کاندیداتوری قطعی هوشیار زیباری برای انتخابات ریاست جمهوری عراق-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

کاندیداتوری قطعی هوشیار زیباری برای انتخابات ریاست جمهوری عراق

هوشیار زیباری اعلام کرد که کاندیداتوریش برای انتخابات ریاست جمهوری قطعی است.
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۷ - ۱۹ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 08
کد خبر: ۱۲۱۴۳۰

به گزارش راهبرد معاصر «هوشیار زیباری» عضو حزب دموکرات کردستان به ریاست مسعود بارزانی در برنامه‌ای که از شبکه رسمی العراقیه پخش شد، گفت: طرح ابتکاری بارزانی پس از رابطه خوب حزب دموکرات‌ کردستان با ائتلاف السیاده و جریان صدر صورت گرفت و هیچ طرحی برای تجزیه بیت شیعی مطرح نیست.

وی با اشاره به اینکه سفر اخیر بارزانی به نجف و دیدار با مقتدی صدر مثبت بوده است، افزود: ما از یافتن راه حلی برای بحران بین جریان صدر و چارچوب هماهنگی شیعیان حمایت می‌کنیم.

زیباری گفت: به نفع ما نیست که خلأ در قدرت و یا قانون اساسی داشته باشیم و ما در تلاش هستیم تا تشکیل دولت با مشارکت گسترده احزاب ملی را تسریع ببخشیم.

به گفته زیباری، انتخابات اخیر «بسیاری از قواعد بازی سیاسی» را تغییر داد و ائتلاف حزب دموکرات با جریان صدر و السیاده قوی و منسجم است.

وی درباره سلاح حشد شعبی و سرنوشت آن گفت: چشم انداز یکپارچه سازی گروه‌های مسلح و تقویت اقتدار دولت عراق وجود دارد؛ اما هیچ تلاشی برای آسیب رساندن به الحشد الشعبی وجود ندارد.

این کاندیدای ریاست جمهوری عراق با با بیان اینکه نامزدی وی برای این سمت «قطعی است و ما تا آخر پیش می‌رویم»، خاطرنشان کرد: به دو سوم رای نمایندگان پارلمان نیاز است و آرای لازم را داریم./ایسنا

ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار