ظریف: اقدام را با اقدام پاسخ می‌دهیم-راهبرد معاصر
واکنش روسیه به تصمیم آمریکا برای استقرار سامانه موشکی در آلمان سید حسن نصرالله: هدف غرب لطمه زدن به ارزش‌های مرتبط با جهاد، شهادت و مقاومت بود واکنش ایران به ادعای استفاده از تسلیحات تهران توسط یمن آمریکا تحریم‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کرد طعنه رهبر انصارالله به فرار ناو آمریکایی: شما از شیر غران، گریخته‌اید، نه یک موش! نتانیاهو: هر توافقی باید به اسرائیل اجازه دهد به جنگ بازگردد موافقتنامه جامع همکاری ایران و روسیه بزودی امضا می‌شود استقرار سفیر جمهوری آذربایجان در تهران در آینده نزدیک حماس: تاکنون هیچ خبر جدیدی درباره مذاکرات به ما داده نشده است سرنگونی پهپاد رژیم صهیونیستی در شمال نوار غزه قالیباف و پوتین دیدار کردند سرویس اطلاعات خارجی روسیه: واشنگتن به دنبال جایگزین برای زلنسکی است وضعیت زندانیان ایرانی محور گفت‌وگوی سفیر ایران و معاون وزیر دادگستری ترکیه واکنش کرملین به بیانیه پایانی نشست ناتو قرارداد یک میلیارد دلاری مراکش با رژیم صهیونیستی در بحبوحه جنگ در غزه

ظریف: اقدام را با اقدام پاسخ می‌دهیم

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به اینکه اقدامات هسته‌ای ایران صرفاً واکنشی به بدعهدی طرف‌های اروپایی برجام بوده است، تأکید کرد که اگر اروپایی‌ها از پیامدهای اقدامات ایران نگران و هراسان هستند باید علت این اقدامات را برطرف کنند.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ - 2021 February 18
کد خبر: ۷۸۰۴۳

به گزارش راهبرد معاصر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پنج‌شنبه شب در پیامی توئیتری به طرف‌های اروپایی برجام توصیه کرد که اگر از پیامدهای اقدامات هسته‌ای ایران بیم دارند، باید به فکر برطرف کردن علت این اقدامات یعنی کوتاهی‌های مکرر خود در اجرای تعهدات برجامی باشند.

ظریف در واکنش به اظهارات مقامات اروپایی که بارها از اقدامات هسته‌ای اخیر ایران ابراز نگرانی کرده و خواستار بازگشت ایران به اجرای کامل تعهدات هسته‌ای خود شده‌اند، در توئیتر نوشت: «به جای فلسفه‌بافی و قرار دادن بار مسئولیت بر دوش ایران، تروییکای اروپایی/اتحادیه اروپا باید به تعهدات خود عمل کرده و خواستار آن شود که میراث تروریسم اقتصادی ترامپ علیه ایران پایان یابد.»

وی افزود: «تدابیر جبرانی ما پاسخی‌اند به نقض‌های ایالات متحده و تروییکای اروپایی. اگر از معلول [اقدامات هسته‌ای ایران] هراسانید، علت را حذف کنید. ما اقدام را با اقدام پاسخ می‌دهیم.»

تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده