سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟/ مبلغ سود سهام عدالت ۹۸-راهبرد معاصر

سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟/ مبلغ سود سهام عدالت ۹۸

زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد و طبق اعلام وزیر اقتصاد و دارایی سود سهام عدالت قرار است تا پایان هفته به حساب سهامداران واریز شود.
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۸ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 15
کد خبر: ۸۰۸۷۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ زمان دقیق واریز سود سهام عدالت مشخص شد .سود سهام عدالت 98 تا پایان هفته به حساب سهامداران واریز می شود. امروز دوشنبه 25 اسفند 99 وزیر اقتصاد وعده داده که تلاش می کند تا پایان همین هفته سود سهام عدالت به صورت کامل واریز می شود. سود سهام عدالت در روزهای چهارشنبه 27 اسفند و نهایتا پنجشنبه 28 اسفند به حساب سهامداران واریز می شود. وزیر اقتصاد و امور دارایی مبلغ سود سهام عدالت را نیز مشخص کرد و گفت: در تلاشیم سود سهام عدالت را تمام و کمال پرداخت کنیم و به عنوان نمونه برای یک خانواده چهارنفره مبلغ 800 هزارتومان واریز می شود.

 

فرهاد دژپسند درمورد واریز سود سهام عدالت اظهار داشت: از ۱۰ روز قبل در تلاشیم که سود را از شرکت‌ها بگیریم و قبل از عید پرداخت کنیم. سعی می‌کنیم چهارشنبه و پنجشنبه، سود سهام عدالت به حساب افراد واریز شود.

 

مبلغ سود سهام عدالت 98

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی بیان داشت: رقم سود عدد خوبی است؛ مثلاً برای یک خانواده چهار نفره حدود ۸۰۰هزار تومان واریز می‌شود. می‌خواهیم آن را کامل به افراد بدهیم. می‌توانیم الان نفری ۱۰۰هزار تومان بدهیم، اما تلاشمان این است که تا آخر همین هفته به طور کامل پرداخت شود.


وی درمورد اینکه دامنه نوسان بورس تغییر کرده است، تصریح کرد: قرار است در جلسه فردای شورای عالی بورس تصمیم‌گیری شود. براساس مصوبه قرار شد یک ماه پس از اجرای دامنه فعلی، ارزیابی و بررسی صورت بگیرد و در مورد آن تصمیم گیری شود.

 

وزیر اقتصاد عنوان کرد: حرفه‌ای‌ها دنبال این هستند که از دامنه نامتقارن عبور کنیم. توده سهامداران البته موافق نیستند. باید بحث شود که کدام دامنه را انتخاب کنیم.

 

دژپسند اظهار داشت: عده‌ای که می‌گویند از دامنه نامتقارن عبور کنیم. یک دیدگاه دیگری هم دارند که دامنه نوسان به مثبت و منفی ۱۰ درصد برسد.

 

زمان واریز سود سهام عدالت 98

 

وی تضریح کرد: تصمیم‌گیری در مورد دامنه سه حالت دارد؛ یا دامنه نوسان نامتقارن یک ماه دیگر تمدید می‌شود، یا به حالت قبل برمی‌گردد و یا حالت جدید مثبت و منفی بالاتر در نظر گرفته خواهد شد.

 

نگاهی به پرونده سهام عدالت

 

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار به وضعیت سهام عدالت اشاره کرد و گفت: پرتفوی سهام عدالت شامل شرکت‌های بزرگ و قدرتمند در بازار سرمایه است. همچنین شرکت‌های سرمایه گذاری استانی تحت نظارت سازمان بورس فعالیت می‌کنند. شرکت‌های سرمایه پذیر با برگزاری مجامع، سیاست‌های تقسیم سود خود را اعلام کردند و برخی تمامی منابع و برخی دیگر بخشی از منابع خود را به صورت سود تقسیم خواهند کرد.

 

وی در خصوص سیاست تقسیم سود تا پایان سال بیان داشت: تقسیم سود سهام عدالت از دو بخش در حال بررسی است. بخش اول در سمات است که اطلاعات سهامداران پالایش شده است و کسانی که سهام خود را فروختند سودی به آن‌ها تعلق نخواهد گرفت، اما آن دسته که این سهم را خریداری کردند شامل سود خواهند شد.

 

دهقان دهنوی افزود: اطلاعات در سمات در حال آماده سازی است و تا پایان سال تعیین تکلیف می‌شود. اما بخش دوم بر عهده شرکت‌های سرمایه پذیر است که باید سود تقسیمی را به شرکت سمات واریز کنند تا بین مردم توزیع شود. این فرآیند در حال بررسی است و تلاش بر این است که در بهترین حالت تمامی ۲۰۰ هزار تومان و در حالت‌های بعدی بخشی از این ۲۰۰ هزار تومان تا قبل از پایان سال به سهامداران اعطا شود.

 

سهامداران 500 هزارتومانی چقدر سود می گیرند؟

 

 مبلغ سود سهام عدالت 98

 

رئیس سازمان بورس در ادامه خاطرنشان کرد: به تمامی سهامداران سهام عدالت که یک برگه سهام ۵۰۰ هزار تومانی داشته باشند ۲۰۰ هزار تومان سود تعلق می‌گیرد به این ترتیب هر فردی دارای دو برگ سهام ۵۰۰ هزار تومانی باشد ۴۰۰ هزار تومان سود کسب خواهد کرد.

 

 آخرین وضعیت پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اشاره کرد و افزود: تاکنون هیچ مبلغی از سوی شرکت های سرمایه پذیر به حساب شرکت سپرده گذاری پرداخت نشده است.

 

 

آخرین خبر از زمان واریز سود سهام عدالت/ فیلم

 

 

لازمه پرداخت سود مشمولان سهام عدالت

 

 مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی خاطر نشان کرد: لازمه پرداخت سود مشمولان سهام عدالت، واریز سود به حساب شرکت سپرده گذاری مرکزی است.

 

وی با بیان اینکه سود مشمولان سهام عدالت فقط به شرط واریز سود از سوی شرکت های سرمایه پذیر به شرکت سپرده گذاری انجام می شود، اظهار داشت: تا زمانی که فرآیند پرداخت سود از طریق شرکت های سرمایه پذیر تکمیل نشود نباید در انتظار پرداخت سود به حساب مشمولان سهام عدالت بود.

 

سود سهام عدالت 98

 

 پوررضایی خاطرنشان کرد: با توجه به وضع موجود نمی توان اعلام کرد که در چند روز مانده به پایان سال، سود به حساب مشمولان سهام عدالت پرداخت می شود یا به سال آینده موکول خواهد شد.

 

 مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی با تاکید بر اینکه شرکت سپرده گذاری به صورت روزانه پیگیر واریز هر چه زودتر سود از سوی شرکت های سرمایه پذیر است، گفت: سود سهام عدالت به محض واریز به حساب شرکت سپرده گذاری به حساب سهامداران  پرداخت می شود.

 

رقم سود سال ٩٨ سهام عدالت

 

 وی به رقم دقیق سود سال ٩٨ سهام عدالت اشاره کرد و اظهار داشت: برای سهامداران با دارایی ٥٣٢ هزار تومان رقم ٢٠٠ هزار تومان و افراد دارای سهام یک میلیون تومان دو برابر سهام ٥٣٢ هزار تومانی سود دریافت خواهند کرد و مبلغ ٤٠٠ هزار تومان به حساب آنها واریز می شود.

 

 پوررضایی با بیان اینکه اکنون فقط باید مرحله نقل و انتقال سود سهام انجام شود و بعد از آن بلافاصله اقدام به توزیع سود بین مشمولان سهام عدالت خواهیم کرد، افزود: زمان واریز سود سهام عدالت قابل پیش بینی نیست و اکنون به هیچ عنوان نمی توان زمان مشخصی را برای پرداخت سود سال ٩٨ سهام عدالت اعلام کرد.

 

مشاور اجرایی سهام عدالت در شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: ممکن است بخشی از سود سهام عدالت در چند روز آینده و بخش دیگر در سال ١٤٠٠ واریز شود، این موضوع وابسته به نحوه واریز سود از سوی شرکت ها است.

 

سود سهام عدالت 500 هزارتومانی

 

ثبت نام ٦٠ درصد از سهامداران غیرمستقیم سهام عدالت در سجام

 

وی  به تعداد سهامداران غیرمستقیم که در سجام ثبت نام کرده اند اشاره کرد و اظهار داشت:  ٦٠ درصد از سهامداران سجامی شده اند اما باقی سهامداران به دلیل عدم اقدام به ثبت نام در سجام شماره حسابی را برای پرداخت سود اعلام نکرده اند؛ بنابراین سهامدارانی که  در سجام ثبت نام و شماره شبا اعلام کرده اند واریز سود برای آنها با سرعت بیشتری صورت می گیرد.

 

پوررضایی درباره نحوه پرداخت سود سهام عدالت افرادی که در سجام ثبت نام نکرده اند، گفت: بارها اعلام کرده ایم که سهامداران هر چه زودتر برای سجامی شدن اقدام کنند؛ بنابراین سود این افراد به دلیل عدم ارائه شماره حساب از طریق سازمان خصوصی سازی انجام می شود.

 

به گزارش ایرنا، هفته گذشته "محمدعلی دهقان دهنوی"، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار خبر داد:، سود سهام عدالت برای عملکرد سال ۹۸ قبل از عید به صورت متمرکز به حساب مشمولان سهام عدالت واریز می‌شود.  

 

دهقان دهنوی تأکید کرد: تلاش بر این است که قبل از عید ۱۴۰۰ سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شود، البته بستگی به این دارد که چه میزان از سود تقسیم شده شرکت‌های سرمایه‌پذیر دریافت و تجمیع شود.

 

 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: به هر حال هر میزان از سود که دریافت شود، قبل از عید به حساب مشمولان واریز می‌شود و باقیمانده سود بعد از عید ۱۴۰۰ به حساب‌شان واریز خواهد شد.

 

مبلغ سود سهام عدالت/ فیلم

 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار