قیمت طلا و سکه امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ + جدول-راهبرد معاصر
قیمت روز طلا؛

قیمت طلا و سکه امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ + جدول

قیمت طلا و سکه امروز ۴ خرداد ۱۴۰۰ مشخص شد و بر اساس آن قیمت طلا در بازارکاهشی شد.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۰۴ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 May 25
کد خبر: ۸۹۲۵۰

به گزارش راهبرد معاصر؛ قیمت طلا امروز براساس آخرین نرخ خرید و فروش طلا در بازار به دست آمد و قیمت سکه امروز برخلاف روز گذشته روند کاهشی پیدا کرد به طوری که هر گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش 9 هزارتومانی یک میلیون و 30 هزار تومان هزار تومان فروخته شد. قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز با کاهش 110 هزارتومانی به قیمت 10 میلیون و 120 هزارتومان خرید و فروش شد. قیمت طلا امروز سه شنبه ۴ خرداد ماه بر اساس آخرین تغییرات قیمت سکه و طلا در جدول های زیر آورده شده است. در انتها پیش بینی کارشناسان از روند تغییرات طلا امروز را مورد بررسی قرار می دهیم.

 

جدول قیمت سکه امروز 4 خرداد 1400

 

قیمت انواع سکه طلا 4 خرداد 1400

نوع

قیمت لحظه (تومان)

قیمت سکه بهارآزادی

  10 میلیون و 100 هزار

قیمت سکه بهارآزادی(طرح جدید)

10 میلیون و 120  هزار

قیمت نیم سکه بهارآزادی

5 میلیون و 800   هزار

قیمت ربع سکه بهارآزادی

3  میلیون و 750  هزار

قیمت سکه گرمی

2 میلیون و 250 هزار

 


قیمت طلا

 

جدول قیمت طلا امروز سه شنبه 4 خرداد ماه 1400

 

جدول قیمت طلا امروز 4 خرداد

نوع

قیمت لحظه (تومان)

گرم طلای 18 عیار

یک میلیون و 30  هزار

گرم طلای 24 عیار

یک میلیون و 375  هزار

مثقال طلا

4  میلیون و 464  هزار

انس طلا(دلار)

1881

 


 

 هم‌اکنون در بازار داخلی قیمت طلای 18عیار هر گرم یک میلیون و 30 هزار تومان، قیمت دلار 22 هزار و 950 تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید 10 میلیون و 120 هزار تومان وقیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز 10 میلیون و 100 هزار تومان است.

 

در بازار سبزه‌میدان هم اکنون، قیمت نیم‌سکه بهار آزادی 5 میلیون و 800 هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی 3 میلیون و 750 هزار تومان و سکه یک گرمی 2 میلیون و 250 هزار تومان تعیین شده است و به فروش می‌رسد.

 

قیمت سکه

 

 

قیمت طلای 18عیار در هر گرم هم یک میلیون و 30 هزار تومان، قیمت طلای 24عیار در هر گرم یک‌میلیون و 375 هزار تومان و هر مثقال طلا 4 میلیون و 464 هزار تومان ارزش‌گذاری شده است.

 

 گفتنی است،‌ به دلیل موج جدید کرونا و اعلام شرایط قرمز در تهران، بازار طلا و جواهر تهران نیز به مدت 4 هفته تعطیل بود و از 18 اردیبهشت ماه بعد از یک دوره تعطیلی، مجدداً فعالیت خود را آغاز کرده است. قیمت های درج شده در این خبر با استناد به نرخ های اعلامی از سوی اتحادیه طلا و جواهر است.


تغییرات قیمت طلا در سه روز گذشته

 

قیمت طلا پایین آمد و هر گرم طلا ۱۸ عیار امروز با کاهش ۱.۵۷ درصدی، از ۱,۰۴۶,۷۰۰ (یک میلیون و چهل و شش هزار و هفتصد ) تومان به ۱,۰۳۰,۶۰۰ (یک میلیون و سی هزار و ششصد ) تومان رسید.

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر هر گرم طلا ۱۸ عیار
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱,۰۳۰,۶۰۰ -۱۶,۱۰۰ -۱.۵۷ 12:34
۱,۰۴۶,۷۰۰ ۲۲,۳۰۰ ۲.۱۳ روز قبل
۱,۰۲۴,۴۰۰ ۷۰۰ ۰.۰۶ ۲ روز پیش

 


 

تغییرات قیمت سکه امامی در سه روز گذشته

 

 

قیمت سکه امامی به 10,095,000 (ده میلیون و نود و پنج هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، کاهش ۱.۰۵ درصدی داشته است.

 

جدول قیمت ۳ روز اخیر سکه امامی
قیمت (تومان) مقدار تغییر درصد تغییر تاریخ
۱۰,۰۹۵,۰۰۰ -۱۰۵,۰۰۰ -۱.۰۵ 12:24
۱۰,۲۰۰,۰۰۰ ۱۲۰,۰۰۰ ۱.۱۷ روز قبل
۱۰,۰۸۰,۰۰۰ -۱۰,۰۰۰ -۰.۱ ۲ روز پیش

 


پیش بینی قیمت طلا امروز 4 خرداد 1400

 

قیمت طلا امروز

 

 بازار طلا در جریان روز دوشنبه سوم خرداد، با نوسان انس جهانی طلا با نوسان قیمت همراه بود.

 

محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس اتحادیه طلا  کاهش و افزایش انس جهانی طلا اشاره کرد و گقت: در بازار صبح امروز انس حهانی طلا با افزایش همراه بود و در ادامه کاهش یافت. در بازار داخلی با افزایش قیمت دلار رو به رو بودیم و قیمت طلا و سکه در بازار داخل افزایش یافت.

 

نائب رئیس اتحادیه طلا به این نکته اشاره کرد که در بازار امروز تقاضایی بیش از حد معمول وجود نداشت و روند بازار در حالت طبیعی پیش رفت.

 

کشتی‌آرای معتقد است افزایش قیمت دلار تاثیر مستقیم در بازار و قیمت طلا دارد.

 

درباره آینده بازار طلا محمد کشتی‌آرای عقیده دارد قیمت در بازار طلا در محدوده فعلی باقی می‌ماند. همچنین برای بازار دلار و طلا در عصر چهارشنبه تغییراتی پیش‌بینی می‌شود.

 

پیش بینی قیمت طلا امروز

 

امروز (چهارم خرداد ۱۴۰۰) قیمت هر قطعه سکه طرح جدید به  ۱۰  میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید، نیم سکه ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون  و ۷۵۰ هزار  تومان و سکه یک گرمی ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار   تومان است.

 

همچنین قیمت هر اونس طلا در بازار‌های جهانی  به یک هزار و ۸۸۵ دلار  رسید و هر گرم طلای ۱۸ عیار به مبلغ  یک میلیون و ۲۳ هزار تومان معامله می‌شود.

 

قیمت سکه نسبت به آخرین معاملات دیروز حدود ۹۰ هزار تومان کاهش یافته است.


پیش‌ بینی قیمت طلا در هفته اول خرداد 1400

 

با ثبات نسبی قیمت دلار، قیمت طلا و سکه هم در هفته گذشته ثبات نسبی داشت و دامنه تغییر قیمت‌ها چندان نیست.

 

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران به تجارت‌نیوز گفت: قیمت سکه در یک ماه گذشته به ثبات نسبی رسیده است و در یک ماه اخیر بین ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان نوسان داشته است. همچنین قیمت طلا هم در محدوده ۹۳۰ هزار تومان تا یک میلیون و ۳۰ هزار تومان به ثبات رسیده است.

 

نادر بذرافشان معتقد است قیمت واقعی سکه همان محدوده ۹ میلیون و ۵۰۰ تا ۱۰ میلیون و ۵۰۰ تومان است که ممکن است با پایان مذاکرات وین قیمت‌ها تا پنج درصد نوسان داشته باشد.

 

قیمت طلا امروز

 


قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۰/۰۳/۰۴

در حالی که امیدها به ترمیم سریع اقتصادی سبب افزایش تقاضا برای سرمایه گذاری در دارایی های پرریسک شده قیمت طلا امروز شاهد کاهش بود، هرچند تضعیف دلار و افت سوددهی اوراق خزانه داری آمریکا سبب شد تا افت قیمت طلا محدود باشد.


بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.11 درصد کاهش به 1879 دلار و 2 سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه آگوست هم با 0.26 درصد کاهش به 1881 دلار و 70 سنت رسید.


شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای رقیب، امروز در نزدیکی پایین ترین رقم های 4 ماه گذشته در نوسان بود و سبب ارزان تر شدن طلا برای خریدارانی شد که از ارزهای غیردلاری استفاده می کنند.


پس از آنکه چند مقام فدرال رزرو بر حمایت خود از تداوم سیاست پولی انبساطی این بانک تاکید کردند، سوددهی اوراق قرضه بلندمدت خزانه داری آمریکا به پایین ترین رقم های 2 هفته گذشته رسید.


جیمز بولارد، رئیس فدرال رزرو سنت لوئیس گفته انتظار دارد نرخ تورم هم امسال و هم سال آینده به بالای 2 درصد برسد اما چند مقام فدرال رزرو از جمله بولارد در اظهاراتی جداگانه بر تداوم حمایت از سیاست فعلی بانک مرکزی آمریکا تاکید کرده اند.


برخی سرمایه گذاران معتقدند در وضعیت افزایش نرخ تورم، بازار طلا محل امنی برای سرمایه گذاری به شمار می رود. احساس حاکم بر بازارهای مالی امروز مثبت گزارش شده است.

 
 
 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار