آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان-راهبرد معاصر
مشاهده پشه آئدس در برخی از شهر‌های سواحل جنوبی و شمالی سرپرست شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران منصوب شد ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در بهشت زهرا کلید خورد مرز مهران آخر هفته مسدود است + جزئیات هشدار زرد هواشناسی در پی افزایش آلودگی هوا در ۶ استان فردا فعالیت نوبت صبح مدارس ۵ شهر غیرحضوری شد توضیحات مهم تامین اجتماعی درباره متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان دمای این مناطق به ۸ درجه زیر صفر رسید | گرمترین نقطه ایران کجاست؟ شگرد مجرمان سایبری، سوءاستفاده از هویت دیگران یا تجارت سیاه هشدار هواشناسی مازندران؛ صیادی در خزر ممنوع رئیس سازمان غذا و دارو منصوب شد زنان در ایران بیشتر از مردان عمر می‌کنند | سن امید به زندگی در ایران به ۸۰ سال می‌رسد؟ آمار بالای گرایش پایه هفتمی‌ها به دخانیات | افزایش مصرف قلیان در بین دختران ۱۳ تا ۱۵ سال! شرور خیابان معیری تهران زمینگیر شد هوای تهران برای همه گروه‌های حساس ناسالم شد؛ ۱٠ نقطه در وضعیت قرمز

آخرین وضعیت رتبه‌بندی معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون‌های مختلف دولت تأیید شد و امیدواریم با تصویب آن در دولت و ارائه به مجلس، عملیاتی شود.
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۷ - ۲۹ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 18
کد خبر: ۸۸۹۶

به گزارش راهبرد معاصر؛ سید محمد بطحایی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین مقاصد سفرش به استان فارس، بازدید از روند پیشرفت کار در مدارس آسیب دیده از سیل اخیر شیراز است، گفت: باید ارزیابی شود که آماده سازی این مدارس برای مهرماه سال آینده چگونه خواهد بود و کمک هایی که باید برای این موضوع متمرکز شود چه خواهد بود.

 

وزیر آموزش و پرورش در خصوص برنامه ریزی در جهت تحقق بخشی از  گام دوم انقلاب که مربوط به پرورش نیروهای مستعد و جوانی است که در اختیار آموزش و پرورش است، گفت: اصلی ترین مخاطب این بیانیه جوانان و نوجوانان هستند و از آنجا که ماموریت اصلی وزارت آموزش و پرورش، کار با نوجوانان است، این نهاد تربیتی سهم قابل توجهی در تحقق منویات مقام معظم رهبری در این بیانیه بر عهده دارد.

 

وی گفت: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نه یک شعار، بلکه نقشه راه برای آموزش و پرورش است و مسیر حرکت جمهوری اسلامی را برای رسیدن به ترازی که شایسته نظام مقدس است، ترسیم کرده است و برای رسیدن به آنچه که مقام معظم رهبری در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب به عنوان گام دوم مطرح کردند، شتاب‌بخشی به تحقق آنها از مسیر سند تحول بنیادین است.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس انعطافی که در سند تحول بنیادین وجود دارد می توان از مسیر این سند، نظام آموزش و پرورش را به سمتی که مقام معظم رهبری ترسیم کرده اند به عنوان چشم‌اندازی برای گام دوم انقلاب حرکت داد.

 

بطحایی مبانی مفهومی سند تحول که زیر بنای تعلیم و تربیت را تشکیل می دهد، برگرفته ازآموزه های دینی و تمدنی دانست و گفت: این مبانی، مفاهیم عام و عمومی سند تحول است اما آنچه که مبنای عملیاتی پیدا می کند زیرنظام های سند تحول است .

 

وی گفت: هر برنامه ای که در آموزش و پرورش درحال تدوین است باید هماهنگ با زیرنظام های مختلف در این سند باشد و استقرار آن منوط به اجرای برنامه های هر کدام از این زیرنظام ها است که دراین زمینه گام‌های خوبی را برداشته ایم و باید سرعتمان را در جهت استقرار سند تحول بیشتر کنیم.

 

بطحایی تاکید کرد: باید همه ارکان و اجزای حاکمیت شامل بخش های دولتی و غیر دولتی، با درک صحیح و واقع بینانه از این سند، دست به دست هم داده تا تعلیم و تربیت ما سریع تر به افق های ترسیم شده در سند تحول دست یابد.

 

وی گفت: به دنبال این هستیم تا فضا، تجهیزات و منابع ضروری و سخت افزاری آموزش و پرورش را فراهم کنیم و با استقرار نظام مدیریتی کارآمد، به راهکارهای مطلوب در فرایندهای تعلیم و تربیت دست یابیم که رسیدن دانش آموزان به مراتبی از درجات حیات طیبه، بر اساس سند تحول بینادین است.

 

وزیر آموزش و پرورش در تشریح انتظارات خود از دستگاهها و اقشار جامعه گفت: همه تلاش و زندگی ما برای سعادتمندی وعاقبت به خیری نسل آینده است و این بالاترین هدف تعلیم و تربیت در نظام جمهوری اسلامی است و آموزش و پرورش فقط می تواند بستر این سیر تکوین و تعالی برای بچه های امروز را که بزرگسالان فردا هستند، فراهم کند.

 

وی در خصوص ارتقاء جایگاه معلمان و اجرای نظام رتبه بندی گفت: مهمترین عاملی که در سند تحول به عنوان عامل تحقق ساز مطرح شده نیروی انسانی و معلم است و بدون وجود یک معلم شایسته و با انگیزه مسیر تحقق اهداف سند تحول طی نخواهد شد.

 

بطحایی افزود: در سند تحول صحبت از شایستگی نیروی انسانی می شود  که مسیر رشد و تعالی دانش آموزان را می تواند ایجاد کند که این شایستگی ها از یک طرف، دانش و مهارت و توانایی های مورد نیاز نیروی انسانی است و از سوی دیگر عوامل انگیزشی برای به کار گرفتن توانایی و دانش در مرحله عمل و انجام ماموریت است.

 

وزیر آموزش و پرورش افزود: مهمترین ماموریت نظام رتبه بندی معلمان ارتقاء پله به پله مراتب شایستگی است که یکی از الزامات آن تفاوت در نظام پرداخت ها است .

 

وی با اشاره به تهیه پیش نویس لایحه رتبه بندی در اواسط سال 97 ، گفت: این لایحه پس از قرار گرفتن در دستور کاردولت، در کمیسیون های مختلف دولت مطرح و مورد تعدیل و اصلاح و نهایتا تایید قرار گرفت و امیدواریم با تصویب آن در دولت و ارائه به مجلس،انشاء الله عملیاتی شود .

 

بطحایی با اشاره به اهمیت سند تحول بنیادین و نقش خانواده ها در تحقق اهداف این سند، گفت: خانواده و مدرسه مانند دو بالی هستند که با همسویی و همگرایی می توانند موجب رشد و ترقی دانش آموزان شوند و در صورت وجود تضاد ارزشها در خانواده و مدرسه، فرزندان دچار تناقض خواهند شد.

 

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش امروز باید به عنوان خانواده دوم دانش آموزان شناخته شود و مدرسه به جایی تبدیل شود که فرزندان در آن زندگی کنند و اینگونه است که اشتیاق آنها برای حضور در مدرسه  زیاد شود.

 

وی با انتقاد از تاکید بر آموزش های مبتنی بر حیطه شناختی و تقویت آموخته های ذهنی دانش آموزان گفت: این روش ها مخل تربیت است و آنچه  سند تحول بنیادین برای تعلیم و تربیت ترسیم نموده است ، تبدیل شدن مدرسه به خانه دوم و آموزش مهارت های زندگی همچون صبوری، از خود گذشتگی به نفع دیگران و دهها هدف تربیتی دیگر است و در این مسیر به شدت به همراهی خانواده ها نیازمندیم.

 

بطحایی گفت: برای آشنایی خانواده ها با سند تحول بنیادین، تلاش شده تا آنها اثر سند تحول را در تعلیم و تربیت فرزندان خود مشاهده کنند و برای کاهش آثار آسیب های اجتماعی در بین نوجوانان و جوانان ، باید با ایجاد گفتگوی دو طرفه بین خانه و مدرسه زمینه تعامل این دو نهاد فراهم شود تا نقش هر دو نهاد در مسیر تربیت فرزندان مشخص شود.

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده