به گزارش راهبرمعاصر، در روزهای حضورچهار تیم ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا، هواداران با جود سرخورده شدن از عملکرد مدیران و از دست رفتن میزبانی‌های بین‌المللی، دلخوش به نمایش‌های دلپذیر این چهار تیم و قهرمانی احتمالی هر یک از آن‌ها در آسیا هستند.


تیم‌های ایرانی پرسپولیس، استقلال، تراکتور و فولاد در روزهای و هفته‌های گذشته به علت حضور در لیگ قهرمانان آسیا، دور از خانه هستند و در کشورهای هند، امارات و عربستان به رقابت می‌پردازند. دور رفت این مسابقات در حالی به پایان می‌رسد که می‌توان به تیم‌های ایرانی نمره قبولی داد و در مجموع نمایندگان ایران در زمره موفق‌ترین تیم‌های آسیا قرار می‌گیرند.


نتایج درخشان و مقتدرانه پرسپولیس در هند، پیروزی‌های پرگل استقلال و خودنمایی فولاد برابر قدرت‌های غرب آسیا در عربستان و همینطور شکست‌ناپذیری تراکتور در امارات منجر به رقم خوردن بهترین عملکرد نمایندگان ایران در ادوار گذشته شده است و امیدواری‌ها به صعود حداقل سه تیم به مرحله حذفی افزایش یافته است.


البته این پایان کار نیست. با نتایج کسب شده در دور گروهی، گمانه‌زنی‌ها در میان جامعه فوتبال در آسیا و همینطور امیدواری در ایران برای راهیابی یکی از تیم‌های ایرانی به دیدار فینال و قهرمانی افزایش یافته است که با این نتایج و عملکرد، دور از انتظار نیست.


موفقیت این چهار تیم در شرایطی است که AFC با اعطای میزبانی‌ هیچ یک از گروه‌های پنج گانه به ایران موافقت نکرد تا هر چهار تیم طعم دوری از خانه و مهمان بودن را تجربه کنند اما موفقیت‌ آن‌ها با وجود حداقل بازیکن خارجی ممکن و همینطور امکانات سخت‌افزاری نه چندان حرفه‌ای، مهر تاییدی بر استعداد ذاتی فوتبالیست‌های ایرانی است که سابقه نشان داده هر چه شرایط سخت‌تر شود، احتمال خلق بهترین نتایج و شگفتی از سوی ایرانی‌ها بیشتر است.


در روزهای دور از خانه که با نتایج درخشان این چهار تیم و افزایش اعتبار فوتبال ایران در آسیا همراه شده، هواداران با جود سرخورده شدن از عملکرد مدیران و از دست رفتن میزبانی‌های بین‌المللی، دلخوش به نمایش‌های دلپذیر این چهار تیم و قهرمانی احتمالی هر یک از آن‌ها در آسیا هستند.


البته با صعود تیم‌های پرسپولیس، استقلال، فولاد و تراکتور به مرحله حذفی، شرایط و سطح مسابقات سخت‌تر خواهد شد اما تجربه نشان داده با کمی تلاش و حمایت از سوی مسئولان، موفقیت در فوتبال آسیا غیرممکن نیست./ایسنا