عبرت، مهمترين دستاورد دولت روحانی!-راهبرد معاصر
رئیس جمهور: مسئولان به وعده‌های خود در خدمت‌رسانی به زائران اربعین عمل کنند پیشنهاددیوان‌محاسبات درباره شفافیت منابع هدفمندی یارانه‌ها اطلاعیه جدید سپاه درباره عملیات شهادت هنیه گزارش نیویورک‌تایمز از ترور شهید هنیه دروغ است طحان نظیف: طرح حمایت از مالکیت صنعتی در شورای نگهبان تائید شد دو ابهام شورای نگهبان درباره لایحه عفاف و حجاب مخبر: صهیونیست‌ها سیلی خواهند خورد سردار جلالی: طرح‌های پاسخ سریع به تهدیدات زیستی تدوین شود گفت‌وگوی وزیر کشور عراق و سردار احمدی‌مقدم درباره آخرین اقدامات اربعینی ایران و عراق سخنان هنیه در دیدار با رهبر انقلاب: ۶۰ نفر از خانواده ما در غزه شهید شدند کدام مقامات خارجی امروز با پزشکیان دیدار کردند؟ بیانیه شورای نگهبان: جهان به زودی شاهد نابودی رژیم صهیونیستی خواهد بود واکنش علی لاریجانی به ترور هنیه جلیلی:‌ خون اسماعیل هنیه مهر پایانی بر عمر رژیم صهیونیستی است دولت برای شهادت «اسماعیل هنیه» ۳ روز عزای عمومی اعلام کرد
«یادداشت اختصاصی» مهدی فضائلی، کارشناس مسائل سیاسی؛

عبرت، مهمترين دستاورد دولت روحانی!

بدون تردید برای رهبر انقلاب خوشایند این بود که فهرستی از دستاوردهای کلان دولت که منجر به پیشرفت کشور و تقویت امید مردم گردیده و اعتماد مردم به نظام و مسئولان را تحکیم کرده است ذکر کنند و از مسببانش تجلیل و تقدیر نمایند اما متأسفانه ناگزیر شدند، "عبرت" را مهمترین دستاورد هشت ساله دولت آقای روحانی ذکر کنند!
مهدی فضائلی؛ کارشناس مسائل سیاسی
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۶ - ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 July 31
کد خبر: ۹۷۱۵۱
تعداد نظرات: ۱ نظر

عبرت،مهمترين دستاورد دولت روحانی!

 

به گزارش راهبرد معاصر؛ بیانات رهبر انقلاب در آخرین دیدار هیات دولت را می توان بی سابقه ترین سخنانی دانست که ایشان در توصیف عملکرد دولتی بیان کرده اند.


ایشان بدون تمجید و تشکر خاصی از رئیس جمهور و دولت یازدهم و دوازدهم، به نوعی دولت روحانی را دولتی ناموفق و مایه ی عبرت دیگران معرفی فرمودند!


بیانات کوتاهی که اینگونه خاتمه یافت:"..وقت تمام شد؛ [البتّه] حرف هست، حرف برای گفتن زیاد است، منتها دیگر مجال نیست؛ .."
این رفتار بی سابقه رهبر انقلاب در حالی است که ایشان در تمام دیدارهای پایانی روسای جمهور مختلف، با جملات و عباراتی، از خدمات و زحمات آنان قدردانی بعمل می آوردند.


اگر چه این رویداد ممکن است برای برخی خوشایند بوده باشد و دلشان را خنک کرده باشد لیکن برای دلسوزان نظام و در رأس آنها رهبر حکیم انقلاب قطعا" نه تنها خوشایند نیست که بسیار تلخ و آزاردهنده است. تلخ است چون هشت سال فرصت های یک کشور را بی نتیجه هدر داده است. آزاردهنده است چون ماحصل آن، حال ناخوش امروز مردم است.


بدون تردید برای رهبر انقلاب خوشایند این بود که فهرستی از دستاوردهای کلان دولت که منجر به پیشرفت کشور و تقویت امید مردم گردیده و اعتماد مردم به نظام و مسئولان را تحکیم کرده است ذکر کنند و از مسببانش تجلیل و تقدیر نمایند اما متأسفانه ناگزیر شدند، "عبرت" را مهمترین دستاورد هشت ساله دولت آقای روحانی ذکر کنند!


بی اعتمادی به غرب تجربه ای نبود که لازم باشد چنین بهای گزافی برای آن پرداخته شود و کافی بود قدری به تجربه کشورهای دیگر، یا تاریخ معاصر کشور مان و یا مقطعی نزدیک تر یعنی همین دو سه دهه اخیر نگاهی واقع بینانه انداخته شود.


خوش بینی به غرب و به عبارت دیگر "غرب زدگی" پدیده‌ای تاریخی است که ریشه آن را باید در فقدان عزت نفس، عدم اعتماد به نفس و خود کم بینی جستجو کرد.


حال با این تجربه تلخ و گران که با فرصت سوزی بدست آمده است چه باید کرد؟
پاسخ این پرسش را از زبان امیرالمؤمنین که این روزها متعلق به ایشان هم هست می شنویم.

حضرت در ضمن یکی از نامه‌ های خود در پاسخ به ابوموسی اشعری چنین مرقوم فرموده اند:
...الشّقّي من حُرِمَ نفع ما اوتي من العقل و التّجربة:
یعنی: بدبخت كسي است كه نتواند از عقل و تجربه اي كه به او داده شده است بهره جويد.


آنچه امروز بر عهده مردم، مسئولان حال و آینده کشور و فعالان سیاسی است این است که از این تجربه ای که به بهای گزاف و بسیار سنگین بدست آمده است عبرت گرفته و اجازه ندهند از این راه دوباره هزینه ای به مردم و کشور تحمیل گردد که اگر چنین شود به فرمایش امیرالمؤمنین موجب "بدبختی" خواهد بود.

 

 

ارسال نظر
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۰
0
0
جالب این است که دولت وهمراهانش آنقدر جیبشان پراست که دیگر ناراحت بیانات رهبر فرزانه نیستند
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار