عضو اصلی باند حرفه‌ای فیشینگ دستگیر شد تهران در آستانه برف و کولاک؛ هشدار هواشناسی درباره سقوط بهمن و سیلاب هشدار درباره سالمندی جمعیت ایران/ تا سال ۱۴۳۰ یک‌سوم ایرانیان سالمند می‌شوند خطر فوری شیوع ابولا برای مردم ایران وجود دارد؟ باند ۴ نفره سارقان اماکن خصوصی در قزوین زمینگیر شد صدور کیفرخواست قاتلان ۲ بسیجی مشهدی/ اعتراف متهمان به قتل یک زن در بیرجند هشدار هواشناسی تهران: بارش برف در ارتفاعات و وزش باد شدید در مناطق جنوبی و غربی افزایش ۱۱ برابری حجم آب دریاچه ارومیه در یک سال دفترچه آزمون کارشناسان رسمی دادگستری ۱۴۰۵ منتشر شد + شرایط، زمان‌بندی و لینک دانلود دفترچه تعطیلی مدارس امروز دوشنبه ۱۸ آبان؛ مدارس کدام استان‌ها مجازی شد؟ راهنمای ثبت نام پاسپورت / مدارک، شرایط و مراحل دریافت گذرنامه مدارس مازندران دوشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۵ تعطیل شد پرفروش‌ترین دارو‌های ایران اعلام شد، انسولین در رتبه دوم مدارس گلستان دوشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۵ تعطیل شد ادامه بارش باران در بیشتر استان‌ها تا امشب/ هشدار قرمز برای این مناطق  جزییات تعطیلی مدارس و ادارات فردا دوشنبه ۱۸ آبان ۱۴۰۵

مبنای افزایش حق بیمه مشاغل خاص اعلام شد + جدول نرخ حق بیمه۹۸

سرپرست سازمان تأمین اجتماعی مبنای افزایش حق بیمه، بیمه شدگان خاص مشاغل آزاد، اختیاری، قالیبافان، کارگران ساختمانی را اعلام کرد.
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۸ - 2019 April 20
کد خبر: ۹۰۴۸
به گزارش  راهبرد معاصر ، محمدحسن زدا، سرپرست سازمان تأمین اجتماعی در مورد افزایش حق بیمه‌شدگان خاص (اختیاری، مشاغل آزاد، قالیبافان، کارگران ساختمانی و…) گفت: آن چیزی که باعث می‌شود ناخواسته حق بیمه‌ها افزایش پیدا کند افزایش حداقل دستمزد است.

 
 وی افزود: حداقل دستمزدها هر سال از سوی شورای عالی کار تعیین می‌شود به طوری که سال گذشته حداقل دستمزد یک میلیون و 100 هزار تومان بود پس مبنای محاسبه بیمه اختیاری، مشاغل آزاد، قالیبافان و کارگران ساختمانی نیز این مبلغ تعیین شد اما در سال جاری که شورای عالی کار حداقل دستمزد را به یک میلیون و پانصد هزار تومان افزایش داده است طبیعتاً در حق بیمه مشاغل آزاد اختیاری قالیبافان و کارگران ساختمانی تأثیرگذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: این افزایش حق بیمه از سوی سازمان تأمین اجتماعی نیست بلکه تأمین اجتماعی تابعی است از حداقل دستمزدی که توسط شورای عالی کار تعیین می‌شود.

در روزهای گذشته نرخ حق بیمه اختیاری و حرف و مشاغل آزاد پس از تعیین حداقل دستمزد 98 در پایان سال 97 اعلام شد. نرخ حق بیمه با توجه در 6 ماه اول و دوم سال متفاوت است که در زیر مقدار آن درج شده است. ذکر این نکته ضروری است که برابر آخرین بخشنامه‌های سازمان تامین اجتماعی مبلغ حق بیمه‌ها منطبق با حرفه و یا شغل تغییر می‌کند.

حق بیمه ماهانه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد درماه های 31 روزه براساس حداقل دستمزد :

نرخ 18% بدون درمان 2821399 ریال

نرخ 14% بدون درمان 2194421 ریال

نرخ 12% بدون درمان 1880932 ریال

حق بیمه ماهانه بیمه صاحبان حرف و مشاغل آزاد درماه های 30 روزه براساس حداقل دستمزد :

 نرخ 18% بدون درمان 2730386 ریال

نرخ 14% بدون درمان 2123633 ریال

نرخ 12% بدون درمان 1820257 ریال

درصورت استفاده از خدمات درمانی، مبلغ حق سرانه درمان به ازای هر نفر ماهانه 440000 ریال به حق بیمه های فوق اضافه میگردد.

مبلغ حق بیمه اختیاری به شرح زیر می باشد:

ماه های 31 روزه 5078518 ریال

ماه های 30 روزه 4914694 ریال

تسنیم

ارسال نظر
captcha
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار