جلیلی: در ۴ سال آینده می توان بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد-راهبرد معاصر
انتخابات 1400

جلیلی: در ۴ سال آینده می توان بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای رونق اشتغال در عرصه‌های مختلف بررسی‌هایی انجام دادیم که می‌توان در ۴ سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد.
تاریخ انتشار: ۲۲:۵۲ - ۲۰ خرداد ۱۴۰۰ - 2021 June 10
کد خبر: ۹۱۲۷۳

به گزارش راهبرد معاصر سعید جلیلی در سومین ویژه برنامه انتخاباتی اخبار بیست و سی در پاسخ به سؤال مخاطبان که از طریق ارسال تصویر‌های خود سؤال مطرح کرده بودند، درباره راهکار دولت آینده برای رونق اشتغال افزود: طبق قانون اساسی، داشتن شغل و رضایت از شغل حق آحاد جامعه است.
وی ادامه داد: ما برای این موضوع در عرصه‌های مختلف بررسی‌هایی انجام دادیم که می‌توان در ۴ سال آینده بیش از ۴ میلیون شغل ایجاد کرد و این را در رشته‌های مختلف مانند معدن، کشاورزی، صنعت، شیلات، گردشگری و گردشگری سلامت دنبال کردیم.
آقای جلیلی گفت: همه این‌ها عرصه‌هایی است که اگر ظرفیت‌هایی که در کشور وجود دارد خوب مدیریت و برنامه ریزی شود موجب ایجاد شغل خواهد شد.
نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: یک دانشجو از دوران دیپلم تا دکتری، ۱۰ سال از بهترین زمان عمر خود را صرف می‌کند برای اینکه درس بخواند و متناسب با آن انتظار شغل دارد.
وی ادامه داد: ما برای اینکه در سایر رشته‌ها شغل ایجاد شود که حق هر دانشجویی است برنامه‌ای داریم مبنی بر اینکه بسیاری از کار‌هایی که امروز در دستگاه‌های دولتی با عنوان پژوهش و مطالعات انجام می‌شود اگر این‌ها برون سپاری شود؛ همانطور که در نظام مهندسی می‌گویند فارغ التحصیلان رشته‌های مهندسی می‌توانند یک امکانی داشته باشند برای اینکه مشغول بازار کار شوند، در سایر رشته‌ها مانند علوم انسانی و علوم پایه این امکان وجود داشته باشد که افراد بتوانند پس از فارغ التحصیلی ثبت شوند و یک نظام علوم پایه و علوم انسانی شکل بگیرد.
آقای جلیلی گفت: دستگاه‌ها باید موظف شوند که این امکان را برای برون سپاری در تحقیقاتی که دارند ارائه دهند تا این افراد بتوانند با شرکت در مناقصه ها، این تحقیقات را عهده دار شوند و در ازای آن مزد بگیرند.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری افزود: دانش آموخته های هر دانشگاه بايد بتوانند در یک رشته شغلی مشغول شوند  پایان نامه ها و رساله های ارتقای اساتید دانشگاه بايد با صنعت مرتبط شود که اين بسیار اهمیت دارد . با برنامه ریزی درست می تواند این کار به بهترین شکل صورت بگیرد ./خبرگزاری صدا و سیما

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده