عمده مشکلات در شبکه توزیع است-راهبرد معاصر
مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی:

عمده مشکلات در شبکه توزیع است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: دستور رئیس جمهور به دلیل نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و رجزخوانی های دشمنان تاکیدی بوده است.
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 01
کد خبر: ۹۹۱۷
به گزارش راهبرد معاصر ، یزدان سیف مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: در موضوع مقابله با گرانی و تنظیم بازار یکی از مهمترین عناصر تعیین کننده تامین کالاست که اگر تامین کالا محقق شود بخش عمده ای از کار انجام شده و تمرکز اصلی بر شبکه توزیع و نظارت خواهد بود. در بخش کشاورزی در واردات و تولید در شرایط مناسبی هستیم و اگر چه برخی از مسائل پیش بینی نشده نظیر سیل و به گروگان گرفته شدن شکر های تولید کشور در سیلاب معزلی در تامین کالا بوده اما در بخش تامین کالا در شرایط مناسبی هستیم.

او افزود: در یک ماه اول سال 1398 نزدیک به یک میلیارد و 400 میلیون دلار واردات کالا داشتیم و میزان واردات در بخش های مختلف نیز وضعیت مناسبی دارد و شرایط فراهم است.

یزدان سیف گفت: در حوزه تولید نیز در بخش گندم تا به امروز 620 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل گرفته ایم که در مقایسه با سال قبل 40 درصد افزایش داشته اما برخی نوسانات فصلی ناشی از اتفاقات فصلی و پیش بینی نشده است. در بخش شبکه توزیع از قدیم مشکلاتی داشته ایم، شبکه توزیع به دو بخش شبکه توزیع نهاده ها تا واحدهای تولیدی و شبکه توزیع از واحدهای تولیدی تا مصرف کننده تقسیم می شود. با همکاری وزارت جهاد و سازمان حمایت و بازرگانی به شبکه مطمئنی در بخش نهاده های دامی به تولیدکنندگان دام و طیور رسیده ایم.

او گفت: در تامین مشکلی نداریم و عمده مشکلات در شبکه توزیع است به طور مثال درحوزه شکر باران های مداومی که از آبان سال گذشته شروع شد در منطقه خوزستان حالت باتلاقی ایجاد کرد که امکان برداشت را سخت کرد. برداشت شکر سفید نیز همزمان شد با سیل اخیر که مشکلاتی در شبکه توزیع ایجاد کرد. برخلاف تمامی مشکلات تامین و توزیع کالا انجام می شود. دپوی کالا نیز ناشی از مشکل در شبکه توزیع کالا و روان نبودن است البته ممکن است جریان انتقال ارز و غیره مشکل باشد اما به طور کلی در تامین کالا مشکلی نداریم. کالایی که وارد کشور می شود باید به شبکه توزیع برسد که ممکن است در این مراحل مشکلاتی از جمله ترخیص کالا نیز داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: دستور رئیس جمهور به دلیل نزدیک شدن به ماه مبارک رمضان و رجزخوانی های دشمنان تاکیدی بوده است. افزایش تورم شرایط و اجزای مختلفی دارد و بحث گرانی و تورم باهم متفاوت است. در گرانی وقتی برای کالایی قیمت مشخص است و بیش از قیمت اعلام و تمام شده به فروش می رسد شاخص تورم را بالا می برد که بالارفتن تورم در جامعه یکی از دغدغه های دولت است.

سیف در ادامه گفت: بخشی کالاها بر اساس مکانیزم بازار توزیع می شود اما برخی نوسانات فصلی همیشه وجود داشته است. سیل و ناتوانی در برداشت محصول و ناتوانی در رساندن محصول به بازار نیز در گرانی برخی کالاها از جمله پیاز تاثیر داشته است.

او گفت: هرچه سیاست ها به سمت رونق تولید باشد موفق تر خواهیم بود. در شبکه توزیع اقلامی که ارز دولتی 4 هزار و 200 تومانی می گیرند دولت تصمیم گیرنده است که در چه حوزه ای به مصرف برسد تا کالاهایی که مشمول تنظیم بازار هستند و سهم عمده ای در جامعه دارند زودتر و در شرایط مطلوب تری به دست مصرف کننده برسد. در تامین کالاهای اساسی تمهیدات لازم انجام شده است و رویکرد کلی ما تلاش برای نظام دهی شبکه توزیع ، تقویت تامین مناسب و تلاش برای تقویت تولید 3 استراتژی لازم برای اجرای دستور رئیس جمهور در مقابله با گرانی هاست.

تسنیم
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده