پزشکیان در آیین دریافت استوارنامه سفیر جدید نیوزیلند: زورگویی در قاعده گفت‌و‌گو نمی‌گنجد روند بررسی برنامه‌های «مدنی‌زاده» در کمیسیون اقتصادی مجلس سخنگوی دولت: دولت اعتراض کامیونداران را به رسمیت می‌شناسد نحوه جذب منابع انسانی در آموزش و پرورش اصلاح شد نیروی زمینی ارتش ۵ پایگاه موشکی در ساختار خود پیش‌بینی کرد مهاجرانی: ایران با حفظ منافع ملی مذاکره را ترک نخواهد کرد / تمام سناریو‌های ما روی میز است محمود احمدی نژاد عازم اروپا شد + جزئیات دستورات معاون اول رئیس‌جمهور برای اطفای حریق در پارک ملی گلستان الحاق ۱۰ فروند بالگرد باز آماد شده به هوانیروز ارتش قالیباف: بولیوار صدای استقلال را از دل ملت‌های تحت ستم بیرون کشید قالیباف قانون اصلاح پرداخت فوق‌العاده خاص را ابلاغ کرد دستور رییس جمهور برای پرداخت حقوق کارمندان مبتنی‌بر عملکرد سخنگوی هیات رئیسه مجلس: مدنی‌زاده به عنوان وزیر پیشنهادی اقتصاد به مجلس معرفی شد نائب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس: قصور بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج محرز است سلیمی، نماینده مجلس: امضای سرپرست وزارت اقتصاد از فردا بی‌اعتبار است

تبلیغات سیاسی در توئیتر ممنوع شد

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر تمام تبلیغات سیاسی در این شبکه اجتماعی را ممنوع کرده است.
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۸ - ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - 2019 October 31
کد خبر: ۲۶۵۱۷

به گزارش راهبرد معاصر؛ توئیتر در واکنش به افزایش نگرانی ها درباره گسترش اطلاعات اشتباه در سراسر رسانه های جمعی، تمام تبلیغات سیاسی در سرویس خود را ممنوع کرده است.

 

این اقدام توئیتر با سیاست فیس بوک که همچنان از تبلیغات سیاسی (حتی تبلیغات اشتباه) پشتیبانی می کند، در تضاد است. 

 

جک دورسی مدیر ارشد اجرایی توئیتر در مجموعه ای از پیام های توئیتری این اخبار را اعلام کرد.

 

او در این باره نوشت: هرچند آگهی های اینترنتی قدرت تاثیرگذاری زیادی دارد، اما این قدرت ریسک های زیادی در حوزه سیاست دارد. در این حوزه از آگهی ها برای تاثیرگذاری روی رای افراد استفاده می شود که به نوبه خود در زندگی میلیون ها نفر نقش مهمی دارد.

 

این در حالی است که فیس بوک  نیز به این اقدام توئیتر واکنش نشان داد. مارک زاکربرگ در کنفرانس مربوط به درآمدهای شرکت در این باره گفت: مطالب سیاسی اهمیت زیادی دارند.

 

زاکربرگ از تصمیم شرکت خود برای کنترل نکردن تبلیغات سیاسی دفاع کرد و گفت: این تصمیم با انگیزه مالی انجام نشده است، زیرا درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی کمتر از نیم درصد درآمد کل شرکت است.

 

از سوی دیگر مدیر برنامه انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا نیز به این سیاست توئیتر حمله کرد و آن را تصمیم احمقانه ای خواند.

 

این در حالی است که توئیتر نیز اعلام کرده است درآمد حاصل از تبلیغات سیاسی بخش اندکی از کل درآمد این شرکت است.

 

منبع: مهر

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار