محمد اسماعیل خان، اسیر طالبان شد+ عکس-راهبرد معاصر
زمان خداحافظی دیوید تیلور مشخص شد! سپاه پاسداران بیانیه صادر کرد: جزئیات برگزاری مراسم‌های بزرگداشت شهید سردار نیلفروشان بیانیه مهم حزب‌الله درباره مرحله جدید مقابله با رژیم صهیونیستی: منتظر روز‌های آینده باشید عکس | واکنش صاحب خانه‌ای که یحیی السنوار در آن به شهادت رسید عراقچی در بدو ورود به ترکیه: اکنون در منطقه درک مشترکی وجود دارد | مسائل باید مسالمت‌آمیز حل شود کشف غار ماقبل تاریخ در گیلان ناترازی مسکن به ۷ میلیون واحد رسید وزیر خارجه ترکیه: احتمال درگیری میان تهران و تل آویو بالاست محسن رضایی: ایران به دنبال جنگ نیست قیمت طلا، سکه و ارز امروز ۲۷ مهرماه ۱۴۰۳/ سقف مقاومتی سکه شکست خطیب زاده: ما برنامه نظامی هسته‌ای را دنبال نمی‌کنیم | خویشتن داری در برابر اسرائیل دیگر کارساز نیست ورود سامانه جدید پربارش به ایران | سرمای شدید و بارش در این مناطق بهترین بازیکنان تاریخ از نگاه مارکا | مسی در پله اول؛ مارادونا پنجم وقوع زمین لرزه‌ای به بزرگی ۴.۳ ریشتر در استان گلستان ثبت ۲ شکایت جواد نکونام از استقلال + جزئیات

محمد اسماعیل خان، اسیر طالبان شد+ عکس

محمد اسماعیل خان، فرمانده بسیج مردمی علیه طالبان در هرات و چند مقام دولتی به اسارت طالبان درآمدند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۱ - ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ - 2021 August 13
کد خبر: ۹۸۵۴۹

به گزارش راهبرد معاصر، اسماعیل خان روز گذشته پس از سقوط هرات به اسارت طالبان درامده، این گروه با انتشار این تصویر اعلام کردند که در منزل امیر اسماعیل خان همراه با حضور طالبان در اسارت است.


همچنین منابع خبری افغانستان اعلام کردند که محمد امیراسماعیل خان فرمانده سابق جهادی و فرمانده نیرو‌های مردمی امروز جمعه به اسارت طالبان در آمده است.

گروه طالبان تصویر و ویدئوی محمداسماعیل خان را منتشر کرده است که نشان می‌دهد وی در اسارت این گروه قرار دارد. همچنین در ویدئویی که این گروه از وی منتشر کرده اند، اسماعیل خان از طالبان می‌خواهد که با مردم مدارا کنند تا بتوانند در آرامش زندگی کنند.

بر اساس این گزارش، شخصی که با طالبان صحبت می‌کند، می‌گوید شما به طالبان تسلیم شدید و طالبان با شما برخورد خوب کردند و اکنون شما به افرادی که در حال جنگ با طالبان هستند، چه می‌گویید؟ اما وی می‌گوید که ابراز امیدواری می‌کند که در افغانستان فضای صلح ایجاد شود و جنگ پایان یابد.

گروه طالبان از محمداسماعیل می‌پرسد: در وضعیتی که قرار دارید، چه احساسی دارید؟ اما وی می‌گوید که نمی‌تواند در باره شرایط فعلی خود صحبت کند، زیرا حادثه بصورت ناگهانی اتفاق افتاده و نمی‌تواند در این باره چیزی بگوید.

این سخنان نشانگر آن است که وی تسلیم نشده بلکه اسیر شده است.

سخنان ویدئویی اسماعیل خان نشان می‌دهد که وی در شوک بسر می‌برد.

محمد اسماعیل خان، اسیر طالبان شد+ عکس

استان هرات روز گذشته بدست گروه طالبان سقوط کرد و لشکر ۲۰۷ ظهر نیز امروز جمعه به طالبان تسلیم شدند و گفته می‌شود که معاون ارشد وزارت کشور، استاندار و فرمانده ارتش تسلیم طالبان شده اند، اما هنوز از سرنوشت آن‌ها خبری در دست نیست./خبر آنلاین

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار