جهانگیری 6 ماه قبل انتخابات مجلس از معاون اولی استعفا می‌دهد-راهبرد معاصر
ابراهیم فیاض:

جهانگیری 6 ماه قبل انتخابات مجلس از معاون اولی استعفا می‌دهد

فیاض کارشناس مسائل سیاسی و جامعه شناس معتقدست: شک نکنیم، جریان اصلاحات تا 1400 با روحانی نخواهد ماند و جهانگیری شش ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی از معاون اولی رئیس جمهور استعفا می دهد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۵ - ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - 2018 November 20
کد خبر: ۸۳۷
به گزارش "راهبرد معاصر"؛  ابراهیم فیاض، جامعه شناس و تحلیلگر مسائل سیاسی می گوید: اسحاق جهانگیری نماینده اصلاح طلبان در دولت است. شک نکنیم، جریان اصلاحات تا 1400 با روحانی نخواهد ماند و جهانگیری شش ماه قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی از معاون اولی رئیس جمهور استعفا می دهد.

وی افزود: آقای روحانی برآمده از راست مدرن است اصلاح طلب محسوب نمی شود. اصلاح طلبان به لحاظ استراتژیکی و راهبردی و نه تئوریکی با او متحد شدند اما الان راست مدرن شکست خورده بنابراین اصلاح طلبان می خواهند از راست مدرن جدا شوند تا بتوانند موضع انتقادی به دولت بگیرند و در انتخابات آینده شانس پیروزی پیدا کنند.


فیاض ادامه داد: ریاست مجلس را نمی دانم اما هدفش (جهانگیری) ریاست جمهوری 1400 است. چرا وقتی هدفش ریاست جمهوری آینده است، قبل از انتخابات مجلس اعلام جدایی می کند؟) تا برای نیروهای اصلاح طلب ظرفیت رأی ایجاد کند. معتقدم جهانگیری برای انتخابات مجلس برنامه ای ندارد. اگر هم حتی رئیس مجلس شود قصدش ماندن در پارلمان نیست چون به انتخابات ریاست جمهوری فکر می کند.


وی در خصوص لاریجانی نیز تصریح کرد: به احتمال 90 درصد آقای لاریجانی برای انتخابات مجلس ثبت نام نمی کند. او در حال زمینه چینی برای به عهده گرفتن لیدری راست مدرن بعد از ریاست جمهوری حسن روحانی است، معتقدم در سال 1400 راست سنتی و مدرن پای کار آقای لاریجانی می آیند و جریان اصلاحات نیز پشت سر آقای جهانگیری قرار می گیرند.


این تحلیلگر سیاسی با بیان اینکه ترکیب مجلس آینده متفاوت از مجلس دهم است و اکثریت کرسی ها در اختیار افراد سفید، متخصص و کارشناس قرار می گیرد، خاطرنشان کرد: در مجموع هر شخصیتی که برای ریاست جمهوری 1400 برنامه دارد نامزد انتخابات مجلس آینده نمی شود. در مجموع آقای جهانگیری نیروهای اصلاح طلب را لیدری می کند تا به مجلس راه پیدا کنند اما خودش وارد این صحنه نمی شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده