پنتاگون:تلاش برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین را نمی‌توانیم تایید کنیم-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

پنتاگون:تلاش برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین را نمی‌توانیم تایید کنیم

یک مسئول بلندپایه در پنتاگون گفت: نمی‌توانیم گزارش‌های مربوط به تلاش برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین توسط عناصر چچنی را تأیید کنیم.
تاریخ انتشار: ۲۳:۳۶ - ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ - 2022 March 02
کد خبر: ۱۲۴۵۶۸

به گزارش راهبرد معاصر یک مسئول بلندپایه در وزارت دفاع آمریکا «پنتاگون» اعلام کرد که روسیه در ساعت گذشته پیشروی چندانی را در پایتخت اوکراین نداشته است.

طبق گزارش الجزیره، این مقام وزارد دفاع آمریکا گفت: روسیه در ۲۴ ساعت گذشته پیشروی ملموسی در کی‌یف نداشته است.

وی افزود: ۸۰ درصد از نیرو‌های روسی که خارج از اوکراین تجمع کرده بودند، اکنون وارد این کشور شده‌اند. شهر خرسون همچنان محل درگیری بین نیرو‌های روس و اوکراین است.

این مسئول آمریکایی با اشاره به این‌که نیرو‌های روسیه به پیشروی‌های خود در جنوب اوکراین ادامه می‌دهند ادامه داد: نیرو‌های روسیه هنوز مشکلات مربوط به امدادرسانی لجستیک، سوخت و غذا را حل نکرده‌اند.

این مقام پنتاگون گفت: اطلاعاتی داریم که نیرو‌های اوکراینی تلاش کرده‌اند یک کاروان روسی را در شمال کی‌یف هدف قرار دهند.

وی تأکید کرد: شهر کی‌یف اکنون در معرض حملات توپخانه‌ای و موشکی فزاینده قرار دارد. نشانه‌های اولیه وجود دارد که نیرو‌های روس در حال پیشروی به سمت شهر «ماریوبول» در منطقه دونیستک هستند.

این مسئول آمریکایی در پایان گفت: نمی‌توانیم گزارش‌های مربوط به تلاش برای ترور رئیس‌جمهور اوکراین توسط عناصر چچنی را تأیید کنیم.

صبح امروز رسانه‌های اوکراینی اعلام کرده بودند که نیرو‌های این کشور تلاش روس‌ها برای ترور ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین را ناکام کرده‌اند./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده