واکنش بایدن به رسوایی جنسی فرماندار نیویورک-راهبرد معاصر
واکنش نمایندگی ایران به تحریم‌های خزانه داری آمریکا توافقات مالی ایران و روسیه از ماه آینده اجرایی خواهد شد مسکو: قرارداد جدیدی برای همکاری با ایران امضا خواهد شد وزیر جنگ اسرائیل: ایران بزرگ‌ترین تهدید برای آینده دنیاست اسماعیل هنیه: حمله به خانواده‌ام منجر به تغییر مواضع مقاومت نخواهد شد شرط سازمان ملل برای تداوم کمک‌ به غزه وزیر دفاع آمریکا از تشدید تنش‌ها در مرز لبنان ابراز نگرانی کرد تحریم‌های آمریکا علیه ۵۰ شخص و نهاد به بهانه ارتباط با ایران تأکید وزیر خارجه نپال بر تقویت مناسبات دوجانبه با ایران هشدار کرملین به ارمنستان: با پیوستن به اتحادیه اروپا بازار روسیه را از دست خواهید داد تأکید وزیر خارجه کویت بر توسعه روابط با ایران تاکید باقری بر عزم جدی تهران در توسعه روابط با ریاض جلسه شورای امنیت با محوریت تحولات نوار غزه آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا حملات پهپادی و موشکی مقاومت لبنان به شمال اراضی اشغالی

واکنش بایدن به رسوایی جنسی فرماندار نیویورک

رئیس‌جمهور آمریکا سکوت خود را درباره اتهامات جنسی مطرح شده علیه «اندرو کومو» فرماندار دموکرات نیویورک شکست و در پاسخ به سوالی درباره لزوم استعفای وی گفت منتظر نتیجه تحقیقات در خصوص این مسئله است.
تاریخ انتشار: ۱۵:۳۲ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 15
کد خبر: ۸۰۸۶۹

به گزارش راهبرد معاصر، «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا به اتهامات جنسی مطرح شده علیه فرماندار دموکرات نیویورک و درخواست‌ها برای استعفای وی واکنش نشان داد.

 

تاکنون هفت زن گفته‌اند که فرماندار نیویورک آنان را آزار جنسی داده است. این اتهامات در حالی مطرح شده که وی همچنین با اتهام پنهان‌کاری درباره تعداد قربانیان کرونا در خانه‌های سالمندان در این ایالت نیز مواجه است.

 

بایدن به خبرنگاران گفت منتظر نتایج تحقیقاتی است که درباره کومو آغاز شده است. او در پاسخ به این سوال که آیا فرماندار نیویورک باید استعفا کند، گفت: فکر می‌کنم تحقیقات در جریان است و باید دید چه نتیجه‌‎ای خواهد داشت.

 

پیشتر «جن ساکی» سخنگوی کاخ سفید گفته بود که بایدن از زنانی که ادعاهای آزار جنسی علیه کومو را مطرح کرده‌اند، حمایت می‌کند.

 

به گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، حدود ۵۰ قانون‌گذار دموکرات از جمله نمایندگان نیویورک در کنگره آمریکا از وی خواسته‌اند به دلیل رسوایی جنسی از سمت خود کناره‌گیری کند. کومو اتهامات را رد کرده و گفته استعفا نمی‌کند.

 

«لتیشیا جیمز» دادستان کل ایالت نیویورک دو تحقیق را درباره کومو آغاز کرده است که یکی مربوط به اتهامات جنسی و دیگر مخفی‌کاری آمار مرگ‌ومیر کرونا در اوج موج اول همه‌گیری است.

 

پیشتر شش نفر اندرو کومو را به اذیت و آزار جنسی متهم کرده بودند و روز جمعه «جسیکا بیکمن» خبرنگار سابق مجله نیویورک نیز وی را به آزار جنسی علیه خود متهم کرد و هفتمین زنی شد که تاکنون در این زمینه علیه فرماندار نیویورک افشاگری کرده است.

 

«لیندزی بویلان» از دستیاران سابق کومو اولین فردی بود که اتهامات جنسی را علیه وی مطرح کرد.

 

اندرو کومو که از سال ۲۰۱۰ به عنوان فرماندار نیویورک مشغول به کار است، پیش از این، استعفا به خاطر اتهامات جنسی را رد کرده و گفته بود چنین اقدامی برخلاف روح دموکراسی است.

 

پایگاه خبری نیوزویک نیز روز جمعه گزارش داد که بیش از نیمی از اعضای مجلس ایالتی نیویورک از کومو خواسته‌اند از سمتش کنار برود./ فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده