به گزارش راهبرد معاصر ثبت نام سایپا در دو طرح فروش فوق العاده عید تا عید و طرح پیش فروش سایپا از ساعت 14 روز گذشته شنبه 9 اسفند 99 آغاز شد و متقاضیان میتوانند تا پایان امروز دوشنبه 11 اسفند با مراجعه به سایت سایپا در طرح های سایپا ثبت نام کنند. سایپا فروش 9 محصول شاهین،تیبا صندوقدار، سایپا ۱۵۱، ساینا دنده ای، تیبا۲، کوئیک S، کوئیک دنده ای، ساینا S وکوئیک R را در دو طرح خود ارائه کرد و متقاضیان میتوانند با مراجعه به سایت سایپا saipa.iranecar نسبت به خرید هریک از محصولات سایپا اقدام کنند. جزئیات ثبت نام محصولات سایپا در دو طرح ویژه اسفند 99 و نحوه ثبت نام خودرو سایپا در سایت سایپا را در این خبر می خوانید.
هر متقاضی میتواند با استفاده از کدملی خود در یکی از دو طرح سایپا ثبت نام کند و در بخشی از بخشنامه سایپا خودرو آمده است که محدودیت کد ملی برای ثبت نام ها اعمال خواهد شد و هر کد ملی تنها یک بار مجاز به خرید خودرو از دو گروه خودرو سازی سایپا و ایران خودرو می باشد. مهلت تحویل محصولات سایپا در طرح فروش فوق العاده عید تا عید سایپا سه ماهه و مهلت تحویل در طرح پیش فروش سایپا دی و بهمن 1400 اعلام شده است.
وجه پیش پرداخت محصولات سایپا در طرح عید تا عید
قیمت خودرو در این طرح طبق قیمت روز خودرو در زمان تحویل مندرج در قرارداد مشتریان محاسبه می گردد. وجه پیش پرداخت محصولات سایپا در طرح عید تا عید برای هر محصول متفاوت است. طبق بخشنامه سایپا خودرو: میزان وجه پیش پرداخت خودرو شاهین یکصد و سی و سه میلیون و 700 هزار تومان ، وجه پیش پرداخت تیبا صندوقدار چهل و سه میلیون و 500 هزار تومان، سایپا 151 مبلغ چهل و پنج میلیون و 500 هزار تومان، ساینا دنده ای چهل و شش میلیون و 600 هزار تومان، تیبا 2 مبلغ چهل و هفت میلیون و 700 هزار تومان، کوئیک s هفتاد و یک میلیون و 400 هزار تومان، کوئیک دنده ای شصت و چهار میلیون و 800 هزار تومان، کوئیک r مبلغ شصت و نه میلیون و 800 هزار تومان و ساینا s مبلغ شصت و پنج میلیون و 100 هزار تومان می باشد.
گفتنی است مراسم قرعه کشی سایپا پس از اتمام مهلت ثبت نام سایپا برگزار می شود و نتایج و اسامی برندگان در طرح فروش فوق العاده عید تا عید سایپا در سایت سایپا به نشانی saipa.iranecar.com قابل مشاهده می باشد. برندگان این طرح ظرف مدت 72 ساعت باید نسبت به واریز پیش پرداخت خودرو اقدام کنند.
شرایط فروش فوق العاده سایپا
خودرو | قیمت قطعی(تومان) | زمان تحویل |
تیبا صندوقدار رینگ فولادی | 87.075.000 | حداکثر 90 روزه |
سایپا 151 |
91.000.000 |
|
تیبا ۲ | 95،426،000 | |
ساینا دنده ای | 92،928،000 | |
ساینا S | 130,292,000 | |
کوییک دنده ای | 129،755،000 | |
کوییک R | 139،755،000 |
شرایط ثبت نام برای محصولات سایپا
نکات مهم
امکان صلح (خرید انصرافی) و انتقال خودرو بصورت وکالتی وجود ندارد.
در صورتیکه متقاضی خرید خودرو در قرعه کشی طرح پیش فروش اخیر ایران خودرو منتخب گردند ، از لیست متقاضیان خرید پیش فروش سایپا حذف خواهند شد.
پس از اعلام نتایج قرعه کشی، منتخبین می بایست ظرف 72 ساعت نسبت به واریز وجه پیش پرداخت قیمت خودرو به صورت علی¬الحساب اقدام تا پس از آن امکان انتخاب زمان تحویل ، رنگ خودرو و نمایندگی محل تحویل میسر گردد .
در صورت عدم تکمیل وجه در موعد مقرر ، امکان ثبت نام متقاضی منتخب شده در قرعه کشی غیرفعال خواهد گردید.
در صورتیکه مشتری حداکثر 5 ماه پس از تاریخ تحویل خودرو برای سرویس اولیه به نمایندگی مجاز سایپا مراجعه ننماید کارت گارانتی خودرو غیرفعال خواهد شد. در مراجعه مشتریان به نمایندگیهای مجاز گروه خودرو سازی سایپا ، پیمایش (کارکرد ) حداقل 1000 کیلومتر خودرو الزامی می باشد.
در صورت مشاهده هرگونه مغایرت در شرایط احراز متقاضی با شرایط بخشنامه در هر مرحله ای از ثبت نام تا تحویل خودرو، درخواست خرید خودرو ابطال و در صورت واریز وجه، مبلغ به حساب متقاضی عودت می گردد.
نحوه ثبت نام در سایت سایپا
برای ثبت نام محصولات سایپا باید از طریق سایت فروش اینترنتی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com اقدام کنید. پس از ورود به سایت ایتدا باید اطلاعات کامل خود را وارد کنید و مدارک را بارگذاری نمائید و در صورت داشتن شرایط امکان شرکت در طرح و ثبت نام و قرعه کشی را خواهید داشت.
۱- از این پس جهت خرید خودرو می بایست فرایند احراز هویت و تعیین کد کاربری (کدملی) و رمز عبور را از طریق لینک «ورود/ ثبت نام» انجام و با استفاده از آن وارد سامانه شوید .
۲- با توجه به الزام ورود به سیستم جهت خرید خودرو، لطفا قبل از شروع طرح فروش نسبت به تکمیل پروفایل خود اقدام نمایید.
۳- فرآیند احراز هویت از طریق سامانه امتا (مربوط به مرکز توسعه تجارت الکترونیکی وزارت صمت ) انجام می گردد.
معرفی خودرو های طرح عید تا عید سایپا
ساینا EX دنده ای
کم لطفی است اگر طراحی سایپا ساینا EX – Saipa Saina را هم سطح تیبا بدانیم . بی شک ساینا نیز حرفی درمقابل خودرو های اقتصادی روز در امر طراحی ندارد اما تغییرات ایجاد شده بر روی آنرا می توان حرکتی موثر در بهبود ظاهر ساینا، که فیس لیفتی از تیبا است، بدانیم. ساینا دارای ویژگی های مشترک فنی با تیباست اما در لیست امکانات رفاهی آن مواردی بیشتر از تیبا درج شده است. ساینا در نسخه ی لوکس امکانات خوبی را در میان رقبا ی خود ارائه می دهد. آینه های برقی، دماسنج محیط خارجی، کولر دیجیتال و سنسور دنده از جمله این امکانات هستند.
تیبا 2
پس از عرضه ی تیبا سدان در سال 1387، سایپا تیبا 2 (تیبا هاچبک) – Saipa Tiba 2 در سال 1393 به عنوان نسخه ی هاچبک تیبا سدان به بازار عرضه شد. تیبا 2 تفاوت ساختاری و فنی خاصی با نسخه ی سدان تیبا ندارد و از قوای محرکه مشترک با تیبا بهره می برد. از آنجایی که سایپا با شعار " رویای جوانی " اقدام به عرضه ی تیبا 2 کرده است، جا داشت تا در طراحی این خودرو برای نمونه هاچبک، حداقل در نمای جلو، تجدید نظر کند و به روز رسانی انجام دهد؛ چرا که طراحی جلو پنجره، چراغ ها و سپر تیبا 2 حتی نسبت به خودرو های 2 دهه قبل ساده و بی روح به نظر می رسد. دقت پایین مونتاژ، کیفیت کم ادوات داخلی و صدای بیش از حد موتور در داخل کابین از مشکلات تیبا 2 هستند.
تیبا
سایپا تیبا EX – Saipa Tiba اولین بار در 23 آذر ماه 1387 با نام مینیاتور رو نمایی شد. آغاز طراحی این خودرو به سال 1375 باز میگردد. این پروژه در سال 1383 متوقف شد و مجددا در سال 1387 بازنگری ها و تغییراتی خصوصا در قسمت عقبی خودرو اعمال شد. تیبا قطعات مشترک بسیاری با پراید، ال 90 و ریو دارد.این خودرو توسعه یافته ی پلتفرم S81 سایپا است. تیبا از یک پیشرانه ی 1.5 لیتری استفاده می کند که بعضا آنرا مشترک با پیشرانه ی کیا ریو می دانند که البته اینطور نیست. این پیشرانه در کنار یک گیربکس 5 سرعته قرار می گیرد و نیرو را به چرخ های جلو منتقل می کند. کیفیت پایین داشبرد و قطعات داخلی، صدای بسیار زیاد موتور در داخل کابین و پایداری ضعیف از مشکلات سایپا تیبا هستند.
پراید 151
همانطور که میدانید سایپا 151 ( سایپا کارا – پراید وانت ) – Saipa 151 ( Saipa Kara – Pride pickup ) بر روی پلتفرم پراید ساخته شده است. نیمه ی جلویی 151 کاملا مشابه سایپا 131 است. این وانت سبک وزن تنها 900 کیلوگرم وزن دارد و به جهت تغییر کاربری آن ( نسبت به سایر پراید ها ) شامل تغییراتی در سیستم فنربندی عقب و سیستم انتقال قدرت شده است. جدی ترین رقیب سایپا 151 را می توان باردو ( پیکان وانت ) دانست. پس از توقف تولید باردو، حالا آریسان در مقابل 151 قرار می گیرد. 151 ظرفیت حمل بار تا 500 کیلوگرم را داراست.
شاهین S
سایپا شاهین S (که در ابتدا رهام نام داشت) بر روی پلتفرم sp100 این شرکت سخته شده است، پلتفرمی که بنا بر ادعای سایپا، امکان توسعه برای تولید خودرو های سدان، هاچبک و مینی کراس اور را داراست. شاهین به عنوان اولین خودروی ساخته شده بر روی این پلت فرم با الهام از شاهین ایرانی ساخته شده است.
سایپا در ابتدا قصد استفاده از موتور ارتقای یافته ی 1650 سی سی برلیانس برای این خودرو را داشت اما با شروع تحریم ها و ترک بازار کشور توسط خودروسازان چینی از جمله برلیانس، برنامه ی سایپا نیز برای استفاده از این موتور تحت تاثیر قرار گرفت و در نهایت، استفاده از موتور توربوشارژ تیبا و ساینا بر روی شاهین مورد استفاده قرار گیرد.
پیش فروش شاهین سایپا نخستین بار در خرداد ماه سال 99 آغاز شد.
پس از آن بود که این شرکت اقدام به معرفی تیپ های مختلف این خودرو کرد؛ سایپا اعلام کرد شاهین در گام نخست در دو تیپ S و G وارد بازار خواهد شد، که مدل G نسخه فول و تیپ S نمونه کم آپشن شاهین خواهند بود، تفاوت های شاهین S و شاهین G در مانیتور 7 اینچی، دوربین دید عقب، ئکمه های سیستم صوتی روی فرمان و سقف سانروف می باشد.
کوییک پلاس اتوماتیک
سایپا کوییک – Saipa Quick بر روی پلت فرم X200 – مشترک با تیبا 2 – ساخته شده است. همان ابتدا که این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد، نقد های زیادی در زمینه ی کیفیت کابین و قیمت این خودرو انجام شد. سایپا در قرار دادن امکانات این خودرو دست و دل بازی کرده و بر روی کوییک امکانات رفاهی زیادی قرار داده است در حالی که کیفیت مونتاژ و ادوات داخلی آن هنوز در سطح حداقل قرار دارد. پیشرانه ی کوییک همان پیشرانه ی 1.5 لیتری می باشد که پیش از این بر روی تیبا و ساینا نیز قرار گرفته بود. در نسخه های اتوماتیک، از جعبه دنده اتوماتیک پیوسته ( CVT ) ساخته کمپانی Punch Powertrain بلژیک – مشترک با ساینا اتوماتیک -استفاده شده است. کوییک در 3 تیپ عرضه می شود که 2 تیپ از آن اتوماتیک و دیگری دنده دستی می باشد.
کوییک R
سایپا کوییک آر – R Saipa Quick بر روی پلت فرم X200 – مشترک با تیبا 2 – ساخته شده است. همان ابتدا که این خودرو در نمایشگاه خودرو تهران به نمایش درآمد، نقد های زیادی در زمینه ی کیفیت کابین و قیمت این خودرو انجام شد. سایپا در قرار دادن امکانات این خودرو دست و دل بازی کرده و بر روی کوییک امکانات رفاهی زیادی قرار داده است در حالی که کیفیت مونتاژ و ادوات داخلی آن هنوز در سطح حداقل قرار دارد. پیشرانه ی کوییک همان پیشرانه ی 1.5 لیتری می باشد که پیش از این بر روی تیبا و ساینا نیز قرار گرفته بود. در نسخه های اتوماتیک، از جعبه دنده اتوماتیک پیوسته ( CVT ) ساخته کمپانی Punch Powertrain بلژیک – مشترک با ساینا اتوماتیک -استفاده شده است. کوییک در 3 تیپ عرضه می شود که 2 تیپ از آن اتوماتیک و دیگری دنده دستی می باشد.
ساینا S
در خرداد 99 سایپا با انتشار یک ویدیو از خودروی ساینا اس (ساینا Saina S - S) به عنوان فیس لیفت ساینا رونمایی کرد.
ساینا اس از مشخصات فنی مشابه با ساینا معمولی اما ظاهری بروز شده بهره می برد، همچنین امکانات رفاهی جدید مثل روکش چرمی صندلی ها، سنسور نور (اتولایت)، کامپیوتر سفری، سنسور فشار باد لاستیک ها و .... بهره می برد.
سایپا در مورد جایگزین کردن ساینا اس با ساینا معمولی یا شروع تولید به صورت موازی با آن اطلاعاتی ارائه نکرده است.
چه کلاسی هم میزارن خوب یدفعه عکس همرو بزارید با یه مشخصه یه موتور پراید بیشتر دارید آخه الکی شلوغش میکنید روز روشن سر مردم کلاه میزارید ولی مردم ما دیگه گول شما رو نمیخورن