روسیه: ایران آمادگی خود برای بازگشت به برجام را نشان داده است-راهبرد معاصر

روسیه: ایران آمادگی خود برای بازگشت به برجام را نشان داده است

سرگئی ریابکوف از احتمال بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات غیرمستقیم پس از نشست سه شنبه خبر داد.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۲ - ۱۶ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 05
کد خبر: ۸۲۸۰۷

به گزارش راهبرد معاصر معاون وزیر امور خارجه روسیه ضمن اشاره به احتمال بازگشت ایران و آمریکا به مذاکرات غیرمستقیم پس از نشست سه شنبه، اعلام کرد ایران آمادگی خود را برای بررسی معیار های بازگشت به برجام نشان داده است.

سرگئی ریابکوف گفت: مسکو انتظار دارد آمریکا و ایران پس از مذاکرات کمیسیون برنامه جامع اقدام مشترک، بحث در مورد احیای برجام را آغاز کنند اگر چه روسیه به تصمیم ایران در امتناع از مذاكره مستقیم با آمریكا احترام می گذارد.

در اوایل روز گذشته ، میخائیل اولیانوف، نماینده دائمی روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین گفت مسكو آماده است تا ارتباطات غیرمستقیم ایران و آمریكا در مورد برجام را تسهیل كند. وی افزود كه هیچ تماس مستقیمی در روز سه شنبه كه قرار است جلسه كمسیون برجام در وین برگزار شود، بین طرف ایرانی و آمریكایی پیش بینی نشده است.

جمعه گذشته نشست کمیسیون مشترک برنامه جامع اقدام مشترک به صورت مجازی در سطح معاونان و مدیران کل وزیران خارجه ایران و ۱+۴ برگزار شد. طرف‌های باقی‌مانده برجام و همچنین برخی از منابع دیپلماتیک و رسانه‌ای از احتمال بازگشت واشنگتن به میز مذاکره برجام خبر دادند.

ترامپ رئیس جمهور پیشین آمریکا با اعمال تحریم علیه ایران در سال  ۲۰۱۸ از برجام خارج شد و جو بایدن، رئیس جمهور کنونی آمریکا در کارزار انتخاباتی خود وعده بازگشت  به برجام را داد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار