وزارت نیرو استخدام می‌کند + جزییات افراد بالای ۱۸ سال می‌توانند یارانه خود را جدا کنند ایران خودرو: تولید سورن پلاس به‌زودی متوقف می‌شود دفتر اطلاعات و داده‌های آب کشور: بخشی از سد‌های کشور در آستانه بحران قرار گرفته‌اند زمان واریز معوقات بازنشستگان / معوقات کدام بازنشستگان پرداخت می‌شود؟ قیمت جدید طلا و سکه ۱۱ خردادماه ۱۴۰۴ / کاهش قیمت سکه مبلغ جدید یارانه نقدی برای دهک‌های اول تا نهم اعلام شد / زمان واریز یارانه نقدی خرداد ۱۴۰۴ قیمت جدید دلار، یورو و سایر ارز‌ها امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ آخرین قیمت ارز‌ها در بازار تجاری / کاهش نرخ دلار مدیرعامل ایران خودرو: بدون افزایش قیمت، نمی‌توانیم خودرو بفروشیم قیمت دلار مبادله‌ای، امروز ۱۱ خرداد ۱۴۰۴ معامله ۵۹۰ کیلوگرم شمش طلا و نقره در بورس کالا قیمت جدید طلا و سکه ۱۰ خرداد ماه ۱۴۰۴ گمرک: تمامی ممنوعیت‌ها برای واردات تلفن همراه برداشته شد اطلاعیه بانک مرکزی درباره بانک آینده

بررسی فرمول تعیین قیمت خودرو در مجلس

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با اشاره به افزایش قیمت خودرو؛ گفت: کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرمول تعیین قیمت خودرو را بررسی می‌کند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۷ - ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 22
کد خبر: ۸۸۹۳۴

به گزارش راهبرد معاصر رضا‌حسینی قطب‌آبادی عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در تشریح برخی از مشکلات صنعت خودرو، گفت: خودروسازان به دلیل تقاضای بالای جامعه ناشی از ایرادات اساسی موجود در اقتصاد کلان به رشد تیراژ خودرو و افزایش کمیت توجه کرده و به بهبود کیفیت بی توجه هستند؛ این موضوع موجب شده، راندمان مورد نظر در این صنعت محقق نشود.

 

وی با بیان اینکه بی ثباتی در مدیریت، کمبود نقدینگی، فقدان چشم انداز، دخالت بیش از حد دولت در سیاست‌گذاری و... موجب شده خودروسازان نتوانند به نقطه مطلوب دست یابند، افزود:زیان انباشته، نیروی انسانی مازاد و انحصاری بودن از دیگر مشکلات صنعت خودروسازی است.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع بیان کرد: خودروهای وارداتی به دلیل اعمال حقوق گمرکی دو برابر قیمت به دست مصرف کننده می‌رسد، در این شرایط از آنجا که خودروسازان انحصار و رانت را در اختیار دارند، خودروی بی‌کیفیت و گران به مشتری تحویل می‌دهند.

 

قطب‌آبادی ادامه داد:حمایت از محصولات داخلی باید انجام شود اما حمایت باید به نوعی باشد تا تولید کنندگان روز به روز محصول با کیفیت و با نرخ مناسب به مشتریان تحویل دهند.

 

وی با اشاره به افزایش قیمت خودرو، گفت: بازار خودرو دو طرف دارد؛ عرضه و تقاضا که در سال‌های اخیر مدیریت بازار به گونه‌ای بوده که تقاضا با وجود اینکه نیاز واقعی جامعه تغییری نداشته، بیش از عرضه شده است که علت این موضوع را باید در اختلاف قیمت خودرو در کارخانه و بازار جستجو کرد.

 

نماینده شهر‌بابک با تاکید بر اینکه با رشد تیراژ تولید، قیمت تمام شده کاهش یافته و راندمان بیشتر می‌شود، افزود: متاسفانه تمرکز خودروسازان روی افزایش قیمت به جای ارتقای کیفیت است و با وجود اینکه قیمت خودرو در کارخانه در سال گذشته چند نوبت افزایش یافت، خودروسازان همچنان ادعا می‌کنند تولید خودرو با قیمت های کنونی موجب زیان انباشته آنها شده است؛ این شرکت‌ها باید با حذف هزینه های سربار زمینه تولید ارزان محصولات خود را فراهم کنند.

 

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع مجلس در پایان با بیان اینکه خودروسازان باید با حذف هزینه‌های سربار، قیمت تمام شده تولید خودرو را کاهش دهند، گفت: افزایش بهای خودرو باید متناسب با رشد دستمزد و سایر مولفه‌ها باشد، به همین دلیل کمیسیون صنایع و معادن مجلس فرمول افزایش قیمت خودرو را بررسی می کند تا از افزایش غیرمنطقی آن جلوگیری کند./تسنیم

ارسال نظر
آخرین اخبار