ژنرال آمریکایی: در فناوری مافوق صوت عقب مانده هستیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

ژنرال آمریکایی: در فناوری مافوق صوت عقب مانده هستیم

ژنرال نیروی فضایی آمریکا اذعان کرد که قابلیت‌های موشک مافوق صوت آمریکا به اندازه روسیه و چین پیشرفت نکرده است.
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 21
کد خبر: ۱۱۰۵۴۰

به گزارش راهبرد معاصر، دیوید تامپسون ژنرال نیروی فضایی آمریکا روز شنبه در همایش امنیت بین‌المللی هالیفاکس گفت: قابلیت‌ها و توانایی‌های موشک مافوق صوت آمریکا به اندازه روسیه و چین پیشرفته نیست.


اظهارات تامپسون نشان می‌دهد آمریکا در زمینه تولید و توسعه موشک‌های مافوق صوت از سایر رقبای خود عقب مانده است.

این ژنرال آمریکایی اذعان کرده است که عقب ماندگی ایالات متحده از دو کشور دیگر برای امنیت ملی این کشور خطرناک است.

وی افزود: چین یک برنامه هایپرسونیک واقعا فوق العاده دارد. این یک تحول بسیار نگران کننده است. این تحولات مشکل هشدار راهبردی را پیچیده‌تر خواهد کرد.

این اظهارات پس از آن مطرح شده است که چین یک فروند موشک را که قادر به حمل کلاهک هسته‌ای است در تابستان گذشته آزمایش کرده است. آزمایش این موشک موجب شگفتی مقام‌های آمریکایی شده است. روسیه نیز ۱۸ نوامبر موشک مشابهی را آزمایش کرده است. آمریکا در شلیک موشک مافوق صوت خود در اکتبر ناکام ماند.

تحقیق انجام شده از سوی کنگره آمریکا نشان می‌دهد ایالات متحده به این دلیل از روسیه و چین عقب مانده است که اکثر تسلیحات مافوق صوت این کشور بر خلاف تسلیحات روسی و چینی قادر به حمل کلاهک هسته‌ای نیست.

آمریکا قصد دارد در سال مالی ۲۰۲۲ میلادی بیش از ۳.۸ میلیارد دلار در برنامه موشک مافوق صوت خود سرمایه گذاری کند.

این در حالی است که ژنرال جان هایتن معاون ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز اخیرا در مصاحبه با شبکه سی بی اس نیوز، گفت: از تسلیحات فضایی مافوق صوت چین می‌توان برای حمله غافلگیرکننده به آمریکا استفاده کرد. پکن از فناوری‌های مافوق صوت پیشرفته تری نسبت به واشنگتن برخوردار است.

مرد شماره دو ارتش آمریکا در ادامه افزود: چین در آزمایش تسلیحات مافوق صوت خود در تابستان گذشته یک موشک دوربرد را به سوی مدار زمین پرتاب کرد که سرعت آن ۵ برابر سرعت صوت بوده است.

وی تاکید کرد: چینی‌ها یک موشک دوربرد را شلیک کردند که به دور زمین چرخید و یک پرتابه مافوق صوت را در مدار زمین رها کرد. این پرتابه متحرک به سمت چین حرکت کرد و یک هدف از پیش تعیین شده را در این کشور مورد اصابت قرار داد.

وی افزود: چینی‌ها با این پرتاب و اصابت موفقیت آمیز آن، به‌اندازه کافی به اهدافشان نزدیک شدند./تسنیم

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار