پرداخت عیدی به معلمان در اعیاد پیش‌رو صحت دارد؟ هشدار نسبت به وزش باد شدید و رگبار در تهران/ پیش‌بینی کاهش دما تا ۱۱ درجه مینو محرز: بیماری مرس خطرناک‌تر از کرونا است و میزان مرگ آن بیش از ۶۰ درصد است آغاز فعالیت سامانه بارشی و کاهش دمای هوا در برخی استان‌ها جزئیات فعالیت مراکز معاینه فنی شهر تهران در ۱۴ و ۱۵ خرداد جاده چالوس از ساعت ۱۰ یکطرفه می‌شود ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های گلستان طعمه آتش شد بازداشت اعضای باند قاچاق ۲۱ هزار گوشی تلفن همراه در بوشهر اعلام محدودیت‌های ترافیکی محور‌های پرتردد کشور از ۱۳ تا ۱۷ خرداد سخنگوی شهرداری تهران: قطع درختان چیتگر و سرخه‌حصار به دلیل آفت‌زدایی و تنش‌های آبی در سال‌های گذشته است کاهش محسوس دمای تهران از چهارشنبه تشدید بارش در ۵ استان/ احتمال وقوع سیل ابتلای مادر به سرخجه می‌تواند سبب سقط جنین شود شهادت مأمور انتظامی در خوزستان سخنگوی وزارت آموزش و پرورش: سوالات امتحان نهایی قابل لو رفتن نیست/ اگر کسی مدرکی دارد، برای بررسی ارائه کند

اعلام نحوه برگزاری امتحانات خرداد ماه ۱۴۰۰+ جزئیات

رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزش وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد که در خرداد ۱۴۰۰ فقط امتحانات پایه‌های نهم و دوازدهم و داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری برگزار می شود.
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۸ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 14
کد خبر: ۸۳۹۱۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ علیرضا کمرئی، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جلسه مجازی معاون آموزش متوسطه با معاونین آموزش متوسطه استان‌ها توضیحاتی را درباره روند آموزش در سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰، ضرورت تغییرات در روند آموزش در عرصه بین‌الملل و تغییر رویکردهای جدید در نظام آموزشی دنیا با توجه به شرایط شیوع کرونا و همچنین امتحانات خردادماه ۱۴۰۰ و مسائل پیرامون مأموریت‌های معاونت آموزش متوسطه توضیحاتی را ارائه کرد.​

 

علیرضا کمرئی در این جلسه عنوان کرد: برای اهداف آموزشی و یادگیری دانش آموزان و استمرار یادگیری باید مدیریت عالی داشته باشیم و با اعمال مدیریت خوب بر اهداف گذشته استمرار داشته باشیم. تدریس مؤثر از اهداف ماست و باید بر کلاس‌های درس نظارت کامل داشته باشیم.

 

همچنین در این جلسه مجازی، خسروساکی، رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی نیز به روند برگزاری امتحانات خرداد ۱۴۰۰ پرداخت و گفت: تغییر رویکرد شیوه سنجش و ارزشیابی از شرایط سنتی به شیوه ارزشیابی پیشرفت تحصیلی شایستگی محور با تمرکز بر ارزشیابی تکوینی به منظور ارتقای کیفیت و بهبود فرایند یاددهی -یادگیری است.

 

وی افزود: امتحانات خرداد ۱۴۰۰ فقط برای دانش آموزان پایه نهم و دوازدهم بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و پرورش به صورت حضوری و برای سایر پایه‌ها و دروس غیرفنی و پایه فنی، مسئولیت برنامه ارزشیابی برعهده مدیر مدرسه با تصمیمات شورای مدرسه است.


رئیس مرکز سنجش و پایش کیفیت آموزشی ادامه داد: همچنین امتحانات داوطلبان آزاد، جهشی، ایثارگران و بزرگسالان به صورت حضوری برگزار می‌شود.

 

به گفته ساکی، امتحانات دروس شایستگی‌های فنی و استانداردهای مهارت، شاخه‌های تحصیلی فنی حرفه‌ای و کاردانش به صورت حضوری بوده و طراحی سوال بر اساس وضعیت قرمز طراحی خواهد شد.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده