خروج نظامیان انگلیس و آمریکا از اوکراین-راهبرد معاصر
هنیه: شهید رئیسی بر حمایت از آرمان فلسطین تاکید داشت پرچم‌ها در تایلند نیمه افراشته شدن حمله وحشیانه صهیونیست‌ها به جنین در دومین روز متوالی سفیر ایران: قرار بود شهید امیرعبداللهیان به لبنان بیاید یمن جشن ملی خود را تا پایان عزای عمومی ایران به تاخیر انداخت گفتگوی واشنگتن با تل‌آویو درباره حمله به شهر رفح استعفای مقام امنیتی تل‌آویو به‌دلیل انتقاد از نحوه مدیریت جنگ غزه نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

خروج نظامیان انگلیس و آمریکا از اوکراین

وزارت دفاع انگلیس و آمریکا از خروج سربازان و مربیان نظامی خود از اوکراین خبر دادند.
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۳ - ۲۳ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 12
کد خبر: ۱۲۱۸۹۳

به گزارش راهبرد معاصر یکی از مقامات وزارت دفاع انگلیس، امروز (شنبه) اعلام کرد که تمام نیروهای نظامی انگلیس تا آخر این هفته از اوکراین خارج می شوند. این مقام ادعا کرد که دلیل این اقدام، حمله ناگهانی روسیه به اوکراین است.

الجزیره نیز به نقل از یکی از مقامات آمریکا اعلام کرد که لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا دستور داده تا ۱۵۰ مربی نظامی این کشور از اوکراین خارج شوند. بنابر اعلام پنتاگون، وزیر دفاع آمریکا نیز دستور داد تا نیرو‌های گارد ملی آمریکا که در اوکراین حضور دارند به طور موقت به خارج از کشور اعزام شوند.

به گزارش ایندیپندنت، این دستور در حالی صادر می شود که وزارت امور خارجه انگلیس روز جمعه به شهروندان این کشور توصیه کرد از «هرگونه سفر» به این کشور اروپای شرقی جلوگیری شود و به همه اتباع انگلیسی در اوکراین هشدار داده شده تا در اسرع وقت این کشور را ترک کنند.

جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته از اتباع آمریکایی خواست تا طی دو روز آینده اوکراین را ترک کنند و ادعا کرد «تهاجم روسیه» می‌تواند با یک حمله هوایی آغاز شود و این مسئله خروج از کشور را با مشکل مواجه خواهد کرد.

گفته می شود امروز (شنبه) جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا قصد دارد در تماس تلفنی با ولادیمیر پوتین، همتای روس خود تنش ها در این منطقه را کاهش دهد. این در حالی است که مقامات روسیه بارها ادعای برنامه ریزی برای حمله به اوکراین را رد کرده است.

درپی ادعاهای آمریکا و غرب درباره حمله روسیه به اوکراین، واشنگتن چندین هزار نفر از نیرو‌های نظامی ارتش خود را به کشور‌های اروپای شرقی و نزدیکی مرزهای روسیه اعزام کرده است. تنها بیش از ۳ هزار نیروی نظامی آمریکایی به منظور تقویت جبهه شرقی ناتو به لهستان و رومانی اعزام شده‌اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده