پای بمب اتم به جنگ لفظی شرق و غرب باز شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پای بمب اتم به جنگ لفظی شرق و غرب باز شد

رئیس‌جمهور بلاروس اعلام کرد، احتمال استقرار سلاح اتمی در این کشور برای مقابله با تهدیدات غرب وجود دارد.
تاریخ انتشار: ۱۷:۱۳ - ۲۸ بهمن ۱۴۰۰ - 2022 February 17
کد خبر: ۱۲۲۵۷۷

به گزارش راهبرد معاصر، الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس در بازدید از رزمایش نظامی مشترک این کشور و روسیه درباره احتمال استقرار سلاح‌های اتمی در بلاروس به منظور مقابله با تهدیدات غربی‌ها حرف زد.

«بلتا»، خبرگزاری رسمی بلاروس گزارشی درباره بازدید میدانی رئیس‌جمهور این کشور در رزمایش نظامی مشترک با روسیه منتشر کرد؛ رزمایش مشترکی که به دلیل برگزار شدن در نزدیکی مرز اوکراین ادعا‌های کشور‌های غربی درباره احتمال حمله روسیه را به دنبال داشت.

«الکساندر لوکاشنکو» به رسانه‌ها تاکید کرد که سلاح اتمی در بلاروس تنها در صورت تهدید غرب علیه این کشور مستقر خواهد شد. وی تصریح کرد: «اگر مخالفان ما دست به چنین اقدامات پوچی بزنند، نه تنها تسلیحات اتمی بلکه حتی سلاح‌های پیشرفته‌تر نیز در بلاروس مستقر خواهند شد تا از خاک ما محافظت کنند».

طبق گزارش بلتا، رئیس‌جمهور بلاروس البته خطاب به کشور‌های غربی تاکید کرد: «اگر هیچ تهدیدی از سوی کشور‌های غیردوست وجود نداشته باشد، در آن صورت ما در اینجا به سلاح اتمی نیاز نداریم».

به گفته الکساندر لوکاشنکو رئیس‌جمهور بلاروس، دولت این کشور در حال بررسی احتمال خرید سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ روسیه به منظور استقرار آن‌ها در نزدیکی مینسک پایتخت این کشور است.

پنجشنبه هفته گذشته بود که وزارت دفاع روسیه از آغاز رزمایش مشترک نظامی با بلاروس تحت عنوان «عزم متحد ۲۰۲۲» خبر داد. طبق اعلام مسکو، در جریان رزمایش اقداماتی برای «تقویت حفاظت از مرز‌های دولتی برای جلوگیری از نفوذ گروه‌های شبه نظامی مسلح» اتخاذ می‌شود.

برگزایر رزمایش مشترک نظامی مسکو و مینسک در بلاروس که با اوکراین مرز مشترک دارد، با واکنش‌های زیادی از سوی کشور‌های عضو ناتو مواجه شد و رسانه‌های غربی درباره احتمال حمله به اوکراین به بهانه این رزمایش جنجال‌های زیادی ایجاد کردند.

مینسک و مسکو بار‌ها اعلام کرده‌اند که رزمایش‌های مشترک بلاروس و روسیه ماهیت کاملاً دفاعی دارند و هیچ تهدیدی برای کل جامعه اروپایی و به‌ویژه کشور‌های همسایه ندارند./فارس

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار