قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 25 فروردین 1400 + جدول-راهبرد معاصر

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 25 فروردین 1400 + جدول

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 25 فروردین 1400 اعلام شد. در ادامه جزئیات قیمت طلا و ارز امروز را میخوانید.
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۲۵ فروردين ۱۴۰۰ - 2021 April 14
کد خبر: ۸۳۹۴۷

راهبرد معاصر در بسته خبری قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز، به بررسی قیمت های می پردازد و بررسی های مختلف کارشناسان بازار را منتشر می کند.جدول قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار امروز چهارشنبه 25 فروردین 1400 اعلام شد. قیمت طلا و قیمت دلار امروز افزایش یافت.

 

طبق پیش بینی طلا و سکه و پیش بینی دلار که روز گذشته منتشر شد، قیمت سکه و طلا امروز در جهان روند کاهش را طی کرد اما این روند در ایران متفاوت بود قیمت سکه و طلا امروز  افزایش یافت و قیمت دلار نیز با افزایش 139 تومانی همراه بود. تحلیل قیمت سکه و دلار امروز را در ادامه میخوانید. برای بررسی بهتر تحلیل های قیمت طلا و قیمت ارز راهبرد معاصر نظرات کارشناسان را در مورد تغییرات قیمت سکه و قیمت دلار در اختیار مخاطبان میگذارد.

 

قیمت طلا قیمت سکه قیمت ارز قیمت دلار

قیمت طلا و سکه امروز، بر خلاف افت بهای طلای جهانی و با پیروی از رشد نرخ ارز، افزایش یافت که بر این اساس قیمت سکه تمام طرح جدید به ده میلیون و ۵۷۹ هزار تومان رسید.
قیمت طلا در معاملات امروز بازارهای جهانی با ۰٫۵۴ درصد کاهش به ۱۷۳۵ دلار رسید.

قیمت دلار در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۲۵ فروردین ساعت ۱۹، با ۱۳۹ تومان افزایش نسبت به روز گذشته ۲۴,۲۲۹ تومان‌ معامله شد.

همچنین، بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴،۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

صرافی‌های بانک‌ها امروز چهار‌شنبه قیمت دلار را برای فروش به مردم ۲۴ هزار و ۲۳۳ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۲۳ هزار و ۷۵۴ تومان خریداری می‌کنند.

قیمت یورو در بازار آزاد امروز چهار‌شنبه ۲۵ فروردین ساعت ۱۹، بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۲۸،۳۸۲ تومان معامله شد.

همچنین، قیمت یورو در بانک مرکزی ۴،۶۸۵ تومان تعیین شد.

بر همین‌ اساس طی روز جاری قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها، ۲۸ هزار و ۳۸۱ تومان‌ اعلام شده است؛ قیمت خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۲۷ هزار و ۸۱۹ تومان است.

طبق نرخ‌های اعلامی اتحادیه طلا و جواهر تهران سکه و ارز تا ساعت ۱۹، قیمت سکه تمام طرح قدیم ده میلیون و ۲۹۸ هزار تومان و قیمت سکه تمام طرح جدید ده میلیون و ۵۷۹ هزار تومان در بازار طلا و سکه است که قیمت سکه امامی نسبت به روز گذشته افزایش یافته است.

در بازار طلای امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار، یک میلیون و ۳۹ هزار و ۱۰۰ تومان قیمت دارد.

نیم‌سکه، ۶ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود، قیمت ربع‌سکه و قیمت سکه یک گرمی نیز به ترتیب ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان است.

 

بروزرسانی: چهارشنبه 25 فروردین

اونس طلا 1,744.39 دلار
مثقال طلا 45,000,000 ریال
گرم طلای ۱۸ 10,389,000 ریال
گرم طلای ۲۴ 13,852,000 ریال
سکه بهار آزادی 102,989,000 ریال
سکه امامی 105,810,000 ریال
نیم سکه 62,000,000 ریال
ربع سکه 39,000,000 ریال
سکه گرمی 22,500,000 ریال
انس پلاتین 1,178.00 دلار
انس پالادیوم 2,676.00 دلار
انس نقره 25.39 دلار
شاخص بورس 1,243,235.80 واحد

 

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۲۶ فروردین

افزایش ۱۴ دلاری انس جهانی و رسیدن آن به کانال یک هزار و ۷۴۲ دلار قیمت طلا در بازار ایران را بالا برد.

هر چند بازار طلای تهران به دلیل محدودیت‌های کرونایی تعطیل است اما رئیس اتحادیه طلا به تجارت‌نیوز گفت: احتمالا با روند افزایشی انس جهانی، فردا طلا در بازار داخل اندکی گران شود.

به گفته ابراهیم محمدولی، در طول هفته بازار ارز تغییر چندانی نداشته است و نوسان بازار طلا هم نرمال است.

 

تحلیلگران خارجی چه می‌گویند؟

مارگارت یانگ، تحلیلگر موسسه دیلی اف ایکس به رویترز پیش‌بینی کرده بود: «افت قیمت طلا محدود است و نهایتا به حدود ۱۶۸۰ دلار می‌رسد.»

حال مذاکرات سیاسی به دلیل برخی مسائل یک روز به تعویق افتاد. روز گذشته نادر بذرافشان، دبیر هیات مدیره اتحادیه طلای تهران گفته بود:«مردم منتظر نتایج مذاکرات هستند. از این ‌رو از خرید طلا و سکه عقب‌نشینی کردند؛ زیرا معتقدند روند کاهشی قیمت طلا ادامه‌دار است.»

 

سکه چقدر نوسان داشت؟

قیمت سکه نسبت به روز گذشته چقدر نوسان داشت؟ بذرافشان در پاسخ به این سوال توضیح می‌دهد طلای ۱۸ عیار با پنج هزار تومان افزایش به یک میلیون و ۴۰ هزار تومان رسید. سکه طرح جدید با ۲۰۰ هزار تومان افزایش با قیمت ۱۰ میلیون و ۶۶۵ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نسبت به روز گذشته با ۲۰ هزار تومان افزایش با قیمت شش میلیون و ۲۰۰ هزار تومان و سه میلیون ۹۰۰ هزار تومان فروخته شد. سکه گرمی با ۵۰ هزار تومان کاهش با قیمت دو میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد.

 

پیش بینی قیمت دلار برای فردا ۲۶فروردین

روز گذشته عراقچی از آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی ایران خبر داد که واکنش منفی آمریکا را به همراه داشت؛ درحالیکه روز گذشته در پی انتشار این خبر قیمت دلار در مقطعی از معاملات پشت‌خطی تا ۲۵۰۵۰تومان افزایش یافته بود اما برخلاف انتظارات، دلار بازار نقدی امروز را با قیمت ۲۴۹۵۰تومان آغاز کرد و تا ساعات پایانی معاملات در همین سطح ثابت ماند.

دیروز همتی در پیام اینستاگرامی با اشاره به وضعیت بازار ارز اظهار کرده که بانک‌مرکزی به دور از هیجانات غیر منطقی و به صورت تدریجی متناسب با عوامل موثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل مدیریت خواهد کرد.

درحالیکه روز گذشته خرید ارز تحت تاثیر خبر آغاز غنی‌سازی ۶۰درصدی افزایش یافته بود و انتظار می‌رفت در همین راستا دلار هم مسیر افزایشی پیش بگیرد، ولی این سیگنال مثبت از سوی بانک‌مرکزی منجر به احتیاط بیشتر معامله‌گران و ثبات قیمت دلار شد.

برخی پیش‌بینی می‌کنند با توجه به تداوم و افزایش عرضه ارز از سوی بازارساز، احتمال بالا نرفتن قیمت دلار و حتی کاهش آن در روز‌های آینده وجود دارد؛ در این میان یکی دیگر از عواملی که باعث شد بازار ارز به این خبر واکنش نشان ندهد، ثبات قیمت درهم در سطح ۶۸۶۰تومان بوده است.

همچنین بعد از سفر نخست وزیر کره به ایران مجددا بحث تاثیر آزادسازی دارایی‌های مسدود شده ایران در بازار ارز بر سر زبان‌ها افتاده و از آنجا که خبرهای تقریبا مثبتی هم از نشست برجامی وین به گوش می‌رسد، بسیاری از معامله‌گران خریدهای سنگین و نوسان‌گیری در بلندمدت را کنار گذاشته‌اند و صرفا به سود‌ اندک روزانه بسنده کرده‌اند.

حالا باتوجه به تشدید تاثیرپذیری بازار ارز نسبت به اخبار، پیش‌بینی قیمت دلار بسیار دشوار شده ولی نگاهی به روند دلار در معاملات پشت‌خطی نشان می‌دهد که معامله‌گران فعلا برای بازار فردا انتظار کاهش جزیی قیمت دلار را دارند؛ تحلیلگران بازار ارز هم بر این باورند که اگر اتفاق خاصی نیفتد دلار فردا در مسیر کاهشی قرار خواهد گرفت که در این صورت مقصد بعدی قیمت ۲۴۸۰۰تومان خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده