آمریکا:از مذاکرات مستقیم میان عربستان و ایران استقبال می‌کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آمریکا:از مذاکرات مستقیم میان عربستان و ایران استقبال می‌کنیم

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از مذاکرات مستقیم میان عربستان و ایران استقبال می‌کنیم و امید داریم این مسأله به کاهش تنش منجر شود.
تاریخ انتشار: ۰۱:۳۶ - ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - 2021 December 21
کد خبر: ۱۱۴۵۵۹

به گزارش راهبرد معاصر به نقل از الجزیره، وزارت خارجه آمریکا در اظهاراتی از مذاکرات میان ایران و عربستان استقبال کرد.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: ما از مذاکرات مستقیم میان عربستان و ایران استقبال می‌کنیم و امید داریم این مسأله به کاهش تنش منجر شود.

ند پرایس در پاسخ پرسشی درباره بحران جاری با روسیه گفت: آمریکا آماده تعامل دیپلماتیک از طریق کانال‌های دیپلماتیک، از جمله شورای ناتو- روسیه و نیز سازمان امنیت و همکاری اروپا است.

ند پرایس در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به بحران افغانستان گفت: جامعه جهای باید کمک‌های خود به افغانستان را افزایش دهد؛ چرا که ما نمی‌توانیم همه کار را انجام دهیم.

او همچنین با اشاره به مسأله اتیوپی گفت: امیدواریم عقب نشینی از جبهه تیگرای اتیوپی سبب باز شد دری گستردهتر در برابر دیپلماسی شود.
گفتنی است اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در خصوص مذاکره ایران و عربستان در حالی بیان می‌شود که خطیب زاده، سخنگوی وزارت خارجه درباره آخرین وضعیت مذاکرات ایران و عربستان گفته است: پیشرفت مذاکرات منوط به جدیت طرف مقابل خواهد بود./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار