آشنا: اقدام امروز ایران استراتژی اتمام حجت بود-راهبرد معاصر
ظریف شهادت رئیس جمهور و وزیر خارجه را تسلیت گفت پیام تسلیت سید حسن خمینی در پی شهادت رئیس جمهور و همراهان مسئولیت اداره دولت پس از شهادت رئیس جمهور با کیست؟ جزئیات شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه+ برگزاری جلسه فوق‌العاده هیئت‌دولت به ریاست "مخبر" سانحه برای بالگرد رئیس‌جمهور در آذربایجان شرقی محسن رضایی: مجلس آینده نیاز به وحدت‌ در درون و هم‌افزایی با قوای دیگر دارد کدام مجلس در رأس امور است؟ ۱+۳ گزینه مطرح برای ریاست مجلس خبرگان امیر نصیرزاده: دشمنان علیه ایران تغییر رویکرد داد‌ه‌اند حضور ناو سپاه در محل استقرار نیروهای آمریکایی در نزدیکی جزیره گارسیا سفر رئیس اقلیم کردستان به تهران و هیاهوی غرب سخنگوی دولت: انتخاب ارکان داخلی مجلس با نمایندگان منتخب است آیت الله رئیسی: رابطه بین ایران و آذربایجان ناگسستنی است بانکی‌پور: امیدواریم در پنج سال آینده به نرخ باروری ۲.۵ برسیم سرلشکر سلامی: در عملیات وعده صادق قلب استکبار را هدف گرفتیم

آشنا: اقدام امروز ایران استراتژی اتمام حجت بود

مشاور رئیس‌جمهور گفت: اگر می‌خواستیم عهدشکنی ایالات متحده آمریکا و اعتمادناپذیر بودن این کشور را اعلام کنیم، کسی این موضوع را از ما باور نمی‌کرد اما به تدریج همه دنیا فهمیدند آمریکا کشوری است که با دیگران عهد می‌بندد برای آن‌که آن را بشکند نه آن‌که آن را اجرایی کند.
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۳ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 2019 May 08
کد خبر: ۱۰۶۰۹
به گزارش راهبرد معاصر ،حسام‌الدین آشنا مشاور حسن روحانی و رئیس مرکز استراتژیک رئیس‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جمهور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی ، در پاسخ به سوالی درباره پیام واحد جمهوری اسلامی به غرب در خصوص بازگشت به برخی اقدامات قبل از برجام با بیان اینکه برجام اساسا یک اتمام حجت بود گفت: رویکرد ایران به مذاکرات هسته‌ای یک رویکرد مبتنی بر راهبرد اتمام حجت بود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: معنی اتمام حجت آن است که در برابر اتهاماتی که علیه ایران مطرح شده بود، با عزتمندانه‌ترین روش آن را برطرف کردیم. ضمن اینکه معنای نرمش قهرمانانه هم که رهبری در ابتدای پروسه مذاکرات به آن اشاره کردند چیزی جز این نبود.

وی افزود‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: ایران این امکان را برای جامعه جهانی ایجاد کرد که با نیات واقعی کشورمان آشنا شود و چهره جدیدی از ایران در دنیا شناخته شود.

آشنا گفت: در طول سال‌هایی که در دوره جدید، برجام ادامه و نتایج خاصی داشته است نشان داد که ایران یک کشور صلح‌خواه و توسعه‌طلب به معنای توسعه در روابط بین‌الملل و عرصه جهانی است.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اگر ما به هر زبان دیگری می‌خواستیم عهدشکنی ایالات متحده آمریکا و اعتمادناپذیر بودن این کشور را اعلام کنیم، کسی این موضوع را از ما باور نمی‌کرد اما به تدریج همه دنیا فهمیدند که آمریکا کشوری است که با دیگران عهد می‌بندد برای آن‌که آن را بشکند نه آن‌که آن را اجرایی کند.

وی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اقدامی که امروز جمهوری اسلامی ایران بعد از یک سال خویشتن‌داری و راهبرد انجام داده است در ادامه استراتژی اتمام حجت جمهوری اسلامی ایران بود.

مشاور رئیس‌جمهور خاطرنشان کرد: این استراتژی در شرایطی تکمیل می‌شود که ما با توجه به توازن لازم، میان داده و ستانده تلاش کرده و همه دنیا را متوجه این کنیم که عهدشکنی در برابر ایران، پاداشی را دریافت نخواهد کرد.

فارس
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار