به گزارش راهبرد معاصر؛ فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی امروز شنبه 16 اسفند برای خودرو نیسان دیزل سایپا ادامه دارد. ثبت نام فروش فوری سایپا بدون قرعه کشی ویژه خودروهایی است که تقاضا برای آن کمتر از میزان تولید است. لازم به ذکر است پیش از این خودرو سایپا 151 و پادرا سایپا نیز بدون قرعه کشی به متقاضیان داده شده است و با توجه به پر شدن ظرفیت این خودروها از برنامه فروش سایپا حذف شده اند. برای ثبت نام نیسان دیزل سایپا باید با مراجعه به سایت سایپا به نشانی http://www.saipacorp.com/fa/salepage نسیت به ثبت نام اقدام نمایید. در ادامه جزئیات بیشتر از نحوه ثبت نام سایپا بدون قرعه کشی و همچنین مشخصات نیسان دیزل سایپا را بخوانید.
متقاضیان میتوانند از ساعت ۱۴ روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه به صورت شبانه روزی از طریق سایت سایپا در این طرح سایپا ثبت نام کنند.
نکته: به محض تکمیل ظرفیت هر یک از محصولات اعلام شده در جدول، شرایط فروش غیر فعال خواهد شد.
بر اساس بخشنامه گروه خودروسازی سایپا چهار محصول نیسان تک سوز آپشنال، نیسان دوگانه سوز آپشنال، نیسان دیزل یورو ۵ و پادرا پلاس با لاستیک رادیال در طرح فروش فوری دهه فجر سایپا عرضه میشوند که امروز شنبه 16 اسفند بنا بر استعلام از سایت سایپا تنها خودروی نیسان دیزل بدون قرعه کشی ظرفیت ثبت نام دارد و سایر خودروها با توجه به پر شدن ظرفیت از چرخه ثبت نام خارج شدند.
طبق اعلام سایپا زمان تحویل خودروها در فروش فوقالعاده حداکثر ۳۰ روزه خواهد بود.
در فروش بدون قرعه کشی سایپا قیمت خودروها قطعی و به شرح زیر است:
نیسان دیزل یورو ۵ با مبلغ ۲۶۳ میلیون و ۹۶۳ هزار تومان
در طرح فروش فوقالعاده سایپا این محصول با رنگهای زیر عرضه میشوند:
نوع خودرو | قیمت خودرو (به ریال) | رنگ قابل عرضه | موعد تحویل |
نیسان دیزل یورو ۵ | ۲.۶۳۹.۶۳۰.۰۰۰ | آبی | ۳۰ روزه |
متقاضیان برای ثبت نام به درگاه اینترنتی فروش محصولات گروه خودروسازی سایپا به آدرس saipa.iranecar.com مراجعه کنند.
در این روش فروش، قرعه کشی وجود نداشته و متقاضیان محترم میبایست نسبت به انجام مراحل ذیل اقدام کنند:
۱- ورود به سایت فروش اینترنتی com.iranecar.saipa://https و ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری (متقاضیانی که قبالً نسبت به ثبت اطلاعات شخصی و دریافت کد کاربری و رمز عبور اقدام نمودهاند نیاز به دریافت مجدد کد کاربری و کلمه عبور ثبت نام ندارند)
۲ -ورود به قسمت خرید خودرو و انتخاب نوع خودرو
۳ -ورود به درگاه اینترنتی و پرداخت وجه خودرو
۴ -دریافت کد رهگیری
۵- مراجعه به نمایندگی منتخب جهت تحویل مدارک هویتی، احراز سکونت و دریافت قرارداد
۱- چنانچه مشتری در سامانه شماره گذاری فاقد اطلاعات بوده و شهر تولد و محل صدور شناسنامه با شهر محل سکونت، مغایرت داشته باشد میبایست با مراجعه به مراکز نقل و انتقال و یا خدمات خودرویی نسبت به ثبت اطلاعات اولیه خود اقدامات لازم را انجام دهد.
۲- در صورتی که مشتری دارای اطلاعات در سامانه شماره گذاری باشد:
الف) در صورتیکه اطلاعات مشتری در زمان ثبت نام، در سامانه شماره گذاری هیچ گونه تغییری نداشته باشد، نیاز به اقدام خاصی نیست.
ب) در صورتیکه اطلاعات مشتری در زمان ثبت نام، در سامانه شماره گذاری تغییر کرده باشد، میبایست با مراجعه به مراکز نقل و انتقال و یا خدمات خودرویی نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدامات لازم را انجام دهد.
تاریخ حضور نیسان زامیاد در ایران به بیش از 4 دهه میرسد و هوادارانش نسبت به تواناییهای خارقالعاده آن افتخار میکنند؛ خودرویی که به صورت استاندارد 2.2 تن بار حمل میکند ولی بهصورت غیر استاندارد رکورد بیش از 3 تن نیز دارد! درحالیکه اغلب وانتهای باری موجود در کشورمان، توانایی حمل باری در حدود یک تن را دارند. زامیاد همیشه به خاطر بحث ایمنی بدنه، مصرف سوخت و آلایندگی تحت فشارهایی بوده است. با این حال شرکت سازنده طی سالهای اخیر تغییراتی روی آن اعمال کرده ولی این تغییرات هنوز هم به لحاظ فنی چندان نظر کارشناسان را جلب نمیکند؛ اما از سویی دیگر زامیاد Z24 از نظر قیمت و کارهایی که از او سر میزند حقیقتاً بیرقیب است و جایگزین کردن این خودرو با نمونههای امروزی، حتما بخشی عمدهای از نیروی کار شاغل با آن را آزار خواهد داد.
نیسان آبی متولد دهه 70 میلادی و در واقع سومین نسل نیسان جونیور (سری 140) است. تولید این پیکاپ ژاپنی در ایران همزمان با برخی بازارهای جهانی بود و از ابتدای دهه 50 شمسی نیز اولین نسخههای مونتاژی آن از کارخانه زامیاد بیرون آمد. در اواسط دهه 60 شمسی خط تولید آن به سایپا واگذار شد و سایپا هم برای نخستینبار پیشرانه Z24 داتسون 720 را در دل این وانت گذاشت و با نام سایپا 24 آنرا به بازار فرستاد. در اواخر دهه 70 شمسی خط تولید نیسان آبی دوباره به زامیاد برگشت و نامش از سایپا 24 به زامیاد Z24 تغییر کرد. مهمترین تفاوت زامیاد Z24 با سایپا 24 ، در حذف پیشرانه ژاپنیاش است چراکه نیسان خط تولید این خودرو را در همان سالهای ابتدایی دهه 60 شمسی متوقف کرده بود و تامین قطعات این خودرو دیگر برایش بهصرفه نمیشد. تولید نیسان آبی از اواخر دهه 70 شمسی تابه امروز همچنان در زامیاد باقی مانده و در دو دهه اخیر، بهبودهای بسیار اندکی روی آن اعمال شده است.
بهبودهایی مانند: تغییر چهره مختصر این خودرو (Z24NB) در اواخر دهه 80 شمسی، اضافهشدن ترمز ABS و EBD، اضافهشدن پیشرانه 2.8 لیتری برای مدل دیزلی، اضافهشدن پیشرانه 2.4 لیتری برای مدل دوگانهسوز، تغییر میلفرمان، نصب محدودکننده سرعت و نصب تاخوگراف. زامیاد از سال 95 مدل آپشنال وانت نیسان را به بازار فرستاد که چندین ویژگی جدید مانند فرمان هیدرولیک، کولر، رینگ یکتکه و لاستیک رادیال را بیشتر از نیسانهای سابق داشت. از زمستان 98 نیز زامیاد تولید دوباره نیسان دیزلی را بعد از توقف دوساله، از سرگرفت؛ البته با این تفاوت که مدلهای 98 نیسان دیزلی مجهز به استاندارد یورو5 هستند درحالیکه پیشرانه مدلهای 95 آن از نوع یورو3 بود.