صربستان: به ناتو ملحق نخواهیم شد-راهبرد معاصر
نیویورک تایمز: غرب برای گفتگو با ایران به بازرسان هسته‌ای جهان متوسل می‌شود بن‌سلمان در دیدار با اسد: بازگشت قدرتمندانه سوریه، به سود همه کشورهای عربی است رسانه اسرائیلی: آمریکا ارسال سلاح به تل‌آویو را از سر گرفت اردوغان: توافق صلح بین آذربایجان و ارمنستان، فرصت تاریخی است ناتو از اعضای خود خواست اوکراین را در اولویت قرار دهند واکنش حماس به بیانیه نشست سران عرب در منامه ایران ادعای آمریکا درباره وضعیت یمن را رد کرد آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی رهبر انصارالله: آمریکایی‌ها حمله به رفح را طراحی کرده‌اند دیدار بشار اسد و بن سلمان در بحرین بیانیه عفو بین‌الملل به مناسبت سالگرد اشغال فلسطین تداوم درگیری‌های پراکنده مرزی طالبان و پاکستان آغاز نشست سران عرب در منامه/ درخواست بن‌سلمان درباره غزه عبداللطیف رشید: ایران هیچ دخالت نظامی در عراق ندارد زلنسکی در خارکیف: وضعیت میدانی به شدت سخت است

صربستان: به ناتو ملحق نخواهیم شد

رئیس جمهور صربستان اعلام کرد کشورش بخاطر کودکانی که در جریان حمله سال ۱۹۹۹ ناتو کشته شدند، به این نهاد ملحق نمی‌شود.
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۷ - ۰۲ فروردين ۱۴۰۱ - 2022 March 22
کد خبر: ۱۲۷۱۴۹

به گزارش راهبرد معاصر «الکساندر ووچیچ»، رئیس جمهور صربستان اعلام کرد کشورش به ناتو ملحق نخواهد شد؛ چرا که نمی‌تواند کودکانی را که در جریان حمله ناتو علیه یوگسلاوی در سال ۱۹۹۹ کشته شدند، فراموش کند.

به گزارش المیادین، وی در یک گردهمایی انتخاباتی در شهر «کیکیندا» واقع در صربستان گفت: صربستان نباید به ناتو ملحق شود. صربستان کشوری آزاد و از لحاظ نظامی بی طرف است و می‌داند چطور از آسمان و خاک خود حفاظت کند.

او همچنین گفت: ما از کودکان و آینده مان حفاظت می‌کنیم. ما به میزان کافی سرباز داریم. منافع ما در صلح و مصالحه است و زمان قتل عام و آزار و اذیت به پایان رسیده است.

وی تصریح کرد: وظیفه ماست که بخشش داشته باشیم؛ اما وظیفه این نیز هست که فراموش نکنیم؛ فراموش نکنیم «بویانا توشیچ ۱۱ ماهه‌ای را که در روستای مرداری در نزدیکی شهر «کورشومیا» (در صربستان) کشته شد.

حمله ناتو به یوگسلاوی در ۱۹۹۹ در جریان جنگ کوزوو صورت پذیرفت. این حملات هوایی ناتو که از ۲۴ مارس تا ۱۱ ژوئن سال ۱۹۹۹ به انجم رسید، به کشته شدن بیش از ۲۵۰۰ نفر از جمله ۸۷ کودک و خسارت‌های مادی که بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار برآورد گردید، منجر شد./باشگاه خبرنگاران

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده