علت ریزش بیت کوین + پیش بینی قیمت-راهبرد معاصر

علت ریزش بیت کوین + پیش بینی قیمت

قیمت بیت کوین در بازار امروز سقوط  بیش از 12 درصد سقوط کرد. بازار رمزارزها امروز یک دست قرمزپوش بودند  و در این میان گفته می شود در کمتر از یک ساعت 349 میلیون دلار از بیت کوین خارج شده است. اما علت ریزش بیت کوین امروز چه بود؟
تاریخ انتشار: ۱۶:۳۶ - ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۰ - 2021 May 19
کد خبر: ۸۸۵۶۷

به گزارش راهبرد معاصر قیمت بیت کوین در بازار امروز افت شدیدی را تجربه کرد و با سقوط بیش از 12 درصد کانال 40 هزار دلاری از دست داد. قیمت بیت کوین 39 هزار و 366 دلار اعلام شد. ریزش بیت کوین امروز دلایلی مختلفی دارد اما علت اصلی آن توئیت اخیر ایلان ماسک درباره فروش دارایی بیت کوین تسلا بود. این توئیت باعث شد تا سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال متوقف شده و حتی بسیاری از ان خارج شوند. ایلان ماسک در توئیت خود نوشته بود که تسلا احتمالاً دارایی بیت‌کوین خود را فروخته است. ازطرفی یکی دیگر از علت ریزش بیت کوین امروز بیانیه بانک مرکزی چین در عدم استفاده از ارزهای مجازی به عنوان یکی از شیوه های پرداخت است. با این حال برخی دیگر از کارشناسان دلایل دیگری را مطرح می کممد. به طوری که کاتلین لانگ مدیرعامل گروه مالی آوانتی روند نزولی بازار به گزارش مربوط به ذخایر تتر مرتبط است.

 

قیمت بیت کوین

 

علت ریزش بیت کوین

امروز ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ بازار رمز ارز‌ها یک دست قرمزپوش بود و بیت کوین به عنوان مهمترین ارز دیجیتال سقوط بیش از ۱۲ درصدی را تجربه کرد و کانال ۴۰ هزار دلاری را نیز از دست داد به قیمت ۳۹ هزار و ۳۶۶ دلار رسید.

دو دلیل عمده موجب سقوط بازار ارز‌های دیجیتال شد. اولین دلیل توئیت‌های ایلان ماسک درباره بیت کوین در چند روز اخیر بود که به نوعی موجب شد تا سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتال متوقف شود و موتور محرک بازار ارز‌های دیجیتال خاموش شود. ایلان ماسک به تازگی در توئیتر اشاره کرد که تسلا احتمالاً دارایی بیت‌کوین خود را فروخته است و باقی آن را هم به فروش خواهد رساند.

دومین دلیل نیز بیانیه بانک مرکزی چین مبنی بر عدم استفاده از ارز‌های مجازی به عنوان یک شیوه پرداخت بود که باعث سقوط ارزش بیت کوین و کل بازار ارز‌های دیجیتال شد.

در شرایطی که عده بسیاری از سرمایه‌گذاران حوزه ارز‌های دیجیتال ریزش بازار را به توییت‌های ایلان ماسک مرتبط می‌دانند، کاتلین لانگ، مدیرعامل گروه مالی آوانتی، مدعی شد این روند نزولی احتمالاً به گزارش مربوط به ذخایر تتر ربط داشته باشد.

 

ریزش بیت کوین امروز

لانگ افزود کیفیت بخش عمده دارایی‌هایی که تتر در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده، نامشخص است. او همچنین افزود تتر در اوراق بهادار نقد شونده، کوتاه‌مدت و کم ریسک سرمایه‌گذاری نکرده است. به باور لانگ، معامله‌گران بعد از آگاهی از این مسئله برای پایین آوردن مقدار ریسک خود به فروش دارایی‌های دیجیتال‌شان روی آورده‌اند و مسبب افت قیمت‌ها شده‌اند.

علاوه بر آن، یک اکانت مرموز توییتری هشدار داد که به دلیل تنفر شدیدی که جامعه کریپتو به ایلان دارد، شرکت خودروسازی تسلا احتمالا دارایی‌های بیت کوین خود را بفروشد. ایلان ماسک هم در جواب این توییت نوشت «درست است». رئیس تسلا همچنین در یک توییت جداگانه ادعا کرد که بیت کوین بسیار متمرکز است، چون توسط تعداد انگشت‌شماری از شرکت‌های ماینینگ کنترل می‌شود. پس از این اظهارات ایلان ماسک، بیت کوین به ۴۵،۱۲۷ دلار رسید.

برخلاف انتظار همگان برای حرکت و رشدهای شدید در رمزارزها، به خصوص بیت کوین و پس از آغاز فعالیت صرافی کوین بیس در بورس نزدک، بیت کوین با افت 28 درصدی و کاهش قیمت تا 50 هزار دلار همه را متعجب کرد.

سقوط بیت کوین تا ۵۰ هزار دلار

بیت کوین بعد از شکست مقاومت 62 هزار دلاری توانست رکورد جدیدی از خود ثبت کند و به بالاترین حد خود یعنی 64 هزار دلار برسد. اما با فشار فروش مواجه شد و شروع به کاهش قیمت کرد. در حالی که همگان در انتظار حرکت شدید و عجیب غریب بیت کوین بعد از آغاز فعالیت صرافی کوین بیس بودند، در کمال تعجب بیت کوین نه تنها حمایت مهم و قوی خود را از دست داد بلکه با افت شدید و کاهش 28 درصدی تا قیمت 50 هزار دلار کاهش یافت و سپس در این نقطه حمایت شد.

 

علت ریزش بیت کوین امروز

 

اتهام پولشویی با ارزهای دیجیتال به چندین موسسه مالی در امریکا

به گفته رایان واتکینز، طی 15 دقیقه، بیت کوین از حدود 60،000 دلار به 52،148 دلار کاهش یافت و تقریبا 4 میلیارد دلار موقعیت در بازار مشتقات را تصفیه کرد. در حالی که دلیل اصلی سقوط ناگهانی بیت کوین مشخص نیست اما باتوجه به شایعاتی مبنی بر اینکه خزانه‌داری ایالات متحده قصد دارد چندین موسسه مالی را برای پولشویی با استفاده از ارزهای رمزپایه متهم کند، وضعیت بازار به مراتب بدتر شده است.

خبر ممنوعیت پرداخت به وسیله ارزهای دیجیتال در ترکیه نیز بر شرایط ریزشی بازار دامن می‌زند، زیرا مقابله برخی دولت‌ها با ارزهای دیجیتال، عدم اطمینان از این نوع دارایی را بالا می‌برد.

 

دلایل ریزش شدید بازار رمز ارز

از داست دادن این حمایت مهم، بیت کوین را در موقعیت خطرناکی قرار می‌دهد. عده زیادی از تحلیلگران معتقدند که علت ریزش قیمت بیت کوین به دلیل عرضه زیاد توسط نهنگ‌ها، با هدف ایجاد ترس در سرمایه‌داران خرد است که باعث فروش داراریی‌هایشان در قیمت پایین و خروج از بازار می‌شود.

دلیل دیگر می‌تواند بازی قدیمی و تکراری صرافی‌ها باشد که به کمک نهنگ‌ها انجام می‌شود. تلاش برای کاهش قیمت و فعال کردن حد ضرر معامله‌گرها در قراردادهای آتی، در زمانی که هیچ‌کس انتظار افت شدید قیمت را ندارد. این خود باعث از دست رفتن سرمایه افراد و سودهای عظیم برای صرافی است.

آخرین دلیل، تبدیل بیت کوین به دیگر ارزهای دیجیتال به دلیل شروع فصل آلت‌کوین‌ها و انتظار از افزایش انفجاری قیمتی در آنهاست که عرضه این رمزارز را افزایش داده و باعث کاهش قیمت آن شده است.

 

دلیل ریزش بیت کوین

پیش بینی قیمت بیت کوین 

در هر صورت دو سناریو برای بیت کوین می‌توان در نظر گرفت:

1- افزایش قیمت تا محدوده 60 تا 62 هزار دلار و حرکت به سمت کف کانالی که از دست داد (که اصطلاحا به آن پول‌بک می‌گویند) و ریزش مجدد که در اینجا قرارگیری در یک روند نزولی را قویا تایید می‌کند.

2- سناریو دوم تلاش برای حفظ قیمت و اندکی نوسان و تلاش برای شکستن مقاومت‌های پیش رو

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار