قیمت سهام عدالت امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / شرایط جدید وام سهام عدالت-راهبرد معاصر

قیمت سهام عدالت امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ / شرایط جدید وام سهام عدالت

قیمت سهام عدالت امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ افزایش یافت.
تاریخ انتشار: ۰۷:۰۰ - ۱۲ تير ۱۴۰۰ - 2021 July 03
کد خبر: ۹۳۹۸۸

به گزارش راهبرد معاصر، قیمت سهام عدالت امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ افزایش یافت. بازار سرمایه در آخرین روز معاملاتی با روند مثبت خود شاخص کل را به کانال یک میلیون و ۲۵۶ هزار واحد رساند و در نهایت نماد‌های شاخص‌ساز بازار با تحرکات مثبت به کار خود پایان دادند. ارزش ۶۰درصد قابل فروش سبد ۵۳۲هزار تومانی سهام عدالت به ۶ میلیون و ۸۳۹هزار تومان رسید.رئیس سازمان بورس نیز از تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت خبر داد و اعلام کرد طی روزهای آینده واریز سود سهام عدالت 1400 انجام می شود. بر این اساس به نظر می رسد تا نیمه تیر ماه پرداخت سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار به صورت کامل یا عمده آن به عنوان مرحله دوم انجام شود.
 
 

قیمت سهام عدالت امروزشنبه 12 تیر ۱۴۰۰



سبد سهام عدالت ۵۳۲ هزار تومانی روز گذشته به ۱۰ میلیون و ۹۹۴ هزار تومان رسید و نسبت به روز قبل خود۱۷۰ هزار تومان معادل ۱٫۵ درصد افزایش قیمت داشته است.

ارزش ۶۰ درصد آزاد شده سهام عدالت به شش میلیون و ۵۹۶ هزار تومان و ۳۰ درصد آن هم به سه میلیون و ۲۹۸ هزار تومان رسیدند.

نماد‌های «کچاد»، «کگهر» و «جم» از نماد‌های بسته و متوقف سبد سهام عدالت بودند.
 
قیمت سهام عدالت امروز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰
 
 

 

تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت

 
رئیس سازمان بورس از تاریخ قطعی واریز سود سهام عدالت خبر داد و اعلام کرد طی روز‌های آینده واریز سود سهام عدالت ۱۴۰۰ انجام می‌شود. بر این اساس به نظر می‌رسد تا نیمه تیر ماه پرداخت سود سهام عدالت به حساب سرپرستان خانوار به صورت کامل یا عمده آن به عنوان مرحله دوم انجام شود.



واریز سود سهام عدالت


 

علت پرداخت کمتر سود سهام عدالت چیست؟



آن طور که سازمان بورس اعلام کرده تا دهم تیر ماه هنوز برخی از شرکت‌های سرمایه پذیر سهام عدالت مبلغ سود خود را به حساب این سازمان واریز نکرده اند و بودجه کامل برای واریز سهام عدالت تامین نشده است و این سازمان منتظر نهایی شدن این موضوع است.



با این وجود تیر ماه تاریخ صطعی واریز سود سهام عدالت اعلام شده و چنانچه شرکت‌های باقی مانده مبالغ مورد نظر را واریز نکنند همین بودجه موجود به حساب دارندگان سهام عدالت واریز خواهد شد تا بعدا تکلیف باقیمانده آن روشن شود.



دهنوی اعلام کرده که تا کنون اسن سازمان چندین مرتبه به شرکت‌های سهام عدالتی اخطار داده تا در واریز سود‌ها به حساب بورس تعجیل کنند، اما هنوز به دلیل برخی مشکلاتی که دارند نتوانسته اند سود سال ۹۹ را واریز کنند.



تاریخ واریز سود سهام عدالت
 

شرایط جدید وام سهام عدالت

 
بانک مرکزی شیوه نامه صدور کارت رفاهی را به پنج بانک ملت، ملی، تجارت، صادرات و رفاه کارگران ابلاغ کرده است که طبق آن هر یک از این بانک‌ها باید تا سقف ۲۰۰هزار فقره کارت رفاهی صادر کنند.



همه اشخاص حقیقی از جمله دارندگان سهام عدالت که تاکنون هیچ میزان از سهام خود را نفروخته‌اند و همه سرپرستان خانوار که حداقل یکی از یارانه‌های نقدی یا معیشتی را دریافت می‌کنند، می‌توانند تا سقف هفت میلیون تومان کارت رفاهی دریافت کنند.



نرخ سود تسهیلات کارت رفاهی ۱۸درصد و مهلت بازپرداخت آن نیز ۱۸ماهه است که با احتساب سود یک میلیون و ۲۰۰هزار تومان بر مبلغ هفت میلیونی کارت رفاهی هر یک از دریافت کنندگان این کارت باید ماهانه تقریبا ۴۵۸هزار تومان بپردازند.


 

 

علت تاخیر واریز سود سهام عدالت چه بود؟

 
 
متاسفانه دولت از اسفند ماه که زمان واریز سود سهام عدالت بود چند مرتبه این تاریخ را تغییر داده و تا تیر ماه هنوز مبلغ کامل سود سهام عدالت را واریز نکرده است. در اسفند دولت در مرحله اول نیمی از سود سهام عدالت را واریز کرد و اعلام شد باقی آن پس از تعطیلات نوروز پرداخت می‌شود، اما این زمان به اواخر فروردین، اردیبهشت، ماه رمضان و حالا تیر ماه ۱۴۰۰ موکول شده است که باعث اعتراض و ناراحتی دارندگان سهام عدالت شده است.

دولتی را شرکت‌های سهام عدالتی را مقصر می‌دانند در صورتی که عمده این شرکت‌ها خصولتی هستند و مدیرانشان توسط خود دولت مشخص می‌گردد.


 زمان واریز سود سهام عدالت


 

مبلغ سود سهام عدالت مرحله دوم چقدر است؟

 
کل سود سهام عدالت برای دارندگان سهام ۵۰۰ هزار تومانی ۲۰۰ هزار تومان و برای دارندگان سهام یک میلیون تومانی ۴۰۰ هزار تومان اعلام شد که در مرحله اول واریز سود سهام عدالت نیمی از این مبلغ پرداخت شد یعنی برای گروه اول ۱۰۰ هزار تومان و برای گروه دوم ۲۰۰ هزار تومان منتقل شد.

سود مرحله دوم نیز دقیقا به همان میزان خواهد بود به شرطی که شرکت‌های باقیمانده نیز مبالغ را به حساب سازمان بورس واریز کنند. در غیر این صورت مبلغ کمتری به حساب سهامداران عدالت ریخته خواهد شد و عملا باقیمانده آن به مرحله سوم موکول می‌شود.
 
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده