نشریه آمریکایی:اکثر ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به برجام بی اعتمادند-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

نشریه آمریکایی:اکثر ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به برجام بی اعتمادند

اینترسپت نشریه آمریکایی در گزارش اعلام کرده است که بیشتر ایرانی‌ ها بر این باورند که آمریکا به توافق هسته‌ ای پایبند نخواهد بود.
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۹ - ۳۰ آبان ۱۴۰۰ - 2021 November 21
کد خبر: ۱۱۰۶۵۷

به گزارش راهبرد معاصر نشریه اینترسپت در گزارشی از عدم اعتماد اکثر ایرانی‌ها به پایبندی آمریکا به برجام خبر داد. این نشریه در گزارشی نوشت: طبق یک نظرسنجی که در ماه اکتبر از سوی «دانشگاه مریلند» به انجام رسیده، بیشتر پاسخ دهندگان گفته اند باور ندارند که در صورت ورود دوباره آمریکا به توافق هسته ای، این کشور به آن پایبند خواهد ماند و ایرانی‌ها دیدگاهی اندک مطلوب‌تر نسبت به بایدن در برابر ترامپ دارند.

در ادامه این گزارش آمده است: با درگیری‌های منظم میان ایران و آمریکا در آب‌های بین المللی و اتهام زنی آمریکا به ایران مبنی بر اینکه حملات هوایی پهپادی و دیگر حملات به نیرو‌های آمریکایی را در سوریه تسهیل می‌کند، فشار مداومی بر بایدن برای تشدید اوضاع وجود دارد و این سناریو به نفع مخالفان تعامل مجدد با آمریکا در ایران است.

به نوشته این نشریه در ماه نوامبر وزارت خارجه ایران شرایط خود را برای بازگشت به توافق هسته‌ای بیان کرد. در میان این خواسته ها، برداشتن تمامی تحریم‌های اقتصادی بود که بعد از خروج ترامپ از توافق هسته‌ای وضع شده بود؛ همچنانکه از دیگر شرایط، اعتراف آمریکا به مسئولیت خود در تخریب این توافق و تعهد بایدن به این مسأله که بار دیگر به زیر تعهدات خود نزند.

در بخش دیگری از این گزارش، اینترسپت به مسأله حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق پرداخته است و نوشته: آمریکا همچنان ۲۵۰۰ سرباز در عراق به منظور مهار داعش و حمایت از نیرو‌های عراقی دارد. بایدن گفته است تا پایان ۲۰۲۱ سربازانش دیگر بخشی از این مأموریت جنگی نخواهند بود. بجای آن، آن‌ها به عنوان مستشار برای سربازان عراقی خواهند ماند و به عنوان نیرو‌های واکنش سریع برای فعالیت علیه باقی مانده‌های داعش عمل می‌کنند. پیش بینی می‌شود بیشتر این میزان سربازان تا مدتی نامشخص در عراق باقی بمانند و این مقدار، علاوه بر ۹۰۰ سربازی است که در شمال شرقی سوریه حضور دارند. استقرار این سربازان، پرسش حل نشده بایدن در قبال ایران است. این در حالی است که تهران نیز با کابینه‌ای دیگر در اسرائیل روبروست که خواهان تشدید تنش است و به شکلی آشکار با بایدن در برای اقدامی تهاجمی‌تر در حال لابی کردن است./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار