گشت زنی جنگنده های روسیه و بلاروس در مرزهای اروپا-راهبرد معاصر
آمریکا: درآستانه توافقی آمریکایی - سعودی هستیم هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد

گشت زنی جنگنده های روسیه و بلاروس در مرزهای اروپا

در پی تداوم تنش میان بلاروس و اتحادیه اروپا بر سر بحران پناهجویان جنگنده‌های روس و بلاروسی بر فراز مرزهای بلاروس به گشت‌زنی پرداختند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۰ - 2021 November 25
کد خبر: ۱۱۱۱۸۶

به گزارش راهبرد معاصر، جنگنده‌های روسی و بلاروسی روز پنجشنبه بر فراز مرز‌های بلاروس و اتحادیه اروپا به پرواز درآمدند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزارت دفاع بلاروس در بیانیه‌ای اعلام کرد جنگنده‌های بلاروسی ما مشارکت جنگنده‌های روسی به گشت‌زنی در مرز‌های این کشور پرداختند.

به گفته این وزارتخانه، گشت‌زنی هواپیما‌های جنگی بر فراز مرز‌های بلاروس و لهستان به منظور پایش وضعیت پناهجویان که میان مرز‌های دو کشور گیر افتاده‌اند انجام گرفته است.

رویترز نوشت، حضور جنگنده‌های روسی در این گشت‌زنی هوایی، نشانه تأکید مسکو بر حمایت از مینسک در زمینه اختلافات بلاروس و اتحادیه اروپا بر سر مهاجران غیرقانونی است.

پیش از این نیز در بحبوحه افزایش تنش بین مینسک و ورشو بر سر بحران مهاجران در مرز مشترک، خبرگزاری «ریانووستی» روسیه به نقل از وزارت دفاع این کشور اعلام کرد دو بمب‌افکن استراتژیک روسیه بر فراز بلاروس پرواز کردند.

از سوی دیگر پس از آنکه لهستان در اتهام‌زنی بدون سند خود، مسکو را «مغز متفکر» رویداد‌های مرزی خواند، کرملین قرار داشتن در پس این بحران فزاینده را رد کرد. آخرین تحولات در بحبوحه پرتنش‌ترین دوره تا به امروز پس از ماه‌ها مهاجرت سنگین در مرز‌های بلاروس با لهستان، لیتوانی و تا حدی با لتونی رخ می‌دهد./فارس

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده