فروش اولین توییت جک دورسی به عنوان NFT/ بالاترین پیشنهاد، ۲.۵ میلیون دلار-راهبرد معاصر

فروش اولین توییت جک دورسی به عنوان NFT/ بالاترین پیشنهاد، ۲.۵ میلیون دلار

روز جمعه جک دورسی مدیرعامل توییتر اعلام کرد نخستین توییت خود را به عنوان توکن رمزگذاری شده نفودناپذیر در قالب پلتفورم Valluables به فروش میرساند و به دنبال آن، توییت ارسال شده جک دورسی در سال ۲۰۰۶ پس از 15 سال وارد یک مناقصه و رقابت داغ شد و بازتاب بسیاری در بازار فروش کالا های رمز نگاری شده پیدا کرد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۰ - ۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 08
کد خبر: ۸۰۱۱۲

پس از این اعلام، بعد از ظهر روز شنبه سینا استوی مدیر عامل Bridge Oracle (طبق اطلاعات لینکدین) پیشنهادی بالغ بر دو و نیم میلیون دلار را برای خرید اولین توییت جک درسی به صورت توکن دار شده ارائه کرد. استوی برای خرید این توییت تاریخی با جاستین سان بنیان گذار ترون و مدیرعامل بیت تورنت رقابت می کند.
سایت Valuables یک پلتفورم مبتنی بر اتریوم است که به کاربران شبکه اجتماعی توییتر اجازه می دهد توییت های خود را به دیگران بفروشند (مانند یک کپی دیجیتال) و توییت های توکن دار شده تنها زمانی به فروش می رسند که نویسنده آن توییت پیشنهاد ارائه شده را بپذیرد.
در این پلتفورم جدید هر کسی می تواند برای خرید توییت های توکن دار پیشنهاد خود را دهد. به عنوان مثال اولین پیشنهاد برای خرید توییت جک دورسی در ۱۵ دسامبر توسط حساب ThegGaloisCxn یک دلار بود. همان توییتی که استوی امروز برای آن ۲.۵ میلیون دلار پیشنهاد کرده است.
جک دورسی یکی از طرفداران معروف بیت کوین است که برنامه سفر به فضا را طراحی کرده است. Cash App کمپانی دیگر او یکی از مراکز اصلی خرده فروشی برای خرید رمز ارزها است.
این اولین بار است که جک دورسی به اتریوم علاقه نشان می دهد و بسیاری افراد فعال در صنایع دانش بنیان معتقدند که توسعه بزرگ اخیر در NFTها می تواند تاحدی اطلاعیه پنجشنبه شرکت Square متعلق له دورسی توضیح دهد که بر اساس آن سایت پخش موسیقی Tidal خریداری می شود. پیش از آن اطلاعیه دورسی از همکاری با رپ جی زی برای گسترش استفاده از بیت کوین در افریقا خبر داده بود.
شایان ذکر است جنگ بر سر خرید اولین توییت در پلتفورم مبتنی بر اتریوم به آتش رقابت موجود دامن خواهد زد.
با توجه به چنین موضوعی، خریدار باید منتظر چه چیزی باشد؟ اگر فردی بخواهد چنین توییتی را بخرد، یک گواهینامه دیجیتال از این توییت را دریافت خواهد کرد که به علت امضا و تایید توسط خالق توییتر، منحصر به فرد محسوب می‌شود.

مسلما خرید چنین گواهینامه‌ای برای بسیاری بی‌معنی باشد، اما در ماه‌های گذشته شاهد فروش توکن‌های غیرقابل معاوضه دیگری هم بوده‌ایم. برای مثال می‌توان به گیف میم اینترنتی «Nyan Cat»‌ اشاره کرد. این میم اینترنتی چندین هفته پیش با پرداخت ۳۰۰ اتریوم فروخته شد که در آن زمان قیمتش به ۶۰۰ هزار دلار می‌رسید. علاوه بر این، یک فایل گیف دیگر هم با قیمت ۵۰۰ دلار به فروش رسیده است.

چنین خریدهایی نوعی حمایت از هنرمندان هم محسوب می‌شود، مخصوصا هنرمندانی که در دنیای دیجیتال فعالیت می‌کنند. با این حال چنین مبالغی برای افرادی مانند جک دورسی که سرمایه میلیارد دلاری دارند، نباید اهمیت داشته باشد. در نهایت باید بگوییم که بالاترین پیشنهاد قیمتی برای این توییت، هم اکنون برابر ۲۶۷ هزار دلار است. نزدک

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار