آمریکا درپی تقویت تجهیزات نظامی امارات-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

آمریکا درپی تقویت تجهیزات نظامی امارات

در پی حملات موشکی تلافی جویانه یمن به امارات، ژنرال تفنگداران دریایی آمریکا، به این کشور عربی در خلیج فارس سفر کرد تا درباره تقویت تجهیزات نظامی آنها گفتگو کند.
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۳ - ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 06
کد خبر: ۱۲۱۰۶۱

به گزارش راهبرد معاصر ژنرال تفنگداران دریایی آمریکا، فرانک مک‌کنزی که به عنوان رئیس فرماندهی مرکزی بر نیروهای تروریستی این کشور در منطقه خاورمیانه نظارت می‌کند، مدعی شد که در سفر اخیر خود به امارات متحده عربی در تلاش است تا بر تعهدات آمریکا در مورد دفاع از این کشور عربی در خلیج فارس تأکید کند.

مک‌کنزی کمی قبل از فرود در ابوظبی به خبرنگاران گفت: «من فکر می کنم این زمان بسیار نگران کننده ای برای امارات است. آنها به دنبال حمایت هستند. ما اینجا هستیم تا به آنها کمک کنیم و از آنها حمایت کنیم.»

به گزارش رویترز، سفر مک‌کنزی پس از آن صورت گرفت که در طی هفته جاری وزارت دفاع آمریکا با انتشار یک بیانیه‌ از فروش تسلیحات جدید به کشورهای عربستان، امارات و اردن خبر داده بود.

قرارداد فروش به امارات شامل تجهیزات نظامی، از جمله قطعات نگهداری ویژه تجهیزات نظامی و رادارهای ردیابی است.

پنتاگون با اعلام این خبر مدعی شد حمایت از سیستم‌های ضدهوایی موجود در کشورهای هم پیمان آمریکا، توانایی این کشورها برای رفع تهدیدها و آمادگی برای مواجهه با شرایط بحرانی دفاع ضد هوایی را افزایش خواهد داد.

در اوایل ماه جاری، پنتاگون از استقرار جت‌های جنگنده پیشرفته F-22 و یک ناوشکن موشک هدایت شونده به نام USS Cole در منطقه خبر داده بود.

مک کنزی گفت که جت‌های جنگنده F-22 «مجهز به یکی از بهترین رادارهای رو به پایین در جهان» هستند که امارات را قادر به شناسایی اهدافی از جمله موشک‌های کروز و هواپیماهای بدون سرنشین می‌کنند./تسنیم

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده