آغاز مسدودسازی کارت‌های بازرگانی فاقد اعتبار + جزئیات حقوق آذر ۱۴۰۴ بازنشستگان لشکری واریز شد آخرین مهلت ثبت نام فروش جدید ایران خودرو + زمان قرعه کشی لبنیات از این تاریخ ارزان می‌شود + جزئیات تغییر قیمت برخی اقلام لبنی فروش ایران خودرو آذر ۱۴۰۴ بدون بلوکه پول؛ آخرین مهلت ثبت نام ایران خودرو چه زمانی است؟ + زمان قرعه کشی اعلام جزئیات هزینه و عملکرد پروژه بارورسازی ابرها در کشور آخرین قیمت گوشت قرمز؛ امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ مهلت ثبت نام خودروهای وارداتی تمدید شد/ راهنمای کامل سامانه ثبت نام ثبت نام خودروهای وارداتی برای متقاضیان قیمت دلار و یورو امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول قیمت سکه و طلا امروز شنبه ۲۹ آذر ۱۴۰۴ + جدول آخرین قیمت گوشت مرغ و تخم مرغ در اولین روز هفته اعلام شد اعتبار جدید کالابرگ الکترونیکی در اختیار دهک‌های درآمدی میانی آمارهای عجیب از صادرات میلیون ها دلار کالای اساسی بدون برگشت ارز موقتا ترمز واردات گوشی لوکس از مسیر مسافری کشیده شد بارش برف مدارس و دانشگاه‌های اصفهان را تعطیل کرد

حذف قرعه کشی ایران خودرو صحت دارد؟

دبیر انجمن خودروسازان گفت: شرایط باید طوری مهیا شود که فروشنده خودرو برای خریدار فرش قرمز پهن کند.
تاریخ انتشار: ۲۱:۱۲ - ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 11
کد خبر: ۹۸۳۸۷

به گزارش راهبرد معاصر احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه قرعه کشی برای ایران خودرو هم حذف می شود یا خیر؟ گفت: هم اکنون با توجه به اینکه قیمت محصولات سایپا در کارخانه با بازار یکی شده، طرح قرعه کشی برای برخی از محصولات سایپا حذف شده است و اگر قیمت محصولات ایران خودرو با کارخانه یکی شود، قرعه کشی برای این کارخانه هم حذف می شود.

 

او بیان کرد: اکنون شاهد تفاوت قیمت در مدل های مختلف هستیم و تا زمانی که اختلاف قیمت بین کارخانه و حاشیه بازار از بین نرود، رانت به وجود می آید و دلالی در بازار به رشد خود همچنان ادامه می دهد. روش های بهتری برای حذف دلالان وجود دارد اما متاسفانه از تجربه گذشته استفاده نمی شود.

 

دبیر انجمن خودروسازان بیان کرد: باید خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تا اختلاف قیمت ها کم شود و قیمت خودرو در حاشیه بازار و کارخانه تک نرخی شود. اکنون اگر از سال گذشته تاکنون قیمت خودرو افزایش یافت، به دلیل قیمت گذاری دستوری است که اثرات آن به خودروساز می رسد.

 

نعمت بخش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا عرضه خودرو توسط خودروسازان کاهش یافته است، تشریح کرد: اکنون خودروسازان بدهی زیادی به قطعه سازان دارند و تا زمانی که قطعه سازان به خودروسازان قطعات را ندهند، خودروسازان نمی توانند خودروهای ناقص را تکمیل کنند و به همین ترتیب تعداد خودروهای ناقص افزایش می یابد.

 

او بیان کرد: اکنون 120 هزار خودرو ناقص کف پارکینگ خودروسازان وجود دارد که دلیل آن هم نبود قطعه است و در صورتی که خودروسازان مطالبات قطعه سازان را نپردازند، این میزان افزایش می‌یابد.

 

دبیر انجمن خودروسازان تشریح کرد: اکنون مشکل اصلی که داریم، برای قیمت گذاری دستوری است و اگر خودرو در حاشیه بازار به فروش رود تک نرخی خواهد شد و قیمت ها در بازار کاهش می یابد. در زمانی که خودرو در حاشیه بازار به فروش می رفت، قیمت خودرو در بازار و حاشیه بازار یکسان شده بود و شاهد توازن در عرضه و تقاضا بودیم.

 

او ادامه داد: اصولا قیمت هر کالایی را عرضه و تقاضا مشخص می کند و اگر تقاضا افزایش یابد، قیمت ها افزایش می یاد و با کاهش تقاضا، قیمت ها کاهش پیدا می کند. شرایط باید طوری مهیا شود که فروشنده برای خریدار فرش قرمز پهن کند. /باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
آخرین اخبار