واکنش نفتالی بنت در کاخ سفید به احتمال کاهش تحریم‌های ایران-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

واکنش نفتالی بنت در کاخ سفید به احتمال کاهش تحریم‌های ایران

یک رسانه آمریکایی به نقل از منابع مطلع ادعا کرده «نفتالی بنت»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیداری که در کاخ سفید با جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا داشت از احتمال کاهش تحریم‌ها علیه ایران در نتیجه بازگشت آمریکا به برجام ابراز نگرانی کرد.
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ - 2021 September 03
کد خبر: ۱۰۰۷۰۷

به گزارش راهبرد معاصر، یک رسانه نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی نوشته نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان دیدارش در کاخ سفید با رئیس‌جمهور آمریکا خواستار عدم کاهش تحریم‌ها علیه ایران شده است.

 

یک مقام آمریکایی به وب‌سایت واشنگتن‌فری‌بیکن که از رسانه‌های نزدیک به نومحافظه‌کاران آمریکایی است گزارش داد در جریان سفر نفتالی بنت به واشنگتن درخواست‌های متعددی از واشنگتن درباره بازگشت به برجام مطرح شده است. این مقام با وجود این گفته که دولت بایدن در این خصوص «دید تونلی» دارد.

 

به نوشته واشنگتن‌فری‌بیکن، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در دیدارهایش با جو بایدن و مقام‌های وزارت خارجه آمریکا ابراز نگرانی کرده که بازگشت آمریکا به برجام باعث کاهش تحریم‌ها و تقویت حکومت ایران خواهد شد. مطابق این ادعا، اسرائیلی‌ها نگرانند توافق جدید در خصوص برجام به جسورتر شدن ایران منجر خواهد شد.

 

وزارت خارجه آمریکا بعد از دیدار بایدن و بنت، «دان شاپیرو»، سفیر سابق آمریکا در فلسطین اشغالی را به اعضای میز ایران در این وزارتخانه که ریاست آن را «رابرت مالی» بر عهده دارد اضافه کرده است. فری‌بیکن نوشته دان‌ شاپیرو اکنون قرار است یکی از مشاوران حاضر در میز ایران باشد.

 

یک مقام آمریکایی دعوت از شاپیرو برای مشاوره در خصوص پرونده مربوط به ایران را اولین گام از برنامه وزارت خارجه آمریکا برای مشورت گرفتن از «گروه کوچکی از مشاوران پاره‌وقت» دانسته است. واشنگتن‌فری‌بیکن نوشته این اقدام تعهد دولت بایدن به ادامه مذاکرات برجام را نشان می‌دهد.

 

فری‌بیکن همچنین مدعی شده حضور شاپیرو نشان می‌دهد که دولت بایدن قصد ندارد هشدارهای اسرائیل درباره برجام و مذاکرات برجام را جدی بگیرد. ادعای این رسانه در حالی مطرح شده که دان شاپیرو یکی از چهره‌های بسیار نزدیک به نفتالی بنت است و تحلیلگران عموماً دلیل آوردن وی به میز ایران را برای در نظر گرفتن دیدگاه‌های رژیم صهیونیستی در مذاکرات برجام قلمداد می‌کنند./ فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار