آیت الله رئیسی: کالا‌های اموال تملیکی باید سریع تعیین تکلیف شود/ مهلت ۳ ماهه برای اصلاحات ساختاری-راهبرد معاصر
ششمین سفر استانی رئیس جمهور به بوشهر؛

آیت الله رئیسی: کالا‌های اموال تملیکی باید سریع تعیین تکلیف شود/ مهلت ۳ ماهه برای اصلاحات ساختاری

آیت الله سیدابراهیم رئیسی در ششمین سفر استانی خود، لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۹ - ۱۶ مهر ۱۴۰۰ - 2021 October 08
کد خبر: ۱۰۴۷۶۷

به گزارش راهبرد معاصر، آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری در ششمین سفر استانی خود لحظاتی پیش وارد فرودگاه بین المللی شهدای بوشهر شد.

در حال حاضر مراسم استقبال از رئیس جمهور و هیئت دولت با حضور مسؤولان استان در حال انجام است و سپس رئیسی در جمع خبرنگاران به بیان اهداف سفر خواهد پرداخت.

دیدار با نخبگان و خانواده شهدا و ایثارگران، شرکت در جلسه شورای اداری بوشهر و نشست خبری از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه رئیسی در بوشهر است.

همچنین رئیس جمهور در حوزه صنعت، کشاورزی و میراث فرهنگی بازدید‌هایی خواهد داشت و ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها استان را بررسی می‌کند.

 در این سفر، پنج وزیر در سطح شهرستان‌های استان به عنوان نماینده آیت‌الله رئیسی در استان حضور خواهند داشت.

بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، وزیر نفت در شهرستان عسلویه و جم، وزیر راه و شهرسازی در کنگان و دیر، وزیر نیرو در شهرستان‌های دشتی و تنگستان، وزیر جهاد کشاورزی در بوشهر و دشتستان و وزیر اقتصاد در شهرستان‌های دیلم و گناوه حضور پیدا می‌کنند.

 

 

رئیس جمهور: محرومیت برای بوشهر غیرقابل تحمل است/ راه‌آهن مهم‌ترین خواسته مردم است

 

آیت الله سید ابراهیم رئیسی صبح امروز در بدو ورود به بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از اینکه امکان برگزاری جلسات مردمی با حضور اقشار مختلف به دلیل شرایط کرونایی وجود ندارد عذرخواهی می‌کنم.

رئیس جمهوری افزود: بررسی‌ها در بوشهر و مشکلاتی که مردم دارند انجام شده و گزارشات واصله از مسائل مختلف را مورد بررسی قرار دادیم. استان بوشهر قطب کشاورزی و شیلات، نخیلات و صنعت، نفت، گاز و پتروشیمی و قرار گرفتن در کنار دریا و ۶۰۰ کیلومتر مرز داشتن همه ظرفیت‌هایی است که با این ظرفیت‌ها سخن گفتن از بیکاری در این استان غیر قابل تحمل است.

وی بیان کرد: گام‌هایی برای فعال شدن اقتصاد نخیلات، دریا، کشاورزی و شیلات برای بوشهر در دستور کار است.

رئیسی افزود: برای رفع مشکلات زیربنایی مانند مشکل آب، برق، جاده‌های مواصلاتی و به‌ویژه راه‌آهن که خواسته مهم مردم بوشهر است از کار‌هایی است که باید در این سفر کلید بخورد تا بتواند به رفع مشکلات این استان منجر شود.

 

تاکید آیت‌الله رئیسی بر مقابله با قاچاق سازمان‌یافته و جریان مافیایی پشت‌پرده/ کالا‌های انبار اموال تملیکی تعیین‌تکلیف شود

 

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در حاشیه بازدید از انبار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در بوشهر اظهار داشت: باید همت شود تا هرچه زودتر تکلیف اموال موجود در انبار‌های سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی در سراسر کشور مشخص شود.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه عمیقاً به بازنگری ساختاری سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی اعتقاد دارم، افزود: مشکل سازمان اموال تملیکی، ساختاری است. مسئله رفتاری فقط نبوده؛ مسائل رفتاری ممکن است حل شود، اما ممکن است بعد از مدتی کوتاه این مشکل دوباره دیده شود.

آیت‌الله رئیسی تاکید کرد: بنابراین ظرف مدت ۳ ماه باید در ساختار سازمان جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی بازنگری صورت گرفته و وضعیت اموال موجود در انبار‌ها نیز تعیین‌تکلیف شود.

رئیس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر مقابله با قاچاق سازمان‌یافته و جریان مافیاییِ پشت پرده، گفت: مشکل کشور قاچاق سازمان‌یافته است. باید بسیج شویم؛ نیرو‌های اطلاعاتی باید برای شناسایی عناصر قاچاق سازمان‌یافته و دست‌های پشت‌پرده و جریان مافیایی قاچاق همت کنند.

آیت‌الله رئیسی افزود: اینکه طرف یک کالایی از آن‌سوی مرز آورده یا در یک لنج چند قلم کالا بوده و یا موضوع کوله‌بری، بحث ما نیست بلکه جریان مافیای قاچاق باید مورد بررسی قرار گیرد.

 

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده