنوع الفعالیت سازمان هدفمندی یارانه‌ها: مردم حتما حساب بانکی خود را برای دریافت یارانه چک کنند عارف: راهبرد دولت این است که اصلاح قیمت‌ها به سه دهک پایین جامعه آسیبی نرساند کلاس‌های جبرانی دانشگاه‌ها چگونه تشکیل خواهد شد؟ قصاص برای عامل جنایت در بازی خرس وسطی فیلم / گل اول مس رفسنجان به پرسپولیس در دقیقۀ ۴ پیاده‌روی روزانه می‌تواند افسردگی را کاهش دهد لحظهٔ هجوم خودرو به میان جمعیت در آلمان با دست‌کم ۱۱ کشته + فیلم وقوع زلزله ۴ ریشتری در هفتکل ایران ۱۵ - ۱۱ پرتغال/ صعود واترپلو ایران به نیمه نهایی سطح ۲ کاپ جهانی  برتری استقلال مقابل آلومینیوم در ۴۵ دقیقه اول  تساوی یک نیمه‌ای هوادار و نساجی ترکیب آلومینیوم و استقلال اعلام شد

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 28 بهمن

تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 28 بهمن 99 اعلام شد و تغییرات لحظه ای قیمت خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. در این خبر تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو بهمن 99 را مشاهده میکنید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۸ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 16
کد خبر: ۷۷۷۷۹

به گزارش راهبرد معاصر طی ماه های اخیر قیمت خودرو افزایش نجومی داشته است و تغییر قیمت لحظه ای خودرو های سایپا و ایران خودرو موجب افزایش نگرانی در جامعه شده است. راهبرد معاصر در بسته خبری جدید خود تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 28 بهمن 99 را بررسی میکند.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو سه شنبه 28 بهمن

قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو

 قیمت خودرو امروز سه شنبه 28 بهمن 99 اعلام شد که براین اساس قیمت تعدادی از خودروهای داخلی به شرح زیر است:

* محصولات ایران خودرو

عنوان قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
آریسان 1.7L 120,560,000 147,000,000
پژو 206 صندوقدار V8 130,872,000 260,000,000
پژو 206 تیپ 2 110,111,000 197,000,000
پژو 206 تیپ 5 130,872,000 260,000,000
پژو 207i صندوقدار اتوماتیک تعیین نشده 395,000,000
پژو 207i اتوماتیک ایران خودرو 197,000,000 395,000,000
پژو 207i دنده ای ایران خودرو 159,800,000 267,000,000
پژو 207i دنده ای سقف شیشه ای 199,621,000 310,000,000
پژو 405 GLX دوگانه سوز تعیین نشده 184,000,000
پژو 405 GLX توقف تولید 188,000,000
پژو 405 SLX 108,061,000 190,000,000
پژو 2008 اتوماتیک تعیین نشده 910,000,000
پژو پارس اتوماتیک 187,303,000 305,000,000
پژو پارس دوگانه سوز 126,209,000 233,000,000
پژو پارس سال 121,547,000 213,000,000
پژو پارس LX TU5 126,349,000 235,000,000
تارا اتوماتیک به زودی به زودی
تارا دنده ای به زودی به زودی
دانگ فنگ H30 کراس توقف تولید 360,000,000
دنا پلاس توربو اتوماتیک 370,800,000 410,000,000
دنا پلاس توربو دنده ای 271,000,000 345,000,000
دنا پلاس 166,122,000 275,000,000
دنا EF7 149,960,000 260,000,000
رانا پلاس 179,516,000 235,000,000
رانا LX 107,000,000 204,000,000
رنو تندر 90 پلاس اتوماتیک تعیین نشده 415,000,000
رنو تندر 90 پلاس دنده ای تعیین نشده 341,000,000
رنو تندر 90 E2 تعیین نشده 318,000,000
رنو کپچر تعیین نشده 945,000,000
سمند LX (ال ایکس) 116,735,000 185,000,000
سمند LX EF7 114,962,000 195,000,000
سورن پلاس 188,504,000 280,000,000
سورن ELX سال 131,666,000 230,000,000
سورن ELX تعیین نشده 230,000,000
سوزوکی گرند ویتارا 2400 اتوماتیک تعیین نشده 930,000,000
هایما S5 توقف تولید 570,000,000
هایما S7 توقف تولید 670,000,000

* محصولات سایپا

عنوان قیمت نمایندگی (تومان) قیمت بازار (تومان)
آریو اتوماتیک تعیین نشده 380,000,000
پراید 111 SE تعیین نشده 126,000,000
پراید 131 SE تعیین نشده 107,000,000
پراید 132 SE تعیین نشده 108,000,000
پراید 151 SE 91,000,000 110,000,000
تیبا 2 پلاس 90,800,000 135,000,000
تیبا 2 EX 95,426,000 122,000,000
تیبا SX گاز سوز تعیین نشده 119,000,000
تیبا SX 87,200,000 112,000,000
چانگان CS35 اتوماتیک تعیین نشده 465,000,000
سایپا کوییک دنده ای 129,755,000 142,000,000

 

لغو قیمت‌گذاری دستوری خودرو در برنامه کارگروه رفع موانع تولید

از نیمه آبان‌ماه سال‌جاری با کاهش ریسک‌های غیراقتصادی و تورم انتظاری در بسیاری از بازارها، قیمت خودرو نیز روند نزولی به خود گرفت. هر چند بسیاری از کارشناسان به دولت و شورای رقابت توصیه می‌کردند شرایط کنونی زمان بهتری برای آزاد‌سازی قیمت خودرو است با این حال شورای رقابت برای تداوم جریان کاهش قیمت در بازار، مصوبه خود مبنی بر آزادسازی محصولات کم‌تیراژ را تعلیق کرد. این مصوبه که اوایل دی‌ماه از سوی رئیس شورای رقابت اعلام شد دو تا سه روز بازار را متلاطم کرد و قیمت‌ها در این مدت رو به فزونی رفت با این حال پس از سه روز باز هم روند قیمتی بازار کاهشی شد.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

با این شرایط اما شورای رقابت با فشار برخی مسوولان دولتی و قضایی مجبور شد اواخر دی‌ماه مصوبه خود را پس بگیرد و حتی افزایش سه ماهه خودروسازان را هم لغو کند. از سوی دیگر رزم‌حسینی نیز بسته‌ای برای ساماندهی بازار خودرو به ستاد اقتصادی دولت ارسال کرده بود که برخی اخبار از لغو قیمت‌گذاری محصولات کم‌تیراژ خودروسازان در این بسته حکایت داشت. هر چند اخباری از پروسه بررسی این طرح منتشر نشده، اما آنچه مشخص است بسته وزارت صمت همچنان در ستاد اقتصادی دولت باقی مانده است.

 

بنابراین با بلاتکلیفی بسته دولت و در ادامه تعلیق مصوبه شورای رقابت مبنی بر آزاد‌سازی برخی محصولات، این‌طور تصور می‌شد که با نزدیک شدن به روزهای پایانی عمر دولت دوازدهم، مسوولان صنعتی با هدف ممانعت از افزایش چندباره قیمت‌ها در بازار و کاهش دلالی و واسطه‌گری فعلا طرح و ایده‌ای برای آزاد‌سازی قیمت ندارند با این حال برگزاری جلسه کارگروه رفع موانع جهش تولید نشان می‌دهد که دولت با توجه به وضعیت خودروسازی کشور، چاره‌ای جز قدم برداشتن در این مسیر ندارد.

 

آنچه مشخص است جهش تولید خودرو با ارائه تسهیلات بانکی و داخلی‌سازی تعداد محدودی قطعه نمی‌تواند به‌طور اصولی محقق شود و دولت باید در مسیرهایی گام بردارد که تولید در شرکت‌های خودروساز را مستمر کند.


وزیر صمت وعده تحقق جهش ۵۰ درصدی تولید را تا پایان سال داده که در کنار این وعده، تسهیلات بانکی خاصی نیز برای خودروسازان در نظر گرفته شده است. با این حال دولت حذف قیمت‌گذاری دستوری را همچنان در برنامه‌های خود دارد. کارگروه رفع موانع جهش تولید در سال‌جاری همراه با توصیه مقام رهبری مبنی بر جهش تولید در جلسه ستاد اقتصادی دولت و جلسه شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا به تصویب رسید. مقامات قضایی، وزرای صنعت، امور اقتصادی و دارایی و برخی دیگر وزرا در این کارگروه حضور دارند.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

شروط تولید خودروی داخلی در شأن ملت ایران

رزم حسینی وزیر صنعت ، معدن و تجارت در برنامه پایش  در خصوص انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی و شرق کشور تصریح کرد: بیش از ۱۰ سال است که بحث تامین آب برای معادن کشور و صنایع سنگین مطرح بوده است. معادن و صنایع سنگین مجبور به استفاده از منابع زیر زمینی آب بودند و مشکل کمبود آب داشتند.

او ادامه داد: بیشتر معادن در بخش کویری کشور است و  ایده خوبی بود که آب را از خلیج فارس به سیرجان و گل گهر بیاوریم. عملیات اجرایی این طرح در دولت یازدهم آغاز شد. در مرحله نخست  آب از خلیج فارس به ساحل بندرعباس انتقال داده می شود در آن جا شیرین سازی شده و  به سیرجان و گل گهر  منتقل می شود. خیلی پروژه عظیمی بود که توسط مردان با همت ایرانی شروع و اجرا شد.

وزیر صمت گفت: ۴۰۰ میلیون دلار تسهیلات از صندوق توسعه ملی به این طرح اختصاص می یابد که اقساط آن پرداخت می شود. این پروژه عظیم توسط  بخش خصوصی اجرایی می شود.۷۰ درصد  از تجهیزات مورد نیاز از داخل تامین شده و بخشی از تاسیسات آب شیرین کن وارداتی است.

او افزود: ۸ هزار نفر در این طرح مشغول به کار هستند و  ۱۶ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

وزیر صمت بیان کرد: انتقال آب حداکثر تا دو ماه آینده به مس سرچشمه می رسد و از آنجا به اردکان یزد  می رود. ۸۲۰ کیلومتر کل طول راه انتقال آب در این طرح است.

رزم حسینی تاکید کرد : سهم ما از آب دریا باید روز به روز افزایش یابد. کشورهای حاشیه خلیج فارس خیلی از آب این دریا  استفاده می کنند و ما باید هرچه سریع تر حقمان را برداشت کنیم.

او افزود: پروژه انتقال آب خلیج فارس از افتخارات انقلاب اسلامی و بزرگترین پروژه آبی و خاکی کشور است که بخشی از آن افتتاح شده و حداکثر تا پایان اردیبهشت در اردکان هم آب خواهند داشت.

رزم حسینی گفت: قیمت آب شیرین این طرح نسبت به کشورهای حاشیه خلیج فارس حدود ۲۰ درصد هم ارزان تر است.

آیا می توانیم در صنعت خودرو هم روزی در زمره خودروسازان شناخته شده دنیا قرار بگیریم؟

وزیر صمت در ادامه برنامه در پاسخ به این سوال که آیا می توانیم در صنعت خودرو هم روزی در زمره خودروسازان شناخته شده دنیا قرار بگیریم ، گفت:  جواب بله است. ما حدود دو میلیون خودرو در سال نیاز داریم که اگر بخواهیم صادرکننده هم  باشیم باید تولید بیشتر از این باشد.

او ادامه داد : مشکل فعلی این صنعت این است که خودروسازان را دولتی و انحصاری کرده ایم و البته تحریم هم تاثیر داشته است. در زمان تحریم نرخ ارز از ۳ هزار تومان به ۳۰ هزار تومان رسید که نرخ مواد اولیه هم متناسب با ارز افزایش یافت .همچنین کشورهای همکار خودروسازان هم ایران را ترک کردند.

او بیان کرد : تحریم باعث شد به سمت داخلی سازی برویم. صنایع خودروسازی و قطعه سازی دو تا سه شیفت کار می کنند. اگر ما شرکت های خصوصی و رقابت را افزایش دهیم و اتصال به خودروسازی های بزرگ دنیا را برقرار کنیم، می توانیم خودروی تولید داخل در شأن ملت ایران داشته باشیم.

جدول تغییرات قیمت خودرو سایپا و قیمت خودرو ایران خودرو دوشنبه 20 بهمن

او در خصوص همکاری با نیروهای مسلح و بهره گیری از توان این نهاد در ساخت خودرو بیان کرد: در حوزه تعمیق ساخت قطعات در داخل از سوی ایران خودرو و سایپا قراردادهایی با وزارت دفاع بسته شده است.

وزیر صمت تاکید کرد: کارهای خوبی در ساخت خودروی داخلی صورت گرفته است و باید تلاش کنیم خنثی سازی تحریم صورت بگیرد یعنی هم برای از بین بردن تحریم ها تلاش شود و هم توسعه داخلی سازی مد نظر قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر